ÇAYKUR Genel Müdürü ve Ulusal Çay Konseyi Başkanı İmdat Sütlüoğlu, Türk çayının tanıtılması, pazarlanması ve markalaşması konusunda çok önemli projeleri hayata geçirdiklerini bildirdi.
RİZE- ÇAYKUR Genel Müdürü ve Ulusal Çay Konseyi Başkanı İmdat Sütlüoğlu, Türk çayının tanıtılması, pazarlanması ve markalaşması konusunda çok önemli projeleri hayata geçirdiklerini bildirdi. Sütlüoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, çayla ilgili kapsamlı bir arşiv bulunmadığını, bu nedenle Ulusal Çay Konseyi olarak Türkiye’de üniversitelerde çayla ilgili hazırlanan tez, makale, anket çalışmasına dair dokümanları, yazılan kitapları toparlayıp arşiv oluşturacaklarını belirtti.
Türk çayının organik ve sağlık yönünü anlatan kamu spotu çalışmalarının konsey tarafından başlatıldığını belirten Sütlüoğlu, şöyle devam etti:
‘’Kamu spotu çalışmaları Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile ortaklaşa yürütülmektedir. Bir diğer çalışmamız, hayatımızın vazgeçilmez içeceği olan Türk çay kültürümüzün çocuklar tarafında da tanınması ve tanıtılması amacıyla çocukların severek izlediği ‘Pepee’ isimli çizgi film kahramanını çay kültürümüzle tanıştırmak amacıyla TRT Genel Müdürlüğü ile yazışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca, üniversiteler arası, çayda kısa film yarışması düzenlenecektir. Bu yarışma Ulusal Çay Konseyi, ÇAYKUR ve Rize Ticaret Borsası ortaklığıyla hazırlanacak.’’