Çağrı merkezlerinin yapay zeka adaptasyonuyla 2026'ya kadar işgücü maliyetlerini 80 milyar dolar kısabileceğini öngörülüyor.
Son dönemde manşetlerden düşmeyen yapay zeka, üst düzey yöneticilerin 2024 öncelikleri arasında yerini aldı. Güncel bir araştırma, dört CEO’dan üçünün önümüzdeki yıl veri ve yapay zekaya yatırım yapacağını ortaya koydu. Yılın son çeyreğine girilmesiyle 2024'e ilişkin beklenti ve tahminler yayımlanırken, yapay zeka başlığı da CEO'ların gündeminde üst sıralarda yer buldu. Accenture tarafından yayımlanan son araştırmalardan biri, önümüzdeki yıl dört üst düzey yöneticiden üçünün veri ve yapay zeka teknolojilerine yönelik yatırımlarını artıracağını gösterdi.
Yöneticilerin gündeminde
Accenture raporu strateji, inovasyon, teknoloji, BT, tedarik zinciri, pazarlama, finans gibi farklı iş birimlerine liderlik eden üst düzey yöneticilerin yapay zeka araçlarıyla kurdukları etkileşime ilişkin de ipuçları sundu. 10 üst düzey yöneticiden 9’unun profesyonel faaliyetlerinde üretken yapay zeka araçlarını haftada en az bir kez kullandığını gösteren araştırmada, bu oranın 4 yöneticiden birinde günlük kullanıma dönüştüğüne de dikkat çekildi.
80 milyar dolar tasarruf edebilir
SSFinans Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Seven, “Bu yoğun talep, çağrı merkezi sektörünü önümüzdeki dönemde potansiyeli yüksek sektörlerden biri haline getiriyor. Yapay zekanın sektörel yansımaları ve gerçek dünya senaryoları da umut vaat ediyor. Örneğin Gartner, çağrı merkezlerinin yapay zeka adaptasyonuyla 2026'ya kadar işgücü maliyetlerini 80 milyar dolar kısabileceğini öngörüyor. Burada yapay zekanın insanın yerini alması hususuna değil, insanları daha verimli ve katma değerli işlere yönlendirme konusundaki kolaylaştırıcılığına dikkat çekildiğini de hatırlatmak gerekiyor” diye konuştu.