• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
İdris Günaydın
İdris Günaydın
TÜM YAZILARI

İmam Hatipler meselesi yeniden

03 Haziran 2024
A


İdris Günaydın İletişim: [email protected]

 

İmam Hatipler ile Köy Enstitüleri Cumhuriyet döneminin en prestijli okullarıdır. Köy Enstitüleri devlet eliyle kurulmuş ve devlet eliyle kapatılmıştır. İmam Hatip Okulları ise milletin desteği ile kurulmuş fakat devlet yok etmek isteyince milletle cedelleşmiş ve sonunda bu cedelleşme devlete geri adım attırmıştır.

Bu iki okuldan Köy Enstitüleri program itibariyle gıpta edilecek bir konumda iken yetişen gençlerin manevi ihtiyaçlarını düşünmedikleri için yoğun şikayet ve skandallara maruz kalmıştır. İmam Hatip Okulları ise bir maneviyat okulu olduğu ve velilerin özellikle çocuklarını bu okula vermeleri sebebiyle okulla halk arasında sıkıntı olmamıştır.

İmam Hatip Okullarının başka bir özelliği ise velinin veya öğrencinin bu okulu tercihinde mecburi eğitim veya üniversite okumak, iyi bir gelecek tasavvuru hep yedekte kalmasıdır. Bu okulları tercihte aslolan çocuğum dindar olsun ve ben ölünce arkamdan beni hayırla yad etsin dileğidir.          

İmam Hatip Liseleri devlet tarafından ya görmezden gelinerek ya da ciddiye alınmayarak ademe mahkum edilse de toplum içinde hak ettiği yeri her zaman almıştır.

Eğitimde yeni bir yapılanmaya gidildiği ve Türkiye Yüzyılına uygun bir maarif projesinin hayata geçirildiği muhakkaktır.

Bu proje içerisinde İmam Hatip Liseleriyle ilgili bir değişiklik var mı bilmiyoruz. Lakin yoksa İmam Hatip Liseleriyle ilgili birkaç şey söyleyeyim: 

1-İmam Hatip Liselerinin ismi değiştirilmelidir. Benim önerim Marifet Liseleri ismi daha uygundur. Çünkü bu okullarda kızlar da okumaktadır. Kızlar İmam-Hatip olmayacağına göre isim Marifet Liseleri olmalıdır.

2-Bu liselerin Proje kısmı aynen kalmalı Anadolu kısmı Marifet Endüstri Meslek Liseleri olmalıdır. Çünkü tornavidayı tanımayan, bir elektrik düsünü takamayan gençler yetişmektedir bu  okuldan. Endüstri Meslek Lisesinde görev yaptım. Mezun ettiğim hiçbir öğrencim boşta değildir. Ancak İmam Hatip Liselerinden mezun ettiğim öğrencilerimden petrol pompacılığı, başkasının yanında çaycılık yapan ve emekliliği gelmiş öğrencilerim vardır.

3-Proje Okullarındaki gençlerden İmam Hatip olmak isteyenler ayrılmalı ve onlar sıkı bir programa tabi tutulmalı, üniversiteyi düşünenler üniversite sınavı ağırlıklı bir programa tabi tutulmalıdır.

4- Liseyi bitiren öğrenciler hemen sınava girmemeli ve iki yıllık İlahiyat Meslek Okullarına alınmalı ve görev alacakları garanti olmalıdır.

Aslında tüm okullar kategorize edilmeli ve Almanya’daki Abitur, Fach Abitur sistemi gibi lise sonrası iki yıl ara eğitime tabi tutulmalıdır. Yalnız bu programlara katılanlar için ihtiyaca göre alım garantisi verilmelidir.

Eğitimin ciddi bir konu olduğunda hemen herkes hemfikir. İmam Hatip Okulları bu ülkenin bir gerçeği. Bu okulları tümüyle yok saymak mümkün değildir. Öyleyse rehabilite edilmeli ve buraya giden çocuklarımızı geleceğe daha iyi hazırlamalıdır.

Öğretmen arkadaşların umumiyetle şikayetleri düz liselerin Anadolu Lisesi yapılmasıdır. Bu sadece isim değişikliğinden başka bir anlam taşımayan icrattır. Bu kadar çocuğumuz Anadolu Lisesi adı altında oraya yığılacağına ve vasıfsız eleman olarak mezun edileceğine Endüstri Mesleğe yönlendirilmeli az sayıda öğrenci Anadolu Lisesinde kalmalıdır.

Türkiye bir memur ülkesi olarak düşünülmemelidir.

 Türkiye bir sanayi ülkesidir. Ara elemen ihtiyacı her zamankinden fazladır.

 İmam Hatip Liselerini tercih etmenin özel bir sebebi olduğuna göre bu okuldaki öğrenciyi çağın şartlarına göre hazırlamak ve İmam Hatip Endüstri Meslek Lisesi veya benim önerdiğim Marifet Meslek Lisesine dönüştürmek de idarecilere düşen bir görevdir. Vesselam.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

İzmirli

Kabul etmeliyiz ki, reis liseyi zorunlu etmesi ve 208 üniversite olması çok yanlış. Bir de öğretim görevlisi emekli yaşı 75 olmamalı, 65 olmalı

Türkiye

tam aksine bunca yıldır Tarım ülkesi idi, şu an hizmet sektörü ağırlıklı bir ülke olduk(tüik verisi). Ara eleman eşittir modern köle bu ülkede. Diploma aldınız diye patron size asgari ücretten daha fazla vermeyecek, açlık sınırı altında bir ücret ile çalışacak Suriye'li Afgan'da çok memlekette. çocuğu imam hatipe yazdırdım en azından iki gün sonra devlet işine girer diyen vatandaş sayısı o kadar çok ki. Dindar diye liyakatı olmayan işe girip ömür boyu kul hakkı yemeye hazır insanlara söyleyecek sözüm yok.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23