Türkiye’nin önde gelen erkek hazır giyim markalarından Süvari, Romanya’da üç mağazanın birden açılışını yaptı. Toplam mağaza sayısını 130’a çıkaran Süvari’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, “Hedeflerimiz 2023 yılına kadar planlanmış durumdadır. 10 yıl içerisinde sadece yurtdışında 650 mağazaya ulaşmak, Türkiye’nin 10 global markası arasına girmek istiyoruz” dedi.
COŞKUN: GLOBAL BİR MARKAYIZ
Romanya’nın başkenti Bükreş’teki mağazaların açılışında konuşan Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, “Burada beni en çok mutlu eden şeylerden biri Süvari’nin kendi topraklarının yanı sıra mağaza açtığı diğer ülkelerde de hoş karşılanması. Bu bizlere global bir marka haline geldiğimizi kanıtlayan en önemli gösterge. Romanyalılara teşekkürü borç biliyorum. Süvari ilk günden beri dünya çapında bir marka olmayı hedeflemişti. Daha önümüzde uzun bir yol var ancak bugüne kadar aldığımız yol bunu başaracağımızın kanıtıdır. Romanya’da açtığımız 3 mağaza ile şu an 9 ülkede 130 mağazaya ulaşmış bulunuyoruz” dedi.
Süvari Genel Müdürü Fatih Coşkun ise, Romanya pazarına yaptıkları yatırımla ilgili olarak şunları söyledi: “Romanya’da olmaktan, burada mağaza açmaktan, burada yaşayan insanlarla birlikte olmaktan çok mutluyuz. Buradayız, çünkü çok yakın bir ülkeden geliyoruz. Yalnızca mesafe olarak değil, kültürel olarak, giyim anlayışı olarak ve alışveriş alışkanlıkları olarak da kendimizi Romanyalılara çok yakın hissediyoruz.”
SÜVARİ’NİN 2023 HEDEFİ BİN MAĞAZA
Süvari, 2017 yılında dünya çapında toplam 300, 2023 yılında yine dünya çapında toplam bin mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 2013 yılı içerisinde yurtiçinde toplam 13 yeni mağaza açan Süvari, gelecek yıl mağaza ağını hız kesmeden artırmayı hedefliyor. Rusya’da 4, Kazakistan’da 4, Azerbaycan’da 2, Ukrayna’da 2, Romanya’da 2, Irak’ta 2, Fas’ta 3 mağaza açılması planlanıyor. Yeni ülke olarak ise Mısır, Bulgaristan ve Sırbistan gibi ülkeler gündemde. Süvari’nin ihracat payı toplam hacim içinde yüzde 20 oranında. Bu payın her yıl yüzde 5 oranında artırılması hedefleniyor.