• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Twitter’ın Türkiye vurgunu

Yeniakit Publisher
2014-03-28 09:12:00 - 2014-03-28 00:54:03
Twitter’ın Türkiye vurgunu

Vergi ödememek için Türkiye’de temsilcilik açmayan ABD merkezli şirket Twitter’ın, Türkiye’de her yıl yaklaşık 40 milyon dolar reklam geliri elde ettiği belirtiliyor. Uzmanların yaptığı hesaplamaya göre Twitter; en fazla kullanıldığı 7. ülke olan Türkiye’den yılda 7,5 milyon dolarlık vergi kaçırıyor. Türkiye’yi mali olarak sömüren Twitter, mahkeme kararlarına rağmen Türkiye vatandaşlarının içerik kaldırmaya yönelik taleplerine kör ve sağır kesilmeye devam ediyor.

EKONOMİ SERVİSİ - ABD hariç 14 ülkede ofisi bulunan Twitter, reklam gelirlerinin kayıtlarını, faturanın kesildiği yer üzerinden göstererek, faaliyette bulunduğu bazı ülkelerde vergi kaçırıyor. Dünya çapında 241 milyon aktif kullanıcısıyla, günde 500 milyonun üzerinde tweet atılan ve kullanıcılarının yüzde 77’si ABD dışında bulunan devasa bir sosyal ağa dönüşen Twitter’ın, bu yıl küresel çaptaki gelirlerinin 1 milyar dolar seviyesine ulaşması ve bu gelirinin 950 milyon dolarlık kısmının reklamlardan elde edilmesi bekleniyor.

EN BÜYÜK GELİRİ REKLÂMDAN

Twitter’ın, ekonomik yapısına bakıldığında, şirketin en önemli gelir kaynağının reklam olduğu görülüyor. Twitter’ın hızla artan gelirlerinin ardında ise mobilden elde edilen gelirler yatıyor. Araştırmalara göre, Twitter’ın 2013’te sadece mobilden elde ettiği reklam geliri 310 milyon dolar seviyesinde bulunuyor. Twitter yaygınlaşmasını sürdürdükçe gelirlerindeki dağılım da değişim gösteriyor. 2011’de tüm gelirlerinin yüzde 96’sını ABD’den elde eden Twitter’ın, 2013’teki kazancının ise yüzde 74’ü bu ülke kaynaklı oldu.  

FATURALARI DUBLİN’DE KESEREK BAŞKA BİR VURGUN YAPIYOR

ABD hariç 14 ülkede ofisi bulunan Twitter’ın, İrlanda’nın başkenti Dublin’deki ofisini, diğer ülkelere reklam faturalama amacıyla kullandığı iddia ediliyor. Şirket, reklam gelirlerinin kayıtlarını, kullanıcılarının bulunduğu bölgeye değil, faturanın kesildiği yer üzerinden gösteriyor. Twitter, böylece faaliyet gösterdiği bazı ülkelerde vergi ödememiş oluyor. Twitter’ın en fazla kullanıldığı 7. ülke olan Türkiye de bu uygulamaya maruz kalan ülkeler arasında yer alıyor.

TÜRKİYE’DEN HER YIL 30-40 MİLYON DOLAR KAZANIYOR

Sosyal paylaşım sitesi Twitter’ın Türkiye’den elde ettiği reklam geliri konusunda net bir rakam bulunmazken, uzmanlar bu miktarın 30-40 milyon dolar arasında değişiklik gösterdiğini ifade ediyor. Hükümet yetkililerinin, ofis açması için çağrı yaptığı Twitter, bu isteklere kayıtsız kalıyor. Türkiye’yi mali olarak sömüren Twitter, mahkeme kararlarına rağmen Türkiye vatandaşlarının içerik kaldırmaya yönelik taleplerine kör ve sağır kesilmeye devam ediyor.  

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23