• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Metin Uca cenazesi niye Sinagog’a değil de camiye?

259 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

kazım çelik

Ali Hocam mükemmel bir yazı. Kaleminize sağlık.
  • 1 Yıl Önce

meliha

Yine söylüyorum:SİZE NE?
  • 1 Yıl Önce

Erdoğan Ünser

"SANA NE?" demek ne kadar ayıp! Ebedi hayata (cennet veya cehenneme) irtihal etmiş kişiyi hiç kimse Allah'ın elinden alacak değil... Her sanatçı toplumu ilgilendiren işler yapar... Konu tabii ki toplumsaldır... Sağ kalıp mefta ile aynı düşünenler birazcık olsun ders alsınlar diye yazar konuyu çok güzel dile getirmiştir...
  • 1 Yıl Önce

Hakan Temür

Işıklar içinde uyusun Uca gibi islam düşmanı birinin Camiden uğurlanmasıda ilginç bunun ailesinde hiç mi dürüstlük yok.Hadi kendi öldü peki bu cahil aile neden Cami ve müslüman düşmanı birini camiden paket leyip gömer ilginç.
  • 1 Yıl Önce

MEHMETK

Tebrik ederim hocam.Bunlardan ne beklenirki tarlaları 40 yıl boyunca haçlı ve Yahudiler tarafından sürülmüş ezikler.
  • 1 Yıl Önce

MELİHA

SANA NE? Kişisel bir durum,toplumsal değil.Onun için ölmüş gitmiş insana yorum yapamazsın,buna hakkın yok.Seni hiç ama hiç ilgilendirmiyor,Hesabını Allah'a verecek..SANA NE?
  • 1 Yıl Önce

Hakan Temür

Adam ölmeden binlerce yorum yapıcak islam için ben bunun leşine iki kelam edemeyeceğim Bire montofon adam öbür tarafta yanmadan bu dünyada biraz antrenman yapayım yakın benim ölümü diyor sen ölünün arkasından konuşulmaz diyorsun

Adem

"Ve onların arasından ölen hiç kimsenin namazını kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resulünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler."Tevbe Suresi:84.Ayeti-i Kerime.
  • 1 Yıl Önce

Adalet

Türk Bayrağı ambalajına sarılmış bir cenaze, Sanırsın biri şehit olmuş. Arabaya konulurken birden gelen alkışlar, Sanki SIRAT'ı kusursuz geçmiş. Oysa yukarıda özetlendiği gibi basİTgillerden biriydi...
  • 1 Yıl Önce

KADİR

DÜN ADAM YAZMIŞ. BU KONUDA KANUN VAR DİYOR.(Kanun No: 1593 Kabul Tarihi : 24/4/1930 Yayımlandığı R.Gazete : 6/5/1930 Sayı :1489 Madde 224, 225.öLÜLERİN YAKILMASI MÜMKÜN DİYOR.BENCE ÜZERİNDE DURULMASI GEREKEN KONU BU. İNCELEMEYE BİLE GEREK YOK.DİYANET GEREKSİZ İŞ İÇİN ZORLANIYOR. YAKILMAK İSTENEN MUSALLA TAŞINDAN DUALARLA GÖNDERİLİYOR.HÜKÜMET BİR KARARNAMEYLE BU İŞİ HALLETMELİ. MÜSLÜMANLAR İLE YAKILMAK İSTEYENLER ARASINDAKİ BU SORUN ÇÖZÜLMELİ. BEN BAKTIM KANUN MÜSAİT. BELEDİYELERİ GÖREVLİ KILIYOR.BU NEDEN YAPILMIYOR.ARTIK BU KAVGAYA SON VERİLMELİ.ESAS BU KONU İŞLENMELİ
  • 1 Yıl Önce

Bencede

Bencede bunlar yakılmak isteniyorsa Leşlerini bogazı kirletmemek şartı ile yakılmalı.

Can K

Yazınız niyet okumaları ile dolu. Dolayısıyla ciddiye alamadım. İlber Ortaylı'ya sözde tarihçi demeniz ise günün fıkrası olmuş.
  • 1 Yıl Önce

resat

yaşarken düşman oldukları kişilerin önüne vede düşman oldukları mekana getirilen cesetleri,birde adeta mükafatlandırılırcasına kelime i tevhidin resmi olan ay yıldızlı bayrağa neden sarılır, bu ülke için şehid olanların tabutlarınada sarılıyor bu bayrak ,bu durum hem bayrağa hemde şehidlere bir haksızlık değilmidir ,,
  • 1 Yıl Önce

Gakgo 23

Devlet neredeydi Türk bayrağı neyin nesi adamım Türklükle alakası yok hadi onuda geçtim o hocanın arkasında namaz kılan cemaat kendisini sorgulasın eğer o hocada tam bir iman olmuş olsaydı o şerefsizin cenaze namazının kılınmayacağımı bilmesi lazımdı kılmasan seni görevdenmi alacaklardı, idammı edeceklerd sen nasıl imamsın karakter yoksunu hayatı boyunca sizi aşağılamış bir gürühun cenaze namazını sırf yalakalık olsun diye kılıyorsun f
  • 1 Yıl Önce

Tttt

Bu adam artık eğrisiyle dogtusuyla kabrine girdi peki hasan efendi sen neyine guveniyorsun kardeş senin ne garantin ey burda atıp tutanlar neyinize guveniyorsunuz ölüm an meselesi hickimseyi kınamayin yanlız Alemlerin rabbine sığınırım haddimizi bilelim Hz Ali'nin vecizesiyke yarinlarin ne getireceği hiç belli olmaz.
  • 1 Yıl Önce

çamlı

türkiyede herkes camiye geliyor, kimi dikey, kimi.yatay
  • 1 Yıl Önce

vatandaş rıza

Demek ki cennet ucuz değil cehennem lüzumsuz değil. Bu dünyada müslümanları sevmiyordu öteki dünyada gayrı müslim dostlarıyla olsun ne diyelim.
  • 1 Yıl Önce

BALAM

Sayın Ali Bey; Bu mesele mevcut yasalarla çözülmez. Abdurrahman DİLİPAK hocam bu konuyu defalarca burada yazdı. Diyanet İşleri Başkanlığı Özerk veya Vakıf olmalı diye. Mevcut şartlar devam ettiği sürece, değil sözlü vasiyeti, Noter tasdikli yazılı vasiyeti olsa bile Sinagog yerine Camiye gelmeye devam eder. Biz de Cenaze Namazlarını kılmaya devam ederiz. Yapılan yorumlara da, bahse konu kişi ile aynı fikri taşıyan İnsanların, Türkiye ortalaması alındığın da küçümsenmeyecek kadar fazla olduğu ve bu konunun ivedilikle çözülmesi gerektiği görülüyor. Yetkililere duyurulur.
  • 1 Yıl Önce

Malatya

Ölünün arkasından böyle yazı yazmak doğru değil. Ayrıca maçın orda oynanmasına bende karşıyım. Şimdi islam düşmanımı oldum. 
  • 1 Yıl Önce

kafalar karışmasın

bir diğeri a. öz…, ki; e. syn gibi pek çok ortağı oldu bu adamın, hayatı, karıları ortadadır, müslüman değildir; ama şu an şeyhlik satıyor! aman dikkat ediniz, düşman oklarının ters istikametine gidiniz, öyle bir zamandayız.
  • 1 Yıl Önce

tehlike nerelerden

bu inançer, ilber ile karşılıklı birbirlerinin ellerini öpecek kadar samimi idiler; inançer çok tehlikeli bir adamdı, akidesi çok bozuktu, zaten de sazcı cazcıydı (şarkıcı emin ongan’ın çömezi idi) nerden oraya oturdu kimse bilmiyor; ama öylece de kabri boyladı
  • 1 Yıl Önce

Allah şerlerinden korusun

bu ilber ne Allah’dan korkmaz bir adamdır yaa, kibar kibar zehirini akıtıyor; islamsızoğlan ise buldozer gibi; hiç olmazsa salacağını önden anlıyoruz da burnumuzu tıkıyoruz!
  • 1 Yıl Önce

Hayırlısı

Ali kardeşim, reis 50+1 değiştirelim demiş.
  • 1 Yıl Önce

Hüseyin

Allah razı olsun ihsan kardeş. Bir leş geberdi gitti işte.
  • 1 Yıl Önce

Gap

Eline kalemine sağlık. Ahirette cenaze namazı da olmasa vah haline
  • 1 Yıl Önce

Cece

Ateşi bol olsun
  • 1 Yıl Önce

akit yazarlari

kimi almanyayi yaziyor kimi okulda cami istiyor kimi metin uca yaziyor kimi beytul hikme yaziyor kimi israil yaziyor kimi necip fazil yaziyor halkin gundemi is as egitim adalet multeci sorunu onlari yazan yok
  • 1 Yıl Önce

okur

Çok güzel bir yazı. İçimizden geçenleri yazınıza dökmüşsünüz. Kaleminize sağlık hocam.
  • 1 Yıl Önce

kilim icabı

inanmayan birinden samimi soru diyen vatandaş din olarak iyi yaşamak gerektiği belirtilseydi yetmezmi diyede soruyorsunda iyiliğin ne olduguna karar vermek basitmi mesela şöyle bir düşün aracınla giderken bir süredir maddi sıkıntıları olan çok sevdiğin bir arkadaşın görüntülü arıyor bir bakıyorsun eşine çocuklarına silah doğrultmuş sana diyor ki ev kirasını ödeyemedim elveda diyor birazdan bu iş bitecek sen de başlıyorsun onu teselli etmeye dur yapma Ev kirasını ben hallederim İnan ki hallederim falan diye aklınca iyilik yapmak istiyorsun karşıdan da 30 kişinin olduğu bir otobüs geliyor senin yanında birkaç yolcu var ne yapayım şak diye telefonu kapatırım demek kolay mı Çünkü gördün silahı çekmiş eşini oğlunu kızını falan öldürecek Ve şunu da biliyorsun hayatta senin sözlerine değer veriyor tam arkadaşın ikna olmak üzereyken otobüsle kafa kafaya geliyorsun otobüs çarpmamak için kenara gidince uçurumdan gidiyor 30 kişi birlikte uçurumdan gitmiş oluyor Sen de o arada arkadaşı ikna ediyorsun intihardan eşini falan öldürmekten vazgeçiyor şimdi düşün bakalım sen iyilik mi yaptın kötülük mü insan kendi aklıyla iyiliğin ve kötülüğün ne olduğunu bulmaya kalkışınca aşırı bir iddianın içine saplanmış olur Peki insana niye akıl verilmiştir dersen akıl külli iradeye teslimiyet için verilmiştir tabii ki insanın aklıyla bulabileceği iyiliklerde vardır fakat şöyle de bir sorun var o iyiliği yaptığın anda şeytan hemen üfff sen ne iyi bir adamsın sen ne mübarek bir adamsın ne kadar yakışıklısın demeye başlar işte o şeytanla ve tabir uygunsa şeytanın kankası nefisle nasıl mücadele edileceğini islam dini öğretir
  • 1 Yıl Önce

BETERIN BETERI VAR

kendisi dediginiz gibi  sözde  tarihci. Hoca'nin nice soylemleri-demecleri-siyasi cikislari-tahlilleri inanin beni de cileden cok kez cikarmistir, tum kitaplari bende mevcut. Metin Uca ismi nedir ki, siz meshur sisli TESVIKIYE camiinde nice kisilerin cenaze namazi sonrasi once Zincirlikuyu hemen iki gun inde de geceyarisi gizlice meftayi alip Uskudar'daki Bulbulderesinde yatanlari bir bilseniz, tabii mezar taslarinda gizli olan isimleri ile.. Zaten bu konularda kimseden CIT cikmaz, icimizdeki cift kimliklileri saymakla bitmez, Cevat Rıfat Atilhan ve Aytunc Altindal bu isleri iyi bilirdi.
  • 1 Yıl Önce

mesut

Mükemmel bir yazı. Kaleminize sağlık
  • 1 Yıl Önce

Seyfi Şahan

Sayın Yazar, Peygamber efendimiz ömrü boyunca münafıkla mücadele etmiştir. Siz münafığın ne olduğunu sanırım bilirsiniz. Münafık veya sahte Müslüman, insanlara kendini Müslüman olarak tanıtan fakat içten inanmayan kişilere denir. Herkesin dini müslümanlığı kendine yargılamayı sadece ve sadece Allah yapar.. Ne olduğunu belli eden den korkma.. Ne olduğunu Namaz Niyaz Kur'an ile gizleyip hırsızlık, yalan söyleyen, emanete hiyanetlik yapan birçok ağır günah işleyenlerden bahsetseniz keşke....
  • 1 Yıl Önce

Halil

Kimin elinde ne kalıyor ki M. U'nın elinde ne kalsın. Tek kelime: Yazık...
  • 1 Yıl Önce

Yusuf

Kendisini iyi bilmezdik. İşi gücü İslam'a sovmekti. Bu yüzden azabı bol olsun. Sevdiklerinin yanına gitsin
  • 1 Yıl Önce

osmanli

insaAllah bu yazilanlar kendine laik diyenlerin kulaklarina kupe olur. Once kendine saygi. eger Allah inanmiyorsaniz vasiyetine bunu yaz. Adam ol! kendine saygin olsun, ki ozaman insanlar senden saygiyla soz etsin.
  • 1 Yıl Önce

Karamanlı

Kuranı okuyup anlamazlıktan gelen sahtekarlara ne diyeceksin. 
  • 1 Yıl Önce

abi harikasın 
  • 1 Yıl Önce

emekli ismail

peki doğru söylemişsin ali ağbi. diyanete bağlı imamlarımız niye bu münafıkların cenaze namazını kılıyorlar. yakınları musalla taşına koysalarda bu kişinin cenaze namazı kılınmaz demiyorlar.
  • 1 Yıl Önce

emeklemek

emeklilik nerden dayı, bağkur ee, yağni, de ondan sordum

KANUN

UMUMİ HIFZISSIHHA KANUNU Kanun Numarası : 1593 Kabul Tarihi : 24/4/1930 Yayımlandığı R.Gazete : 6/5/1930 Sayı : 1489 Yayımlandığı Düstur : Tertip : 3 Cilt : 11 Sayfa : 143 BİRİNCİ FASIL Devlet hidematı sıhhiyesi ve sıhhi Merciler ONUNCU BAP Mezarlıklar, ölülerin defni, mezardan çıkarılması ve nakli BİRİNCİ FASIL Mezarlıklar ve ölülerin defni Madde 224 – Ölülerin yakılması için fenni usulü dairesinde fırınlar yaptırmak istiyen belediyeler evvel emirde bu hususta Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekaletine müracaat ederek hazırlattıkları projeleri tasdik ettirip müsaade aldıktan sonra tesisata başlıyabilirler. Madde 225 – Bir cesedi ihrak fırınlarında yaktırmak için aşağıda yazılı vesikaların vücudu lazımdır: 1 - Ölünün hastalığı esnasında tedavisiyle meşgul olmadığı malüm ve sabit olan resmi bir tabip tarafından verilmiş olup vefatın her hangi gayritabii bir sebepten mütevellit olmadığını bildiren bir rapor ve defin ruhsatiyesi. 2 - Cesedinin yakılmasını arzu ettiğini mübeyyin olup mevtanın hayatta ikenyazdığı vesika veya bu hususta şifahen arzu izhar ettiğini işitenlerden laakal üç zatın tahriri şehadet ve tasdikleri. 3 - Müteveffanın ölümünü mucip olan sebebin herhangi cinai bir fiilden münbais olduğuna dair hiç bir şüphe mevcut olmadığını bildiren ve mahalli polis idaresi tarafından verilen vesika. İşbu vesikalar ihraktan laakal yirmi dört saat evvel mahalli belediyesine ibraz olunarak alelüsul vefat defteri mahsusuna işaret edildikten sonra ihrak müsaadesi verilir. Defnedilen ölülerin defninden sonra ihrak için kabirden çıkarılmalarına müsaade edilmez.
  • 1 Yıl Önce

Süleyman elmacı

Sen ki! İlber hoca ya sözde tarihçi diye hitap etmişsin Ben sana sözde gazeteci bile diyemiyorum
  • 1 Yıl Önce

Ne?

elmacı Elma kaç lira?

Molla kasım

Elmacı bende sana (Süleyman)diyemeyeceğim salamon diyeceğim

Oğuz Han

Önemli konulara gelin: Caydırıcı olan Malatya Kürecik üssünü kapatmak.
  • 1 Yıl Önce

MEHMET

DÜNYADAKİ ATEŞTEN KURTULDU ANCAK KABİR VE CEHENNEM ATEŞİ EBEDİ YOLDAŞI OLACAK AZABINI BOL EYLESİN KAHHAR
  • 1 Yıl Önce

GEDA DOST

GEDER AYAK İMAMLARI DA ATEŞE SOKUYORLAR
  • 1 Yıl Önce

Molla kasım

Girmeyiversinler Allah cc tan korksunlar kullardan korkacaklarına

hk

metin uca denen kitapsız belli ancak onun namazını kılan zavallı müslümanlar ve adı gecenin yağcıları onu bilen müslüman bu kişinin namazını kılmaz
  • 1 Yıl Önce

akif

Sağlığında müslüman olmayan öldükten sonra müslüman olamaz boşuna cenaze namazı kılmışsınız nokta
  • 1 Yıl Önce

Paşa

İlber hocaya sözde tarihçi demek ukalalıktır
  • 1 Yıl Önce

Molla kasım

Hadi oradan dışkı

nuri

İster.Caniye.İster Musallaha.İster yakıp küllerini boğazdan atsınlar NE ÖNEMİ VAR!!?? Bu adam İnkarcı!!! GİDECEĞİ YERİ KURAN AZİMÜŞAN BİLDİRMİ!.Gerisi TEFERRUAT...
  • 1 Yıl Önce

kahraman

EMEKLİLERE MÜJDE HAVALARA UÇACAKSINIZ.BUGÜN PETROL VEYA GAZ BULAMADIK AMA SİZE BÜYÜK MÜJDELER VERDİK.MİLYONLAR HAAVALARA UÇAVCAK MÜJDE.SAYIN YAZAR NE OLUR ALLAH RIZASI İÇİN AZICIKTA EKONOİDEN HAYAT PAHALILIĞINDAN BAHSET.SİZİ OKUYUNCA KENDİMİ AVRUPA ÜLKELERİNDEN BİRİNDE YAŞIYOR SANIYORUM.METİN UCA ÖLMÜŞ ALLAH RAHMET EYLESİN AMA GÜNDEM BU MU OLMALI.....ÖLÜLERİNİZ RAHMETLE ANIN...
  • 1 Yıl Önce

kahramana

sizi tutanmı var,buyrun istediğiniz avrupa ö(ü değil)lkesinde yaşayın'ölülerinizi rahmetle anın'emri müslümanlara.metin uca müslüman olmadığı gibi islam düşmanıydı.en fazla toprağı bol olsun denebilir

Öğrenilmiş çaresizlik...

Bunlar konforu gücün, menfaatin kollarında bulan, sürü psikolojisi ile kendini sağlama aldığını düşünen Bağımlılar..
  • 1 Yıl Önce

-

metin uca uca gideceği yere gitti.
  • 1 Yıl Önce

Mehmet

Bunun gibi hayatı boyunca islama ve müslümanlara düşmanlık yapmış birinin ölünce cenazesi camilerimize getirilerek neden camilerimiz kirletilir? Bu soruyu Diyanet yetkililerimize soruyorum, ne zaman bu rezaletten vazgeçeceksiniz?
  • 1 Yıl Önce

Nasipsizler ordusu

Görmezden gelseler, alaya alsalar da.. gidecekleri orada bütün hakikati ile duruyor. Biran önce uyanıp, içlerini dışlarını temizleseler yerinde olur.
  • 1 Yıl Önce

Tamay Özsoy

Şeytan bile ölüden elini çeker.
  • 1 Yıl Önce

Seytan çeker

Ustaları iş başında.

Molla kasım

Müslümanlar bindörtyüz yıldır peygamberin öz amcası ebulehebe Allah cc indirdiği sureyi okuyarak beddua ediyor hergün milyarlarca beddua ediyoruz etmeye devam edeceğiz ebuleheb gibilere insan şeytanlarına sizlere bedduaya devam edeceğiz Allah cc ın laneti üzerinize olsun

Çatalkayalı

Sayın Ali Karahasanoğlu : Bu değersiz zât'a (Metin Uca) köşenizde yer vermeniz, Dünya ve Türkiye'nin bugünkü gündemine baktığımızda lâf-ı güzaf'tan öteye gitmemiş. Biz sizden, daha önemli & değerli konular & olaylar hakkında yazılar bekliyoruz.
  • 1 Yıl Önce

Çatalkayalı

S
  • 1 Yıl Önce

mstf

Sn.Ali Karahasanoğlu; Türkiye'de yaşayan herkes Müslüman mı ? hiç içimizde dönme falan yok mu asıl sizler bu konuya bir eğilin her metini aliyi veliyi müslüman sanan bu toplumadan bunu saklamakla aslında ben grion'unun biz 2. israili kurduk demesini tam olarak açıklamıyor mu ? 
  • 1 Yıl Önce

Ruknettin

Sormayın ya bir zamanlar Tarık Akan vardı sol radikal marjinal tipik bir solcu idi hep alevi sandık sonunda camiye getirdiler aynı kafa yapısındaki İlyas Salmanı bile camiye getirirler. Maalesef ne yapılabilir bunların hepsi yakılmalı ya bunlar chp yada hdp aynı şey değilmidir ler mi geçen Halk tv ye zımpladım ya utanmadan adam Kanal 7 ye laf atıyor Türk Hava Yolları gezi programına sponsor oluyormuş ulan  nankör Halk tv İGDAŞ fonluyor işte bunlar böyle nankörler taKİPçileride öyle neyle beslenirsen öyle olursun
  • 1 Yıl Önce

aydıner

adamın içine işlemiş. adam resmen satılmış.keşke yakılsydı. ama sularda kabul etmek istemezdi bu pisliği.
  • 1 Yıl Önce

sn. Kararer

Hüküm sahibi sadece Allahtır

Beberuhi

Sana ne adamın inancından Aydıner efendi , inancı yoksa susar umursamazsın olur biter,sen esas dini istismar edip Allah ile aldatıp müslüman görünenler var onlara çemkir istersen...

Vahap Kalyoncu

İmansız birine niye iman etmedin diye kimse bir şey diyemez zira Allah isteseydi hepsi iman ederdi mesele o değil asıl mesele Metin Uca nın vasiyetini yerine getirmemek zira adam yakılmayı istemiş ama çevresi zorla getirmiş imamın önüne koymuş bu yanlış ama bizim imamlar namaz memuru olduğu için o da kıldırmış aslında kıldırmaması lazımdı çünkü mevtada olmayan bir inanç tarzını dikte etmiş oldu,Bu arada bazi cahil kişiler de imanın kimde olduğunu nerden biliyorsun gibi laflarla veya ölünün arkasından konuşulmaz diyerek fetva beyan ediyor bu da tamamen saçma zira biz müslümanlar zahire göre karar veririz zahirde adam diyorki ben ateistim o halde ona imansız gibi davranmak zorundayız arkasından konuşulmaz dediğiniz kişiler ise müslümanlığını bildiğiniz fakat günahkar olan insanlar içindir yoksa ömrü boyunca müslümanlara hakaret etmiş ,aşağılamış biri için değildir .Son sözüm adam ister inanır ister inanmaz ama ben nasıl inamayana saygı duyuyorsam o da inanana aynı saygıyı göstermek zorundadır şayet göstermezse bende ona hiç saygı göstermem ve elimden geleni yaparım vesselam.
  • 1 Yıl Önce

Molla kasım

Sevgili kardeşim Vahap yorumuna katılmakla beraber ince bir noktaya dikkat çekmek isterim(Allah cc isteseydi iman ederdi)bu cümleden yola çıkarak Allah cc onun iman etmesini istemediği ortaya çıkarki Allah cc muhafaza Alla cc herkesin iman etmesini istedi ezel bezminde ben sizin rabbiniz değilmiyim deyince istisnasız olarak (bela)evet rabbimizsin dediler bu çok uzun izahat gerektiren bir mevzudur fakat özetleyecek olursak Allah cc cennet ve cehennem elbiselerini hazırladı kullar kendi hür iradeleriyle hangisini giymek isterlerse giyer ve elbisenin yerine giderler fakat kimin hangi elbiseyi tercih edeceğini ezeli ilmiyle bilir şimdi bunu duyunca o zaman beni yaratmasaydı deyip Allah cc suçu atmaya çalışanada derimki kitap göndermiş peygamber göndermiş peygamber varisi alimler göndermiş içine bir uyarıcı melek koyup devamlı uyarmış o meleğe itiraz ede ede onu susturup kalbini mühürlettirip gözünün önüne perde çektirip hakikati görmez hale getirip utanmadanda haşa suçu Allah’a cc havale etmeye çalışandan daha zalim kim olabilir nitekim mülk suresinde (cehenneme girecek olanlar suçlarını itiraf ede ede girerler) buyuruyor elhasılı vel kelam onların anlayacağı dilden bir sözle bitirelim b.k yeme b.k yiyenlerin peşine takılma dedik amma söz dinletemedik o zaman azapları şiddetli ateşleri ebedi olsun vesselam

Molla kasım

Sevgili kard

Ben oralara gitmedim ama...

Oralara (öldükten sonraki hayata yani ahirete) gidip görmüşçesine inandım. Yani imanın 6 şartımdan birisi. İmanın püf noktası görmediği halde görmüşçesine inanmaktır. Allaha, meleklere, peygamberler ve diğer imanın şartlarına. İnanmaya da zaten gidince görecek. İstese de istemese de.. Ama iş işten geçmiş olacak.
  • 1 Yıl Önce

İnanmayan birinden Müslümanlara samimi bir soru...

inanmayan birisi öldüğünde "hah işte hesap verme zamanı, şimdi cehennem ateşinde yanıp dur, seni gidi dinsiz, imansız" diyorsunuz iştahla. Siz, olsa olsa biraz yanıp cennete gideceksiniz diye düşünüp seviniyorsunuz muhtemelen. Bir insanın sonsuza kadar cehennemde yanmasına sevinmek bana pek insanca gelmiyor ya, lakin diyecek bir şey yok. Ama bir de şöyle düşünün, Metin Uca gibiler İslam'ın inanmayanlar için öngördüğü sonu bile bile inanmamada ısrar ettiler. Oldukça cesur bir tutum değil mi bu? Riske ettiği şeye bakın, sonsuza kadar cehennem azabı çekme ihtimali. Öte yandan, bir dinin, eğer kendisine inanılmazsa insanları cehennemle, ateşle korkutması, ödül olarak da cenneti sunması size nasıl geliyor merak ediyorum. İyi bir insan tarifi yapıp, "böyle olun ey insanlar bu en iyi duruştur" dese daha doğru olmaz mıydı? Sadece korktuğu ya da ödül olarak alacağı şeyler için bir dine intisap eden kişinin amelinden şüphe etmek gerekmez mi? Tersine inanmayor olup da, iyi bir insanı tanımlayan değerlere sahip kişiler nasıl muamele görecek Tanrı huzurunda acaba? Son olarak bir de şunu merak ediyorum, diyelim ki öldükten sonra hala akli melekeleriniz işlemeye devam ediyor. Senaryo bu ya, bir de baktınız, öbür dünya diye bir şey yokmuş, cennet cehennem hak getire. Börtü böcek yiyecek cesedimizi maalesef, ötesi yok. Şimdi böyle bir durumda, "ya öbür dünya diye bir şey yokmuş, ama yine de iyi ki müslümanlık inanışına göre yaşadım.Yaptığım ya da yapmadığım hiçbir şeyden pişman değilim" der miydiniz? Mesela Metin Uca'nın arkasından aklınızdan geçenler için filan...
  • 1 Yıl Önce

İnanmayan'dan yanıt!..

Yazdıklarımı iyi oku "Allah yeryüzü kanunlarını koymuş. Bu kurallarla yönetilirsek suçlunun cezası ağır olacağı için başka birisi bu suçu kolay kolay işleyemez."

İnanmayan'dan Müslüman yorumculara yanıt

Öncelikle mstf hariç yaptığınız yorumlarda kullandığınız nazik dil için teşekkür ediyorum. Mstf "beğenmeyeni tel aviv'e götürüyorlar" diye yazmış. Ona şunu hatırlatayım, siyonist İsrail devletine karşı mücadele eden kahraman Filistin Direnişçilerinin her zaman yanında oldum. Bu benim için bir inanç sorunu değil, bir insanlık sorunu. Kendisine insanım diyen vicdan sahibi hiç kimse oradaki soykırıma kayıtsız kalamaz. Şimdi bunu anlatmak zorunda kalmak bile benim için zul oldu. Ama bu konuya bilerek girdim, çünkü bugün Gazze'de olanlar benim inanmama sebebime ilişkin de çok çarpıcı bir örnek teşkil ediyor. Eğer bir yaratıcı varsa nasıl olur da zalim, ırkçı siyonist İsrail devletinin 5 binden fazla çocuğu öldürmesine izin veriyor? -- Ben cevabı vereyim: Allah yeryüzü kanunlarını koymuş. Bu kurallarla yönetilirsek suçlunun cezası ağır olacağı için başka birisi bu suçu kolay kolay işleyemez. Kısacası şuan Gazze'ye Allah yardım ediyor mu? mutlaka ediyor. Nerden anladık? asker ve silah bakımından israil daha üstün olmasına rağmen savaşı hala nasıl bitiremedi? Allah ben zalimi bu dünyada cezalandıracağım demiyor ki? bu dünyada sen cezalandıracaksın. Öbür dünyada Allah onun cezasını zaten verecek. 

SEN Mİ

cani partili MUHASEBESİNİ SENMİ TUTUYORSUN ÜFÜRÜKCÜ

bedir

Sen hiç şöyle düşündün mü? Trafikte kırmızı ışık veya dikkat bataklık uyarısı içeren bir levha seni tehdit mi etmiş oluyor? Müslüman İslami kuralları tehdit görmez. Uyarı olarak görür. Ölünceye kadar yiğitsiniz de geberince niye yiğit değilsin! 

Molla kasım

Kafa çalışıyorda kafa gavur kafası Allahın cc ödüllendirmesini cezalandırmasını hafife alıyor eğer dünyada bir makam bir zenginlik verilse kırk takla atan sen kelime oyunlarıyla işi sulandırmaya meseleyi şeytani bir halle karıştırmaya çalışma senin gibi zeki insanların azabının daha şiddetli olacağını beyan ediyor kitabında(herkese kaldırabileceği kadar yük yükleriz) buyuruyor bu aklın cezasıda çok yaman olacak aklı olmayana ceza yok o mükellef değil ama sen b..u yedin henüz fırsat varken dön mevlaya tevbe et sana yer yüzünde ikram edilenlerde onun ödülleridir ahiret ödülleri çok çok daha muhteşemdir kabul etmemek kibir ve gururun esiri olduğuyun delilidir bunuda kitabında bildirmiştirki(onlar nefislerinin hevasını ilah edindiler)yani bir nevi onlar kendilerini ilah sanıyorlar bir batılı kadın kuranın ilk on sayfasını okudum bin dörtyüz yıl önce indirilen bu kitap içimdeki sorulara cevap veriyor hayran oldum derken İslamın bin yıl beşiği olmuş Anadoluda sizler neden böyle oldunuz dersek Deccal fitnesine maruz kaldığınız için dünyanın en katmerli gavuru oldunuz derim hepsi bu o kadar

Murat

Allaha ve ahiret gününe iman eden bir Müslümandan inanmayana cevap. Allah insanlara, en güzel biçimde yarattığını ve yer yüzüne vekil kıldığını meleklere bile vermediği özellikler verdiğini söyler. Kuranı kerimde de insalığın, iyiliği ne olduğunu anlatır. Peygamberlerde çeşitli durumlarda ki örnekliğiyle bize insanlığı anlatmıştır. 

Laz uşağı

İnancımız gereği ahiret ve hesap günü var kardeş,hz Ali'nin dediği gibi eğer haşa Allah ve ahiret yoksa bizim için bi sorun teşkil etmiyor ölüm yok olup gideriz,ya varsa sen düşün o zaman diyor ya inançsız kardeş evet bizim için inanç bir sorun değil , eğer Allah varsa ki var sen düşün kardeş.

hüda partili

Allah sana hidayet versin kardeşim!Sen ve senin gibi insanlar için ne kadar üzülüyorum bir bilsen!Görünüşte çok mantıklı şeyler yazıyorsunuz ama inanç meselelerini kendi içinde bütünlüğünde anlamanızı rica edeiyorum.Söylediğiiniz şeyler ahlak konusuna giriyor.Hiç kimse ben pişman değilim cevabını veremeyecek.ancak müslümanlar ebedi cehennemde kalmayacak sevgili kardeşim.Kafirlerin yaptıklarına gelince;yaptıkları her iyilik karşılığında azaplarından hafifletilir.

mstf

ne yedin içtin yahu sen. beğenmeyen tel avive bedavaya götürüyorlar hemen atlar gider sende rahatla bizde

Ali

Ateşi bol olsun
  • 1 Yıl Önce

Terazi

Kimlerin cennette kimlerin cehenneme gideceğine Emin olan sevgili arkadaşlara şunu söylemek isterim.kimin imanlı kimin imansız olduğunu Rabbimden başka kimse bilemez.ayria siz bu meftanin kalbini açıp baktınız Miki buyle Emin konusyusunuz.ayrica ben yahudiyim desem birisi gelip bana hesap soracaksa ben yahudiyim.hic kimse bir diğerinin inancını sorgulama yetkisine sahip değildir.ancak ve ancak yapıp etiklerimden Rabbime karşı surumluyum rabim imanla güç etmeyi nasıp etsin.
  • 1 Yıl Önce

Terazi

Muhterem işte gerçek kardeşim.ben kendimi çok rahat hissediyorum.hakimlerin hakimi hem hakim hem şahit olan rabim mahşeri kubrada yapıp etiklerimizi terazide tartıp önümüze koyacaktır onun katipleri her şeyimizi kayıt altına alıyorlar.onun için rahatım.gormedigim tanımadığım hiç kimse için konuşup kol hakina girmem.yanibadimizda komşumuz zulme uğrarken gikimiz çıkmıyor.ama sırf benim gibi düşünmediği için hiç görmediğimiz insanlar için maazallah her türlü yakistirmayi kendimizde bir hak olarak görüyoruz.halbuki rabim kol halkıyla gelmeyin diye buyurur.

İşte Gerçek

Muhterem, Terazini bi kontrol ettir. Görünen köy kılavuz istemez. Müslümanların gözünün kör, kulağının duymaz, aklının ermez olduğunu mu sanıyorsun? Senin söylediklerinin âlasını sanki onlar bilmiyorlar mı?

Nuran Devres'e cevap

Uca'yı aklayıp paklayıp melek yapmışsınız adeta. Bu dünyalık. İnanmadığı Allah'ı ve ahireti şimdi gördü. Keşke sana ve diğerlerine orada karşlaştığı, gördüğü durumu iletme imkanı olabilseydi. Ha bir de, kindar değildi felan demişsiniz. Bak şimdi kızdım işte. Onun kini İslam ve müslümanlaraydı. Hatta Star tv de sabah programında Akit gazetesinin ilk sayfa haberini verirken Ak-it felan derdi. Son olarak Türk bayrağı tabutuna ndene sarıldı onu anlayamadım. Siz anlayabildiniz mi?
  • 1 Yıl Önce

Nefer

Gitmediler Nuran Hanim, zaten gitseler bu son metropol arastirmasinda % 11.3 cikan, ama burda ayni kisi degilse toplam 3-4 mufteri ve kufurbaz yorumcusu olan kahir azinliklari zebani olarak orda tutarlardi.

Sen oralara gittin ve gördün galiba :)

"Keşke sana ve diğerlerine orada karşlaştığı, gördüğü durumu iletme imkanı olabilseydi."

Cevap veren 

Sen ve senin gibiler sinifinda degildir. Metin Uca inancsiz olabilir ama iyilikte adamin dibiydi. Onemli olan budur zaten, Allah korkusu olmadan iyi bir insan olabilmek!

hacı

sen metini bırak onun hesabını rab keser 50 gündür israil hakkında tek yazı yazmadın ve aksine muhalefete yüklendin mesela hükümetimiz bu konu hakkında ne yapmalı onu anlat da senin tarafını da öğrenelim
  • 1 Yıl Önce

Sosyalist

anlattığınız durumda Metin Uca açısından ikiyüzlülük, nankörlük yok. Zerre miskal yok hem de. Adam ne istediğini belirtmiş ona uymayıp istemediği şeyi yapanlar ikiyüzlü ve nankör. Size cevap veremeyecek birisinin arkasından böyle nitemelelerde bulunmak büyük haksızlık. O da en hafif deyimle... Ötesi bu hikaye insanları ikiyüzlü olmaya iten sistemin rolü kavranmadan da anlaşılamaz. İnsanlar öyle düşünmeseler ve inanmasalar da, resmi düşünce, resmi din anlayışına sahip olduklarını göstermek zorunda hissediyorlar kendilerini. Bir düşünün bu ülkede sanat güneşi diye yere göğe sığdırılamayan Zeki Müren herkesin bildiği gibi bir eşcinseldi. Ama bu kimliğini hiçbir zaman itiraf etmedi. Hatta kendisiyle yapılan röportajlarda "sıkı erkek" kesileverirdi. Kadın kıyafetleriyle, aşırı makjaylı, efemine edalarla ortalıkta dolanır, devlet televizyonu TRT'de arzı endam ederdi. Zeki Müren'i yaşadığını savunmaktan alıkoyan şey neydi? Son olarak insanların hangi dine mensup olduğu ya da inanıp inanmadığı önemli değil. Gazze bunu göstermedi mi? Batı devletleri zalim siyonist İsrail'e arka çıkarken o ülke halklarından önemli sayıda insan mazlum Filistin halkının yanında duruyor. Sokakları dolduruyor, protesto gösterileri düzenliyor. Çoğu İslam ülkesi devletleri ise -özellikle sizin toz kondurmadığınız Körfez ülkeleri- için için Hamas'ın yok olmasını istiyor. Çünkü onların tek önem verdikleri kendi saltanatları. Yani dünya ikiye bölünmüş durumda: vicdanlılar-vicdansızlar, namuslular-namussuzlar, ezenler-ezilenler, sömürenler-sömürülenler.
  • 1 Yıl Önce

susa ahmed

Gorevini yapti gitti, simdi hesap zamani.
  • 1 Yıl Önce

hasel

Soyadı uca,çoktan ucundun tutup çukura atmışlardır.
  • 1 Yıl Önce

sih ali

ALLAH ATEŞİN BOL ETSİN GERİDE KALANLARA DA HİDAYET ETSİN
  • 1 Yıl Önce

Ali bey

Araplar bile ...
  • 1 Yıl Önce

Ben Ali

Ali Erbaş ın veya Halil Konakçı nın din anlayışı sizce islam anlayışımı?..
  • 1 Yıl Önce

Akademisyen

Kimin anlayisinin ne oldugu ve kac kisi olduklari asagidaki bilimsel verilerde yaziyor.

Ben aliye

Evet ehli sünnet-hanefi anlayışı

Haydar

Kimim anlayışı gerçek Islam anlayış..? Islam'a haşa "Ortaçağ zihniyeti"; Müslümanlara da "dinci faşistler" diyerek her gün hakaret eden mesela Merdan Yanardağ veya bu sayfalarda ismini vermek istemedigim @Nefer'in din anlayışı mi

Sayin yazar

Metin Uca inançsız olabilir. Bu onu ilgilendirir..
  • 1 Yıl Önce

NEDEN MI GZ li FERASET

BUGUN ONA YARIN BANA, ANLADIN MI

feraset

Metin Uca'nın inançsızlığının kendini ilgilendirdiği kısmını anladık ama seni niye ilgilendirdiğini kısmını anlayamadık.

AAAA

CAMİ BİZİ İLGİLENDİRİR

fhgvkhf

Müslümanlara hakaret etme edepsizlikleri de bizi ilgilendiriyor.

Akedemisyen

Islam'a ve Muslumanlara yapilan hakaretler de bizi ilgilendirir...

Vatandaş

İnançsız ise cenazesinin Camide musalla taşında ne işi var ?!

Krematoryum niye yok ?

El cevap lütfen!
  • 1 Yıl Önce

mstf LÜX

dalga geciyorsun ama... Bir zaman yolum Stuttgart mezarligina düstü: Ya arkadas bir mezarlik bu kadar mi güzel olur, cok bakimli, agaclar, cicekler, mumlar, lambalar v.s.. Yanimdaki arkadas "insan özeniyor" dedi.. Neyse baska birsey daha dikkatimi cekti: Siseler, kavanozlar dikkatimi cekti Ne bunlar diye sordum Mezarlik görevlisi "Krematoyumdan cikan küller" dedi.. Sonradan anladim ki meger cesetlerden cikan küller imis... Serbestce yapilabiliyor ama cok pahali yani bu tercih: LÜX..

mstf LÜX

dalga geciyorsun ama... Bir zaman yolum Stuttgart mezarligina düstü: Ya arkadas bir mezarlik bu kadar mi güzel olur, cok bakimli, agaclar, cicekler, mumlar, lambalar v.s.. Yanimdaki arkadas "insan özeniyor" dedi.. Neyse baska birsey daha dikkatimi cekti: Siseler, kavanozlar dikkatimi cekti Ne bunlar diye sordum Mezarlik görevlisi "Krematoyumdan cikan küller" dedi.. Sonradan anladim ki meger cesetlerden cikan küller imis... Serbestce yapilabiliyor ama cok pahali yani bu tercih: LÜX..

Vatandaş

Cunku buyuk talep olur be boylece din simsarligi yaparak iktidara gelen ve iktidarlarini surdurenlerin ve yandaslarinin ilelebet payidar kalacak Laik TC'de, zaten onlarca yurt ici yurt disi bilmsel arastirma azinlik olduklarini gosteriyor ama bir de bu azinlik olduklarini teyid etmis olur.

mstf

araziye çık yanına bir kilo tiner al dök ateşle al sana kremalı toryum ruh hastası :)

kırebilmemne(ölü yakma yeri)niye yoka

devletin kurucuları örnek olur diye sakıncalı görmüş

....

Nasıl olsa yanacagim; şimdiden alışayım mi diyorsun..

Ali bey

 Ölmüş insanlarin arkasından küfretmeyi bırakmadın gitti. Ne olmuş, camiiye getirdilerse? Camii babanin mali mi? Hesabini o verecek bundan sonra da bakalim senin hesap günün nasıl olacak.
  • 1 Yıl Önce

Türk Bayrağı

Cami babamızın malı değil. Diriyken sevmediğiniz caminin nesi hoş oluyor da ölünce illa oraya getiriliyorsunuz? Kilise, sinagog, manastır a kıran mı girdi? Yoksa oralar senin babanın malı mı?

Islam dusmani

Kufur degil mi, soru soran o... ..

Vatandaş

Cami kimsenin babasının malı değil ancak inananların ibadet yeri ! Hayatları boyunca inanan müslümanların inançlarıyla dalga geçen inançsız kafirlerin namazını kılmak zorunda mı Müslümanlar ? Bu adamlar İslam 'a inanmıyorlarsa cenazelerini neden kilise ya da havraya götürmüyorlar ?! Camiler tiyatro salonu mu alkışlarla cenazeyi cami 'den kosmos'a uğurluyorlar ?!

Kafan Oyu Mi

Okuduklarını anlamıyor musun..? Bu yazida nerede küfür var..Niye element uyduruyorsun..

Cavit

Güzel kapak yapmışsın.

Nur

Allah var gam yok haketiğini bulacaktır .
  • 1 Yıl Önce

Nur

Elhamdülillah müslümanım ve Allahın emirlerini yerine getirmeye çalışan samimi müminim nesi var sözümün evet her kes ektiğini biçecek varmı ötesi

YAN

nur SEN KENDİ DERDİNE YAN ONU BUNU BIRAK

hüda partili

Yahudi ve hristiyanlar bütün köşe başlarını tutmuş,bütün kinlerini ve garazları ağızlarından dökülüyor.Ne yani mümin firaseti bunların yahudi olduklarını anlayamaz mı?adamın nerdeyse ben yahudiyim demediği kaldı.
  • 1 Yıl Önce

hüda partili

Yahudiyse yahudiliğini açıklasın diyoruz!Böyle yüzlerce maskenin arkasına sığınıp milli,manevi ve kültürel değerlerimizi aşağılamasın.Bizim dediğimiz budur.Yoksa kimsenin yahudiliğiyle veya hristiyanlığıyla ilgilenmiyorum.

DÜŞER

 DESE NE OLUR DEMESE NE OLUR HEM SANANE KİMİN NE DİYECEĞİNDEN ÜÇÜNCÜYE ..

Muhtar

Köyde bir kişi ölmüş ve namazını kılmak için cemaat toplanmış. Yeni tayin olan Hoca; (her lafın sonuna ekledikleri cümlecikle acayip konuşma şekli olan) köylülere mevta hakkında sorduğu her soruya ‘eklemeli cevaplar’ alınca Hoca çok kızmış ve ‘’gömün gitsin!’’ diye bağırmış. Acaba dünkü olayda Hoca cemaate sorduğu sorulara nasıl cevaplar aldı? Ya işte, yaşamak güzel ama her şeyin bir sonu var. Hepimiz sonlarımızı iyi düşünerek yaşamalıyız ama… Aması var, hem de çok.
  • 1 Yıl Önce

Muhtar

Yorumumda kimsenin çalması çırpmasıyla ilgili bir iddia yok. Ali Beyin yazdığı gerçekleri dikkatlice adam gibi okursanız kimin ne yaptığını anlarsınız.

YAN

muhtar O ÇALMADI ÇIRPMADK ONUN BUNUN HAKKINI YEMEDİ HİÇ BİR SORUNU YOK SEN KENDİ DERDİNE YAN

akıl tutulması..

Bügün ölünün arkasından konusup ... herzamanki gibi
  • 1 Yıl Önce

Vatandaş trolu!

Rahmetli kaza gecirdi kufure o anda basladiniz.

Vatandaş

Cenazesini Camiye getirmeseler kimse hakkında konuşmaz. Sadece inandığı gibi yaşadı yaşadığı gibi öldü denir. Hesabını Allah 'a bırakır.

NURAN DEVRES

Metin Uca ile tanışırdım. Onu tanıyan herkesin söylediği gibi iyi, vicdanlı bir insandı. Çevresine neşe dağıtır ve çok hayır yapardı. Hiçbir dine mensup değildi. Bu Allahla onun arasındadır. Kimseye laf söylemek düşmez. Ama şunu net olarak söyleyeyim ki davranış ve eylem olarak tanıdığım pek çok Müslüman geçinenden daha Müslümandı. Kimsenin aleyhinde konuşmaz, kimseye haksızlık etmez, çok iyilik yapan, asla kalp kırmayan biriydi. İçinde kimseye karşı kin, nefret, kötü dilek beslemezdi. Eminim ki sizin öldüğünüzde gideceğiniz yerden çok daha güzel bir yere gitmiştir.
  • 1 Yıl Önce

AHİLEM

Yürekten katılıyorum....

Molla kasım

Nuran devresi devre Nuran yani nurun tersi karanlık nuran çarpmış seni kuran müslüman olmayan birinin yaptığı iyilik hususunda (onlar yer yüzünün dolusu altını infak etselerde azabımızdan asla kurtulamazlar)hümanizma din değildir hümanistlere kurtuluş yoktur gerisi sizin bileceğiniz iştir Allah cc ın laneti üzerinize olsun

SOLUCANİST

DÜNYANIN EN .. GÜRUHU LAİK SOLUCANLAR

Deli İbo

Suudi düşmanlığı islam karşıtlığıdir diyen pervaneler! Yahu 3-4 ay oncesine kadar Suudilere Kemalistlerden daha cok dusman olan sizdiniz, bu ne hiz yahu, ruzgar gulleri bile bu hizla donmuyor. 

Vatandaş

Cehalet paçalarından akıyor. Yazdıklarında mantık kırıntısı yok . Hem hiçbir dine inanmazdı hem de Müslüman geçinenden daha Müslümandı diyorsun.

Nuran sana herkes hayran

Nuran hanım, herkesi kendine hayran bırakıyorsun.. ne kadar hümanistsin.. Yazar diyor ki, Suud'a düşmanlığı, suudun vahhabi olduğundan değil.. Suud'a görgüsüz diyen Metin Uca, Starbucksa destek çıkmak için, müslüman olan Kuveyt'i savunan ifadeler kullanıyor.. Nuran ne diyor? "İçinde kötülük beslemezdi" daha ne kötülüğü olsun. resmen suudi düşmanlığı, islam karşıtlığı yapıyor.. Yahudiye gelince de. İsrail'i kınarken, ama yahudierin hepsi israil gibi değil diyerek, yahudilere destek çıkmak için, Türk yahudi dostluğunun açıklamasını veriyor.. Nuran.. Sen önce Metin uca nasıl öldü onu araştır.. Ağaca mı çarptı.. Yoksa..

mustafa kaplan

kimin nereye gideceğinden bu kadar eminsen, kendinin nereye gideceğinden de endişen yok sanırım. allah size akıl fikir versin...

nuran devrese

hiç1dine mensup değil=islam düşmanı

Tek geçerli kaynak bu ayet ya da hadisler

https://www.yeniakit.com.tr/haber/20-kasim-2023-gunun-ayet-ve-hadisi-1806111.html "Ve onların arasından ölen hiç kimsenin namazını kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah ve resulünü inkâr ettiler ve yoldan sapmış olarak öldüler." (Tevbe Suresi - 84)
  • 1 Yıl Önce

Can

Ilber Ortayli gibi bir adama "sozde tarihci" demek, oldukca komik olmus. Turkiye'nin gelmis gecmis en iyi tarih profesoru, dunayadaki en onemli Osmanli Tarihcisi. Sevmesen de..
  • 1 Yıl Önce

tarihe

rahmetli halil inalcık dünyanın en büyük osmanlı tarihçisi olarak hocası fuat köprülüyü söylerdi(diğer hocası avusturyalı-ingiliz paul witteki söylemezdi)kitabını tenkit ettiği alaman franz babingerin kendisinden büyük tarihçi olduğunu söylerdi.yani misalen bu2tarihçi gibi kendisinden büyük tarihçiler hayatta değilken en büyük tarihçi oydu

Molla kasım

Yalan tarihin yalakaları

AHMED

Rahmetli, Kadir Mısıroğlu kadar büyük, şuurlu bir tarihçi yok Türkiyede. İlber Ortaylı gibi yanar döner değildi.

can bey çok(oldukça)gülünç(komik)sünüz

ilber ortaylıyı çok severim.kırım asıllı.türk&islam milliyetçisi.başta osmanlı olmak üzere bütün tarihimizi çok sever*türkiyenin gelmiş geçmiş en büyük tarihçisi fuat köprülü.ortaylı[1]dünyanın yaşayan en büyük osmanlı tarihçisi değil.kendisi son devir osmanlı idare hukuku tarihçisi[2]büyük tarihçinin hangi hususta büyük olduğu söylenmezse siyasi tarih anlaşılır.ortaylı siyasi tarihçi değil[3]ortaylıya'siz dünyanın en büyük osmanlı tarihçisi,türkiyenin en büyük tarihçisisiniz'demeyin değnekle kovalar

tarih

Sana öyle yutturuyorlar Halil İnalcık dünyanın en büyük osmanlı tarihçisiydi....rahmetli.....

Nuh

Biraz okuyun sadece ekrandan izlemeyin derim.

Muhammet

Deniz dalgalı ve bulanık, bizim zihnimizde, iğdiş edilmis bir millet, değerleri aşındırılmıs bir toplum bu durumda ne belkenebilir. Abartılı olmaz ise sahtekar bir toplum olduk.
  • 1 Yıl Önce

İhsan y

Metin Uca nın fikirleri kendini bağlar ama sen İlber hocayada sözde tarihci dersen .. herkesi bağlar
  • 1 Yıl Önce

O BİR ÇELİK

METİN UCA.. İNSANLARI DİNİ KONULARLA YARGILAYAMAZSINIZ O İNSANLARIN KENDİ TERCİHİ.
  • 1 Yıl Önce

SDH

Metin Uca sağlığında, ölünce beni yakıp küllerimi istanbul boğazına dökün diye vasiyet etmiş. Niye adamın cenazesini camiye getirip, tercihine saygı göstermiyorsunuz ?

Deli İbo

Metin Uca'nın camiden son yolculuğa çıkacağını hiç ummazdım bilseydim camiiden yolcu edileceğini, cenaze merasmine kesinlikle katılır, yattığı musalla taşından cehennem yolculuğuna el sallayıp, cehennem ateşinin hepsininin sahiplerinden birinin olması dileklerimi iletir, ateşinin bol, alevinin katmerli olmasını Rabbimden dilerdim.
  • 1 Yıl Önce

Nefer

Cenazeye gidip biraz da orda..

Nuh

O musallanın arkasinda saf tutanlara tessuf etmek lazim.

muzaffer kırış

Aziz nesin de inanmayan biriydi, lakin bunlardan 100 kat onurlu idi. Bunlar kendi inandıklarının katmerli münafığı, elbette hak ettiğini görecektir. bunda zerre şüphemiz yoktur.
  • 1 Yıl Önce

DEĞİL

muzaffer kırış BU SENİN  SONUCU SANDIĞIN BİRŞEY ONUN YAŞAYACAĞI DEĞİL

Fatih

Karahasanoglu, siz kim oluyorsunuzda insanlar hakkında ahkam kesiyorsunuz,uca bir insandı günahı sevabı onun, Allah bilir , Allah'ın adına siz karar veremezsiniz
  • 1 Yıl Önce

Molla kasım

Kripto fatih Allah cc bilir bildirir kitabındada bildirmiş kitabı bilmediğiniz için işkembeyi kübradan s…r onuda söz sanırsınız dangalaklar

ERKILIC

Din'e aleni hakaret edilmesinde bir muslumanin nasil durum sergilemesi gerektigini ogren ki yine boyle sakil ve eblehce konusma ins.

Ekrem

Sen kimsin

Zeki

Hoca namazdakilere ölümü hatırlattı,ucanin ölümü hayirlara vesile olabilirler
  • 1 Yıl Önce

Mehmet imir

Ömür sermayesini İslam a düşmanlık ile geçiren bu zırtapoz inşallah yaptıklarının misliyle muamele görür
  • 1 Yıl Önce

KİMDEN

mehmet imir KİMDEN 

Mehmet Ay

Cenazeyi camiye getirince, o insan inançlımı olacak. ... insan da birgün oraya gelecek. O sence müslüman mi olup cennete gidecek. Cami tek meshepin, tek inancin yeri degildir. Eger öyle yapmak istiyorsaniz, cami yapimini, görevlilerin maaşını verirsin, ondan sonra laf etmeye hakkin olur. Selam ve dua ile
  • 1 Yıl Önce

Molla kasım

Lan rafizi ne mezhebi ben müslüman değilim diyor islam dinini kabul etmiyor gerzek rafizi zaten onların namazını kılanlar gerçek bir din adamında değil münafık şahsiyetlerdir Allah cc ı dinlemiyorlar bunlar imam görünümlü tüccarlardır o kadar samimi imamlar müstesnadır elbette

Mehmet

Cahillik paçalarından akıyor, yorum yapma da bari adam zannetsinler.

Vatandaş

Cami inancın yeri değil de neyin yeridir ? O zaman Hıristiyan ve Yahudi cenazelerini niye Camiye getirmiyorlar da , Kilise ve Havraya götürüyorlar?!

Ahad

Siz de ne oluye ne diriye saygi var.. ne de maneviyat var.. isinize gelince milli degerler, maneviyatttan bahsedersiniz, lakin zerre icinizde. Musluman Turk kulturunde bu yaptiginizin yeri yok.
  • 1 Yıl Önce

Vatandaş

Biz de onu diyoruz dinden çıkan adamın cenazesini niye Camiye getiriyorlar. Budistler gibi yakın ölüsünü !

Bunlar yüzünden

Insanlar dinden çıkıyor.

B.And.

Burada imamın işi çok kolay .Ya musallaya gelmeden yellenecek. Eğer yel yoksa Allahu ekber deyip tekbir alınca Türkçe bir nakaratı kendi duyacağı şekilde söyleyecek. Nokta. Haydi güle güle kardeş.
  • 1 Yıl Önce

Boş ver

Boş ver metin ucayı 1tüp 600 tl olmuş
  • 1 Yıl Önce

Neme lazım

Metin Uca tüp kullanmıyormuş.

Fikret Türk

Ali bey kardeşim Fatiha okurduk diyorsun e nasip etmezse Mevla olmaz sinagog a niye götürmedi ler dersin hahamlar alırmı oraya onlar fanatik devlet ci bizim kiler devlet memuru
  • 1 Yıl Önce

SANKI

SANKİ GELDİ DE BİR HAYRI MI DOKUNDU İMAMİN
  • 1 Yıl Önce

ömer

adam ölmüş artık yanındakiler camiiye getiriyorsa adam ne yapsın vasiyeti yerine getirilmiyor işte
  • 1 Yıl Önce

Veli

Ali abi farkındamısın kişilerle uğraşıyorsun.
  • 1 Yıl Önce

Cumhuriyet kadını

SUUDİ ARABİSTANDA SUPER KUPA FINALİ OYNANACAK. SİZ NASIL MÜSLÜMANSINIZ ? BU S.ARABİSTAN HER TURLÜ FİLİSTİN PROTESTOSUNU YASAKLAMADIMI ? 1 TANE SURİYELİ MÜLTECİ ALDIMI ? İSRAİLE SES CIKARDIMI ? STARBUCKSA GİDİP MILLETİN KAHVESİNİ DÖKECEGINIZE SIKIYSA YİYORSA ARABİSTANA POSTA KOYSANIZA ? YAZAR ALİ ARABİSTANI ELESTİREBILİRMİSIN ? TABİKİ HAYIR
  • 1 Yıl Önce

ahilem

HAYIR,HAYIR,HAYIRRRRRR!

Adem

Sayın Ali bey, Metin Uca gömülmek değil yakılmak istemiş, bunu siz de belirtmişsiniz, ailesi bu vasiyetine uymadıysa bunu nasıl Metin Uca'nın ikiyüzlülüğü gibi izah etmeye çalışırsınız. Nankörlük bunun neresinde? Adam cenazesi sırasında tabutundan kalkıp "hayır ben bunu istemiyor" mu diyecekti? Ortada çok açık bir vasiyete uymama var, sahtekarlığı yapan Metin Uca değil, cenazesini camiye götürünler. Bunu sahtekarlık diye niteleyen siz, göz göre göre çarpıtma yapıyorsunuz. Bu kadar ucuz değerlendirme olur mu? Ayıp değil mi? Bakın beyefendi, Türkiye'de cenaze yakılmasını istemeye dönük hukuki bir engel yok ancak ülkede krematoryum yok. İkiyüzlülük asıl bu değil mi? Bir hakkı kabul edeceksiniz, ancak kullanımı için gerekli altyapıyı bilerek kurmayacaksınız. Neden, muhtemelen böyle bir şey yapılır da yararlanan çok olursa insanların inancını zedeler dendiğinden olsa gerek. Ayrıca gerçek ikiyüzlülük mü arıyorsunuz, ben size söyleyeyim. İnandığını söyleyip, dini inanç diye bilenen ne varsa onları çiğneyenler ikiyüzlü asıl. "Komşusu açken tok yatan bizden değildir" anlayışını benimser gözüküp yedi ceddine yetecek kadar servete sahip olan, ancak ülkedeki yoksulluğa sırtını dönenler ikiyüzlüler. "Kul hakkı yemeyin" anlayışına sahip gözüküp aksırıncıya, tıksırıncaya kadar yiyenler, hile, hak yeme, düzenbazlıktan başka bir şey bilmeyenler ikiyüzlüler. Ümmet ümmet deyip, kendisi ve ailesinden başka kimseyi düşünmeyen, başkası için kılını bile kıpırdatmayanlar ikiyüzlü. Say say bitmez. Metin Uca savunduğunu iddia ettiği değerlerle ters düşmüş mü siz ona bakın ve söyleyin. Yiğidi öldürün ama hakkını yemeyin...
  • 1 Yıl Önce

Adem bey

Düzgün yazınızdan ayak takımından olmadığınız anlaşılıyor.Karahasanoğlunun yazısını1daha okuyun.çarpıtması yok*cenaze namazı kılmanın türkiyedeki kaidesi şudur:intihar da etse,başka1dinden de olsa,kılınmasın diye vasiyeti de olsa yakınları namazının kılınmasını isterse kılınır.beyan esastır.bunlardan1i çook meşhur*ölüsünü yakmak için yurt dışına exeri alamanyaya götürenler var.bazıları çok meşhur.ölü yakma cihazının olmamasına başka yerde2yüzlülük demeyin.geçmişi eski.başınız ağrır

Serdar Günay

Sana ne kimin cenazesi nerden kalktığı..
  • 1 Yıl Önce

Ali Mehmet Sorgun

Dinsizlerin cenaze namazının kılındığı, ateistlerin camiye çiçek gönderdiği böyle ucube bir din icat ettik. Dini yok edemeyeceğini anlayan Kemalizm dini yozlaştırdı. … ve camiye alarak, önüne düşüp imamlık yaparak, al bayrağımızı sararak ( kurban olsun o al bayrağıma) bu imkan ve fırsatı veren bize yazıklar olsun! Bizler adam/ Adem olduğumuz zaman dünya da düzelecek inşallah. Saygılar Ali Mehmet Sorgun
  • 1 Yıl Önce

YAPTIRDI

ali mehmet sorgun ONUN İÇİNMİ KURAN TEFSİRİNİ YAPTIRDI 

YORUM

ALİ AĞABEYİ... SİZİ SEVİYORUZ ALİ ABİ O ZAMAN BİZ SÖYLEYELİM KAFİR BİRİNİN CENAZE NAMAZI KILINMAZ ONUN YERİ EVET DEDİĞİN GİBİ SİNEGOG YADA KİLİSE ONLAR BİLE BUNUN GİBİ MÜNAFIK KAFİRLERİ KABUL ETMEZLER BENCE 
  • 1 Yıl Önce

Ali 

 Bence de rahmetlinin vasiyeti yerine getirilmeliydi ama getirilmediyse bile camiler babanizin mali degil, O'nun sizlerden on kat daha fazla hakki var camilerde.
  • 1 Yıl Önce

müslüm

Metin Uca öldü.İslamda ölen bir kişi hakkında kötü konuşmak ayıptır günahtır.Metin Uca ne yahudiye,ne Fransıza,ne Amerikaya saygı göstermemiştir.Açıklamalarında böyle bir şey yok.Bencede camiye götürülmesi yanlış.Camiye götürülünce ne oluyorki.İşte böyle kişilere istismar yolu açılıyor.
  • 1 Yıl Önce

Akit

Camı senin babanın evimize getirilmeyecek...
  • 1 Yıl Önce

ADSIZ

Metin ucayı bırakın..
  • 1 Yıl Önce

Asagidaki cumleyi ISLAM DUSMANLIGI olarak yorumlayan herkes ya TURKCE BILMIYORDUR ya da MUFETRIDIR. 3. Bir OLASILIK YOKTUR!

“Sevgili Fenerbahçeli kardeşlerim, Galatasaraylı dostlarım süper kupa finalimizin, vahabi, görgüsüz Suudi Arabistan’da hem de Cumhuriyetimizin 100. yılında oynanmasına karşıyım. Gelin, tepkimizi birlikte yükseltelim.”
  • 1 Yıl Önce

'aşağıdaki cümleyi'ye

islam düşmanlığı olarak yorumluyorum.türkçe biliyorum çünkü köylüyüm*ben müfteri değilim ama siz müfterisiniz:yazar gibi düşünen her kesi ucaya iftira atmakla suçluyorsunuz*türkçede olasılık diye bir kelime yok*fenerbahçe kelimesi fener bahçesi ispordan gelir.gavurlar kurmuştur*galata sarayı isporu,beşik taşı isporu da gavurlar kurmuştur

Ekrem

Yok ya bak sen

İyi bilmezdik..

İyi bilmezdik.. vesselam
  • 1 Yıl Önce

İYİ

iyi bilmezdik diyen SEN ... İYİ BİLİRSİN

Uğur

Halbuki Metin Uca Vahhabi dediği, Riyad civarındaki, Medinelilere düşmanca davranan Orta Arabistan maganda Bedevilerini tanısa çok severdi. Bu maganda Bedeviler yeryüzünün belki de en seküler hayat tarzlı insanlarıdır. Bunların fakirleri bile zengin Fransız burjuvazisi gibi ve hatta daha da ileri seviyede beyinleri yerine edep yerleriyle düşünürler, aynen serbest cinsellikleriyle övünen zina tutkunu Metin Uca gibi. Peygamberimiz (s.a.v.) haber vermişti ki şeytanın boynuzu doğudaki Orta Arabistan'dan, Necid'den yükselecektir. Elbette aynen öyle oldu. 1990'larda Deccal'in ve şeytanların Amerikan askerî üsleri Irak işgali ve yağma için Necid ve doğusunda kuruldu. Ardından şimdi de her yıl eğlence partileri düzenliyorlar aynı bölgede. Yemen asıllı Arabistan vatandaşı, yumuşak huylu ve saf bir beyefendi olan Üsame Ladin-oğlu bu yüzden maganda Suud hanedanına karşı çileden çıktı ve ardından Eymen ez-Zavahiri denen karanlık şahsa da kanarak aşırılık yönüne gitti. Seküler yaşayışlı zonta Bedeviler yoluyla medeni Arapları esaret altına almış Suud hanedanı o kadar seküler sapkın ve dangalaktırlar ki medeni bir Arabistanlı ağabeyimin aktarımına göre aileyi tanıtan bir kitapta sahte peygamber Müseylime'nin soyundan gelmekle övünmüşler. Metin Uca ve laikçiler kendileri gibi dünya düşkünü aklı eksik karakterde olan Suud hanedanını ve onlara destek veren maganda Bedevileri gerçekten tanısalar çok severler ve şeytanın Necid'de çıkmış boynuzundaki Riyad eğlencelerinde ön sıralarda dans edip bel kıvırırlar. Uca için iş işten geçti. Büyük günahlarına o günahları katamadı. Ama belki geride kalanları o eğlencelerde o şekilde görürüz yakında.
  • 1 Yıl Önce

Nefer

Suudiler hakkinda dediklerin dogruysa, ki dogru, o zaman Suudi karsitligi neden Islam dusmanligi oluyor?

Uğur

Ayrıca, ey cevapçı, zındık kelimesini yanlış kullanıyorsun. Müslüman anlamında zındık denmez. Tam aksine senin gibi materyalist inançsızlara denir. Ama sen Suud hanedanını Müslüman sayarak onlara zındık dedin. Bana da zındık demiştin. Normalde en eskiden Maniheistlere öyle denirmiş, ama sonradan imansız materyalistlere denmeye başlanmış.

Uğur

Arap yarımadasını laikçi ve Hristiyan Amerikan postallarının altında çiğneten ve hem de erkek ile karı karışık hâlde büyük seküler eğlence partileri düzenleyen ve hatta Mekkenin dibinde Ciddede gece klübü işleten sekülerler seküleri Suud hanedanı mı ülkeyi şeriata göre yönetiyormuş?! Onların sözde şeriatı ancak Metin Uca'nın cenaze namazı kadar gerçektir!

TÜRLÜ

uğur ŞERİATLA ÜLKEYİ YÖNETEN SUUDİ ZINDIKLARI SEKULER YAPTIN BRAVO BUNLAR FIRSATCI İŞİNE GELİNCE DİNDAR ZEVK SEFADA SEKÜLER OLUYOR BUKALAMUNLAR SENDE YEMİŞSİN BU FIRSATCILARIN OYUNLARINI 

Ali tek

O camilerde onunda vergisi var İmam a maaş oradan ödeniyor Memur imam görevini yapacak
  • 1 Yıl Önce

Safa

Yahu sizlerin işi gücü hep laf mı, buradaki 3, 5 cehennem odununa Allahın sevgili kulu olacağına inandığım, yüzünden gülümseme eksik olmayan rahmetli uca ya küfür ettirsen noolur, ettirmesen noolur nursuz,, gidin camiye hoca soracak illaki, hakkınızı helal etmeyin, kötü bilirdik deyin, memleketi soydu soğana çevirdi, yemediği yetim hakkı, kamu dolandırıcılığı kalmadı deyin, rahmetli uca hatırlanırda, ölünün arkasından kötü konuşulmaz diyen güzel dinimizi, insanları nefret ettirecek kinle yaşayıp giden hangi birinizi hatırlayan var..
  • 1 Yıl Önce

Uğur

İslam'a olan düşmanlığını gizlememiş ve sonuna dek sürdürmüş bir adama sözde İslam adına cennetlik demeye ve mümin Müslümanlara iftira kusmaya utanmıyorsun, çünkü sen Uca'dan kat kat daha inançsızsın..

olmaz

sinagog olmaz, yahudi değil ki; şaman töreni olabilir, ona en yakını da ..
  • 1 Yıl Önce

Hacı şakirt

İyi zannettiklerimiz kötü, kötü zannettiklerimiz iyi olabiliyorlar. Kalplerdekini ancak yüce yaratıcı bilir. Önemli olan biz nasılız? Ona bakmak lazım. Bu nedenle ilahçılık rolü oynayarak birilerini cennete, öbürlerini cehenneme göndermeyi bırakıp, kendi istikametimizi dogrultarak insanı vasıflar doğrultusunda hareket etmeliyiz.
  • 1 Yıl Önce

Ugursuza

müfteri.

Uğur

İslam'a düşmanlığını ve mümin sade ahaliye karşı kibrini açıkça sonuna dek sürdürmüş Uca sence aslında iyi olabileceğine göre, kibirli işkenceci Ebu Cehil ve Ebu Leheb aslında iyi ve Allah'ın elçisi de (s.a.v.) hâşâ kötü olabilirmiş, öyle mi? Tüü senin gibi sahtekar, münafık, yarı-örtük İslam ve sade ahali düşmanlarına!

Taşı gediğine koyuyoruz

Cenazeni niye camiye getirdin ki, diye sorarlarsa adama; herkesin vergisini tek bir inanca yatırmayıp herkese kendi inancında veya inançsızlığında yasayıp ölüsünü defnedebilme seçeneği sunarsan, gelmezler merak etme diye yapıştırır cevabı.
  • 1 Yıl Önce

GİBİ

SANKİ KENİ TÖVBE EDİP DE GELİŞ GİBİ

...

imanın olmadıktan sonra namazla kefenle tekbirle gömülse nolur! hiç bir ritüel kafiri kurtaramaz! aynı şekilde imanlı biri namazsız gömülse yine onun da imanına ameline bir zarar gelmez! öte dünyanı cenaze namazın kurtarmaz! bu allah'sız arkadaşlara önerim çevrelerine genç de sağ da olsalar iyice söylemeleri benim namazımı kıldırtmayın camiye götürmeyin desinler! bir yandan da şöyle düşünmek lazım allah'sız kitapsız tayip gibi münafık da olsan geliyorsun imamın karşısına şeklinde bir ibret görüntüsü de çıkıyor! bunu da görmek gerek!
  • 1 Yıl Önce

Muhammed genç

ADAM DİNİ KABUL ETMEMİŞ. HAKKIDIR ETMEZ... NİYE ZORLA MÜSLÜMANLARIN ÖNÜNE KOYDUNUZ... ÖLÜYE SAYGINIZ YOKMU. İSTERSENİZ ARKADAŞI "İLBER"E SORUN
  • 1 Yıl Önce

....

 ölüyü camiye; ailesi getirip imamın önüne bırakıyor.. Iman ve Müslümanlar cenazeyi ailesinin elinden zorla alıp camiye musalla taşına koymuyorlar..

namazı kılınmış!

farketmez, cemaat avluya  gelmişti zaten, öyle ateiste böyle cemaat, bu devam eder hep böyle! (mikronu uzatıyorlar Fatiha biliyormusun diye, o ne diyor, abdesti mi bilecekti)
  • 1 Yıl Önce

OLDU

BİLSE NE OLACAK SEN BİLDİNDE NE OLDU

Afedersin

Ta oradan o kokuyu ancak alır derler

Şafak

Nereden kalktığı önemli değil artık nasıl karşılanacağı önemli cenazenin camiden kalkması belki yakınlarındaki vicdan sahiplerini biraz teskin eder öbür türlü İslam'a düşmanlıkları artar.
  • 1 Yıl Önce

Gerçek Atatürk’ü Ali beyden öğreneceksiniz cahil Atatürkçüler

“Atatürkçülük adı altında, sergiledikleri şu cehalete bakar mısınız. Mustafa Kemal’in eseri Nutuk’u okumamış cahiller”/ (nutuku okuyan alim mi oluyor birden, ışıklanıyor mu aniden!)
  • 1 Yıl Önce

AHİLEM

sENİN GİİLER ANLAMAZ.....

Ekrem

Onu sana sormak lazım

ARTIYOR

KİMİN MİLLİ MUCALEDEN YANA KİMİN İŞGALCİLERLE İŞBİRLİ YAPTIĞINI GÖRÜYOR MİLLİ MUCADELEYİ YÜRÜTEN MİLLİ MUCADELE LİDERLERE MİNETTİ SAYGISI VE HÜRMETİ ARTIYOR

İlber

Nutuk'da yazilanlari uygulayan ilelebet payidar kalacak Laik TC Cambridge'in Gec Osmanli, Erken Turkiye Tarihi isimli 4 ciltlik kitabinda yazdigi gibi EKONOMIK bir MUCIZE GERCEKLESTIRMISTIR. Üstelik Osmanli'nın payına düşen o zamanki bütcesinin 8,5 katı olan borclarını oderken (Son taksit 1953'de odenmistir), üstelik dünya tarihinin en büyük ekonomik krizi olan 1929 krizine ragmen, üstelik savasa girmese de 1939-1945 arası milli gelirinin en az yarısını askeri harcamalara ayrımasına ragmen % 9 okuma yazma oranli Turkiye 1923'de toplu igne bile uretmekten acizken 27 yil icinde milli gelirini doviz bazinda 27 kat artirip Kore, Romanya ve Tayvan'i geride birakmis, tum demir, celik, cimento, seker, ayakkabi, basmasini, hatta tum silah ve muhimmatini kendisi uretirken tum dunyaya aşı, Avrupa'ya ucak ihrac eder hale gelmistir. 27 yilda 27 kat artis bugune kadar dunyada kirilmamis ve bir daha kirilmasi imkansiz bir dunya rekorudur. Milli Gelirimiz bizi nerdeyse tamaminda sag ve dindar iktidarlarin yonettigi ve 1971 ve 1980 gibi iki dinci darbenin yapildigi 1950-2022 arasi 72 yilda sadece 7 kat artmis dersek bir anlam ifade etmez, cunku ancak karsilastirmali bilgi gercekleri yansitir, daha onlarca ornek var ama madem yukarida uc ulke ile basladik onlarla devam edelim, 2022 itibariyle Kore ve Tayvan bizi 4 kat, Romanya 2 kat gecmistir. Bu rakamlara herkes bizim de memurlarimizin calistigi DUNYA BANKASI internet sitesinden ulasabilir.Simdi sizden cevap alalim, Seriati uygulayip adam olmus tek bir millet varsa adini ogrenebilirmiyiz sizden?

Halil Ramazan Aysel

Turk bayrağına sarilmasina ne demeli. Bayrak bu kadar ucuz mu. Sehitlerimizle ayni kategori de mi?
  • 1 Yıl Önce

Nefer

Israil gazetesi Haretzh: ve gazetenin internet sayfasinda "7 Ekim' de Israil'deki müzik festivalinde Israil ordusuna ait helikopterlerinin festivaldeki sivillerin üzerine ateş edip Israilli sivilleri katlettikleri görüntüleri yayınladı...7 Ekim'deku müzik festivalinden Hamas'in haberinin olmadığını ve festivaldeki Israilli sivil Yahudilerin çogunun HAMAS tarafindan değil; Israil ordusuna ait halikopterler tarafindan katledildigini belirtti..Böylelikle HAMAS'in muzik festivalinde onlarca sivili öldürdüğü yalanı da yine Israil'in en güvenilir gazetesi Haretzh ve Yahudiler tarafından itiraf edildi...Fakat buna ragmen benim icin HAMAS bit terir örgütüdür ; 5 bini cocuk ve bebek olmak üzere 13 bin masum sivili katleden işgalci vahşi Yahudiler ise kendilerini savunan ilerici, laik, seküler, zavallı sevgi pitircuklaridir... Yanıtla
  • 1 Yıl Önce

SİVİL

sefer tası İSRAİLDE .. KATİL, CANİDİR VE TERÖRÜSTÜR ÇÜNKÜ ÇOLUK ÇOCUK VE SİVİL ÖDÜRÜYOR HER İKİSİDE

Yılgör Atasun

Ateşi Bol Olsun.......
  • 1 Yıl Önce

ingen

Kina yak.

gercekler

ne kadar hakli ne kadar tarafsiz bir yazi...
  • 1 Yıl Önce

Hayattayken nasıl biriydin?

Can çıkmış bir yığın et parçası, ceset kalmış, gömülse ne, yakılsa ne ki? Tüm insanlar cenazene gelse amellerin kötü ise, haramzade isen, kul hakkı yemiş isen, devlet malına el uzatmış isen, haksızlık hukuksuzluk yapmış isen, zalimle bir olmuş isen, hiç kimse seni cennete gönderemez. Cenazene hiç kimse gelmese, sadece belediye görevlileri kaldırsa, eğer amellerin iyi ise, hakkı, doğruyu savunduysan, devlet malına el uzatmayıp kul ve diğer canlıların haklarını koruduysan, ahlaklı olduysan, doğruya doğru deyip yanlışın karşısında durduysan kimse de seni cehenneme gönderemez. Gerisi şekil, fasa fiso.
  • 1 Yıl Önce

İsmail ZAZA

Esas sućlu Metin Uca değildir cenazede saf tutan saftirik namaz kilanlardir. Sormadan etmeden bu adam kimdir,yaşadiği boyunca müslümanlara dine hakaret etmiş sonunda kendisi istemesede camiye getirmişler ne diye böyle keferelerin namazını kiliyorsunuz a benim İslami hükümlerden bihabersiz saf tutan dindarim.birakin böyleleri musalla taşında kala kalsınlar zaten sevenleride yanda dururlar namaz mamaz bilmezler.
  • 1 Yıl Önce

SAYMA

ismi zaza NE BÜYÜK BİR ŞEY YAPTIN  YAPTIKLARININ HİÇ BİRİNE İHTİYACI, ONADA HİÇ BİR FAYDASI YOK

Myavuz

Metin Uca gibilere Fatiha nasip olmaz A.Ihsan Bey kardeşim. Ömrünün sonuna kadar dine ve dindarlara mesafeli olanları, bu tercihleri sebebiyle Allah bulundukları hal üzere birakir tevbe de nasib olmaz. Nasipsiz Kurban Bayramında gavur mahallesine gidermiş deyimiyle olduğu gibi.
  • 1 Yıl Önce

OLDU

myavuz SANA NASİP OLDU DA NE FARKLI OLDU 

Fatma

 Yandaş gazetesiniz ya. Ne bekliyoruz. ???? Size ne . Sevapta onun günahta. Olüleri rahat bırakın bari. Biz gerçek dindarla sizler gibi sahte dindarları öğrendik. Vız geliyorrr. Trıs gidiyor.
  • 1 Yıl Önce

kim

"Kabara kabara kel fatma anan güzel sen çirkin" diye ne güzel tekerlemeler söylerdik eskiden.

Ekrem

Kes lagalugayı 

MUZAFFER

ELİNE SAĞLIK, ÜSTÜN IRK BEYAZ LAR KİBİRLİ LER c h p liler YAHUDİ VE HAÇLI UŞAKLARI, KAFİRLER, DÜNYADA DA AHİRETTE DE CEHENNEM,
  • 1 Yıl Önce

hasan

Reis ile aynı yüzyılda yaşamak, aynı havayı solumak ayrıcalıktır.

coskunakademi

 sen nerenin ... fetva veriyorsun

Laz Uşağı

Helal olsun MUZO Reis..Üstin ırk iddiasındaki Siyonist vahşi Yahudilere, terör devleti Israil'e, PKK-DHKP-C-. HINCAK TAŞNAK, TIKKO mensubu ve sempazitani Islam dusmani dinsiz yobazlara yine anladıkları şekilde konusmussun..

abdullah

böylelerine rahmet okumak hiç içimden gelmiyor.Allah c.c. müstehakını versin diyeyim...hak ettiği yere gitsin...
  • 1 Yıl Önce

yok diyen arkadaş

Var knk

YOK

abdullah SENİN GİBİ BİRİNİN RAHMETİNE HİÇ Mİ HİÇ İHTİYACI YOK

YOK

abdulah ONUNDA SENİN RAHMETİNE HİÇ Nİ HİÇ İHTİYACI YOK 

Laz Uşağı

Islam ve Musluman düşmanlığı şizofrenik bir ruh hastalığıdır...Bu sayfalarda da cokca sahit oldugumuz @Nefer gibi diyerek isim falan vermek istemiyorum fakat bu güruhun en çok kullandığı ve tercih ettigi yöntemlerden birisi de bu düşmanlığı; Atatürk simsarlığı yaparak ve Atatürkün arkasına saklanarak gerceklestirmeleridir..
  • 1 Yıl Önce

AKILLAN

laz uşağı SEN GİT BİRAZ AKILAN

Muh

Gömün gitsin ...sını satıyım
  • 1 Yıl Önce

salim

Çünkü sinagogdan... çuların cenazesini kaldıracağız.
  • 1 Yıl Önce

Avb

İla cehennem e zûmera
  • 1 Yıl Önce

şüayıp

Şeytanın işi insanları yoldan çikarır sonra da ortada burakır
  • 1 Yıl Önce

GİBİ Mİ

şu ayıp YANİ SENİN GİBİ Mİ

YOKSA

şu ayıp SEN NERDEN BİLİYORSUN YOKSA ...

Bu da başka çeşit

‘Şuayb’ ismi ile alay etmeye utanmıyor musun?

Merak.

Merak ediyorum:Ilber ortayli nasil bir defin vasiyet ediyor? Bilen varsa yazsin da öğrenlim.
  • 1 Yıl Önce

Tencere

Abi yine müslümanların cahilliği, bu adamın cenazesi kılınmaz diyemedi mi cemaat ? Ya kıldıran hocaya ne demeli ? Adam zaten tüm Türkiye'ye vasiyet etmiş kılınmasın diye, kılmak caiz değildir. O hoca hakkında işlem yapılmalı
  • 1 Yıl Önce

sözde tarihçi İlber Ortaylı ??

O zaman gercek tarihci kim oluyor ? Hasret Yildirim ??!!
  • 1 Yıl Önce

sözde tarihçi ilber ortaylıya

Zamanınız,paranız&merakınız(ki sorduğunuza göre var)varsa gerçek tarihçileri de siz bulun.ipucu:osmanlı,selçuklu,karahanlı,gazneli,harizmşah,köktürk,hun... tarihlerini kim yazdı/yazıyor?

Hemsinli

obur dunyaya gidince sorcaklar sana, naptin bu tarafta diye..
  • 1 Yıl Önce

DEME

hemşinli DEME YAHU SEN BUNU NERDEN BİLİYORSUN
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23