• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Sedat Yılmaz
Sedat Yılmaz
TÜM YAZILARI

İhracatı dijitalleştirirken “dijitali” de ihraç ediyor!

02 Mart 2019
A


Sedat Yılmaz İletişim:

Geçmişte kaleme aldığım yazılarımdan birkaç cümleyi hatırladım… Şöyle demişim: “Bu ülkeye 1 dolar getirenden Allah râzı olsun…” Yine başka bir yazıda; “Bu ülke hiç değilse 1 dolar cârî fazla veremez mi?...” diye sormuşum. Henüz cari ve bütçe dengesinde istenilen olmasa da bugün ülkeye döviz kazandırma mücadelesi verenleri görüyoruz, seviniyoruz, takdir ediyoruz…

Malûmunuz dış ticarette 4 ana temel var… Bunlar; markalaşma ve tasarımla rekabetçi hâle gelmek, iç ticareti çağın gereklerine göre modern mevzuatla beslemek, üretimde yeni teknolojilerle çağı yakalamak ve ihracatı dijitalleştirmeyle geliştirmek…

Şimdi bazıları birazdan “Reklâm yapıyorsun… Hiç değilse hizmeti anlatıp şirket ismi vermeseydin” diyecek olsa da şirketin ismiyle birlikte hizmetini de anlatacağım… Bu millî görev… Millî bir duruş… Zirâ değerlerimize değer katabilmenin saadetini yaşıyoruz. Dün de Yıldız Holding üzerinden “para bulma yolları”nı yazmıştım. Konuyla ilgili birkaç örnekten sonra Yıldız Holding’in “MOVERS”ını sizlerle paylaşmıştım.

O, bana göre millî şirketlerimizden biri; Turkcell… Türk Hava Yolları’nın (THY) son performansını birkaç gün sonra 5 Mart’ta THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’dan öğreneceğiz... Nasıl ki THY hizmet ihracatında 8 / 9 milyar dolarla zirvelerde uçuyor, işte yerli şirketlerimizden Turkcell de bir taraftan ihracatı dijitalleştirme çalışmalarını sürdürürken diğer taraftan dijitali ihraç ediyor.

Haber yeni… Gazetelerde birkaç gün önce okudunuz… Televizyonlarda seyrettiniz… Bu muazzam gelişmeyi bir de benden dinleyin...

Olay şu!.. Turkcell’in geçen yıl Barcelona’da gerçekleştirilen Mobil Dünya Kongresi’nde tanıtımını yaptığı “dijital ihracat” hamlesi bir yıl içinde büyüdü ve 9 operatör maharetiyle 3 kıtaya ulaştı. Hizmetin ana omurgası Turkcell’in yeni operatörü Lifecell. Şimdi Lifecell nedir, ne işe yarar diye soracaksınız…

Lifecell, müşterilerinin iletişim ve eğlence ihtiyaçlarını karşılayarak, interneti müşterileri için daha ulaşılabilir, daha kolay ve daha faydalı kılan, böylelikle müşterilerine daha fazla beceri sağlamak, daha fazla paylaşmak, daha fazla ilham vermek ve daha fazla gelişmek için imkân sunan bir dijital operatör. Özetle “akıllı sınırsız internet”i ayağınıza getiriyor.

Hizmet; Türkiye’de Turkcell, KKTC’de Kuzey Kıbrıs Turkcell, Belarus’ta BeST, Ukrayna’da Lifecell, Almanya’da Lifecell Europe ve Moldova’da Moldcell’in, Arnavutluk’ta ALB Telecom, Nepal’de CG Corp Global, Karayipler, Orta Amerika ve Asya Pasifik’te 31 ülkede faaliyet gösteren Digicel ile toplam 39 ülkede kullanılmaya başlanacak. Kolay değil 360 milyon nüfusluk bir coğrafya.

Müteakiben yapılacak anlaşmalarla BiP, fizy, TV+, Dijital Operatör, Okudo (Dergilik), Lifebox, Yaani, Upcall, GollerCepte, Akademi ve Kopilot gibi onlarca servis toplamda 9 operatör tarafından küresel müşterilere sunulacak. Bilindiği üzere gazetemiz Yeni Akit de Okudo (Dergilik) hizmeti içinde yer alıyor. Dolayısıyla Yeni Akit gazetesi Turkcell Lifecell ile artık 3 kıtaya ulaşabiliyor. Anti parantez, Yeni Akit’in içinde haber özetlerini ihtiva eden bir İngilizce sayfa yapılsa süper olurdu. Böylece gazetemizi dünya okurdu... Gördünüz mü hizmeti!

Turkcell Genel Müdürü ve Lifecell İcra Kurulu Başkanı Kaan Terzioğlu, bu hafta Barcelona’daki toplantıda Lifecell ile dijital ihracatta geldikleri noktayı açıkladı. Sağlanan başarının temelinde “1440 Stratejisi”nin olduğunu söylerken aslında plânlama ve uygulamanın ne kadar önemli olduğunu da vurguladı.

Endüstri 4.0’ın tüm sektörlerin ve hayatın dönüşmesinde ana bileşen hâline geldiği zamanımızda Turkcell’in günün 24 saatini ihtiva eden “1440 Strateji”siyle (24x60=1440) ulaştığı seviyeyi, yurt içinde olduğu gibi küresel anlamda da başarı hikâyesi olarak değerlendirmek lâzım.

Kaan Terzioğlu, Turkcell’in gerek bilanço, gerek yeni hizmetler ve gerekse Ar-Ge çalışmalarını, “Dünyanın en kısa vizyonuna sahip şirketiz: DO. Dijital Operatör. DNA’mız inovasyon… 1000 kişilik Ar-Ge ekibimizle dünyanın en kalabalık Ar-Ge şirketiyiz. Yine dünyanın en kısa stratejisini uyguluyoruz: 1440. Yani 1440 Stratejisi ile günün her anında hizmetlerimizle insanların yanında olmayı hedefliyoruz. Son bir yıldır Lifecell bu vizyon ve stratejiyi tüm dünyada ihtiyaç duyan operatörlere taşıyor” sözleriyle özetleyiverdi.

Kaan Terzioğlu gelecek için de hedef verdi: Müşteriyi temel merkeze oturtan “Tasarım Odaklı Düşünme Programı” ve küresel olarak Lifecell’i dünyada yaygınlaştırmak… Ki hâlen 60 ülke ile görüşmelerin sürdüğü belirtiliyor.

Nitekim hizmetteki Platooning, Akıllı Tarım Servisi, Turkcell 4.5G Drone ve Dijital Hastane Turkcell’in ne kadar inovatif olduğunun göstergesi.

Turkcell’in geçen yılki bilançosu da iyi… Meselâ 2018 yılı gelirlerinde 24 ay itibariyle yüzde 49’luk büyüme var. Artışın ateşleyicisi dijital operatör olma stratejisi. Son 3 yıldır dünyanın en hızlı büyüyen operatörü… Şirketin şu anda 69 milyon dijital servis abonesi var. Genel bilançoyu aktarayım… Son 12 ayda yüzde 20,8 büyüyen 21,3 milyar liralık bir ciro… FAVÖK yüzde 41,1’lik marjla 8,8 milyar lira… Tüm yıl kârı 2,02 milyar lira… Abonenin ortalama aylık data kullanımı 7,6 GB… Kullanıcı başı gelir (ARPU) de sürekli yükselişte… 2018’de yıllık artış yüzde 15,8. Son çeyrekte Superbox ARPU 102 lira olmuş... Lifecell abonelerinde 44,2 lira.

Bakalım 2020 yılında Barcelona’da gerçekleştirilecek Mobil Dünya Kongresi’nde nasıl bir Turkcell ile karşılaşacağız?

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23