• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Turizm lobisi de Gezi’ye sarıldı

Yeniakit Publisher
2013-06-25 20:41:00 - 2013-06-25 20:41:41
Turizm lobisi de Gezi’ye sarıldı

Yerli işbirlikçilerinin Türkiye düşmanı çevrelerle el ele vererek Gezi olayları üzerinden kopardığı yaygarayı krizdeki Avrupa ülkelerinin de Türkiye’den Turizm gelirleri koparmaya yöneltti. Avrupa’daki finansal krizi en ağır şekilde hisseden İtalya, İspan

İSTANBUL
Avrupa’daki finansal krizi en ağır şekilde hisseden İtalya, İspanya ve Yunanistan’ın Gezi Parkı protestolarıyla başlayan gerginlikle ilgili abartılı haberler yapması, bu ülkelerin Türkiye’nin yıllık 30 milyar dolara yaklaşan turizm gelirine göz dikmesi ve faaliyetleri, “Turizm lobisi” olarak yorumlandı. Türkiye’yi ziyaret eden turist sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine göre mayıs ayında yüzde 17,82 artış gösterirken, Ocak-mayıs döneminde Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,47 artış göstererek, 10 milyon 474 bin 569’a ulaşmıştı.
PROF. BEKMEZ: KRİZDEKİ AVRUPA
ŞARK KURNAZLIĞI YAPIYOR
Konuyla ilgili konuşan Gaziantep Üniversitesi İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selahattin Bekmez, ERT’yi kapatmak zorunda kalan Yunanistan’ın açıkça “Türkiye’de gerginlik var, oraya gitmeyin” haberlerine yer verdiğini hatırlattı. Bekmez, “Kriz sebebiyle iflasın eşiğinden dönmüş bir ülke Yunanistan... Yunanlar’ın Türkiye’de işler biraz kötüye gidince turist kitlelerine korku salması net bir şekilde ‘Şark kurnazlığıdır” dedi.
Prof. Bekmez, “İstanbul’da rezervasyon iptalleri yaşandığını, diğer şehirlerde bu oran nispeten düşük olsa da, yabancı turistlerin Türkiye’ye olan ilgilerinde düşüş olduğunu, ülke olarak bu yanlış algının düzeltilmesi gerektiğini kaydetti. Türkiye’nin, her yıl turizmden 30 milyar dolara yakın gelir elde ettiğini hatırlatan Bekmez, “Türkiye’nin toplam ihracatının 155 milyar dolar civarında olduğu düşünülürse, bu rakam hiç de göz ardı edilecek bir meblağ değildir. Türkiye’nin turizmde rakibi olan İspanya, İtalya ve Yunanistan’ın 2008 krizinden aşırı etkilendiği dönemde Türkiye turizm sektöründe ciddi bir ivme yakalamıştı” dedi.
TÜRKİYE’NİN AVRUPA’DAN TURİST
ÇEKMESİ ZORLARINA GİTTİ
Türkiye’ye gelen turist sayısının 2007 yılında 26 milyon iken, 2012 yılında 35 milyona yükseldiğini belirten Bekmez, “Bu rakam, İspanya’da 59 milyondan 55 milyona, Yunanistan’da ise 17 milyondan 14 milyona düşmüştür. Aynı yıllar için turizm gelirleri, Türkiye’de 20 milyar dolardan 30 milyar dolara yükselmişken; İspanya’da 70 milyar dolardan 65 milyar dolara, Yunanistan’da ise 18 milyar dolardan 14 milyar dolara düşmüştür” bilgisini verdi.
Türkiye’de turizm gelirlerinin toplam ihracat içerisindeki payının 2008 krizi öncesi yüzde 14 düzeyindeyken, geçen yıl yüzde 16’lar seviyesine yükseldiğini, aynı yıllar için turizm gelirlerinin toplam ihracat içindeki payının İspanya’da yüzde 17’den yüzde 15’lere, Yunanistan’da ise yüzde 24’ten yüzde 20’lere gerilediğini belirten Bekmez, rakiplerinden farklı yönlerdeki bu gelişmelerin sebebinin Türkiye’nin hem ekonomik hem de sosyal ve siyasal açıdan güvenilir bir ülke olmasından kaynaklandığını aktardı.
GEZİ PROVOKATÖRLERİ
TURİZM GELİRLERİNİ VURDU
Gezi Parkı protestolarının Türkiye’nin “Güvenli ülke” imajını zedelediğini, dolayısıyla da turizm sektöründe ciddi kayıplara sebep olacak iptallere yol açtığını anlatan Bekmez, Yunanistan’ın tutumuna ilişkin şöyle konuştu: “Avrupa’daki kriz sebebiyle iflasın eşiğinden dönmüş bir ülke Yunanistan. Yunanların Türkiye’de işler biraz kötüye gidince turist kitlelerine korku salması net bir şekilde ‘Şark kurnazlığı’. Rezervasyon iptalleri İstanbul’da yüzde 80’lere ulaşmış durumda. Diğer şehirlerde bu oran nispeten düşük olsa da, yabancı turistlerin Türkiye’ye olan ilgilerinde büyük düşüş var. Ülke olarak bu yanlış algıyı düzeltmeliyiz.”
AVRUPA’NIN TURİZM LOBİSİ DE
GEZİ OLAYLARINA SARILDI
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Gezi Parkı protestolarında “Faiz lobisi”nin rolüne işaret ettiğini dile getiren Bekmez, bu durumda “Turizm lobisi”ni de işin içine katmak gerektiğini belirtti. Dünya medyasının olayları abartılı bir şekilde servis etmesinin bir sebebinin de, Türkiye’nin seyahat için güvenli bir ülke olmadığı yönünde lobi yapmak olduğunu anlatan Bekmez, “Olayların hemen ertesinde, turizmde rakibimiz konumunda olan ülkelerin bakan düzeyinde ‘Türkiye’ye gitmeyin’ kampanyası başlatmalarının sebebi Türkiye’nin turizm gelirinin yıldan yıla artmasına göz dikmesi değil de ne olabilir? İspanya Turizm Bakanı Jose Manuel Soria, Türkiye’ye gidecek bütün turistleri kendi ülkelerine gelmeye davet etmedi mi? İflasın eşiğinden dönmüş Yunanistan’ın gazeteleri sayfalar dolusu reklamla Türkiye’nin güvenli olmadığını, ancak Yunanistan’a gelecek turistlerin daha huzurlu tatil yapacaklarını ilan etmedi mi?. Hatta İtalya bile, Türkiye aleyhine turizm şirketleriyle bakan düzeyinde görüşmelerde bulunmadı mı?” diye konuştu.
Gezi Parkı gerginliğiyle başlayan olayların tesadüf olmadığını dile getiren Prof. Dr. Recep Bekmez, şunları kaydetti: “Yaşananların sermaye ve turizm lobisinin eş zanlı planlaması ve etkileşimi sonucu olduğu gün gibi ortada aslında... Son on yılda elde edilmiş ekonomik ve sosyal kazanımları kaybetmemek adına, komploları bertaraf etmeli ve ülkenin imajını tekrar düzeltmeliyiz.”

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23