• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Şahin Sucukları, 15 milyon dolar yatırımla hedef büyüttü

Yeniakit Publisher
2013-07-11 22:35:35 - 2013-07-11 22:36:56
Şahin Sucukları, 15 milyon dolar yatırımla hedef büyüttü

Türkiye’nin et ürünleri pazarının ikinci büyük firması olan Şahin Sucukları yaptığı 15 milyon dolarlık yeni bir yatırımla üretim kapasitesini yüzde 30 arttırmaya planlıyor. Kullandıkları etlerin tamamını kendi çiftliklerinden temin ettiklerini anlatan Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta, et fiyatlarının yüksek olmasından yakınarak, “Geçen yıl ilk çeyreğinde 22 bin 500 ton olan et ürünleri tüketiminin bu yılın aynı döneminde 17 bin 900 bin tona düştü. Türkiye, et fiyatı en pahalı olan ülkelerin başında geliyor. Almanya’da kıymanın kilogram fiyatı 4 Euro, Türkiye’de ise 10 Euro’dur” dedi.

 İBAHİM ACAR
İSTANBUL
Türkiye’nin et ürünleri pazarının ikinci büyük firması olan Şahin Sucukları, üretim kapasitesini arttırarak hedeflerini büyütüyor. Üretim merkezleri olan Kayseri’de yapımına başladıkları 15 milyon dolarlık yeni bir tesisle üretim kapasitesini yüzde 30 arttırmaya planladıklarını söyleyen Şahin Sucukları Genel Müdürü Mustafa Demirpalta Akit’in sorularını cevaplandırdı.
ET ÜRÜNLERİNDE TÜKETİM DÜŞTÜ
Sucuk, salam, sosis, kavurma, pastırma ve hazır köfte gibi et ürünlerinde yaşanan düşüşe dikkat çeken Mustafa Demirpalta, “Geçen yıl ilk çeyreğinde 27 bin 500 ton olan et ürünleri tüketiminin bu yılın aynı döneminde 17 bin 900 tona düştü. Türkiye, et fiyatı en pahalı olan ülkelerin başında geliyor. Almanya’da 4 Euro olan kıymanın kg fiyatı Türkiye’de 10 Euro’dur. Et fiyatlarının pahalı olması sebebiyle Mart 2010’da izin verilen et ve canlı hayvan ithalatı sebebiyle fiyatlar bir miktar düştü; ama buna rağmen gümrük vergileri artırıldı. Mart 2010’da 18 lira olan karkas etin kg fiyatı bugün 14 lira civarında. Ancak maliyetlerin yine de düşmesi gerekir. Yem, tohumlama, damızlık gibi maliyetler fiyatlar üzerinde aşırı bir baskı yapıyor” dedi.
“KANUNÎ DÜZENLEMENİN 
FAYDASINI GÖRÜYORUZ”
Demirpalta, geçen yıl sektöre yönelik olarak yapılan kanunî düzenlemelerin faydasını görmeye başladıklarını kaydetti. Kırmızı et ile beyaz etin karıştırılarak yapılan üretimlerin sektöre büyük zarar verdiğine dikkat çeken Mustafa Demirpalta, sağlıklı bir nesil için bu toplumun tükettiği gıda ürünlerinin de sağlıklı olması gerektiğini anlattı. 
Türkiye’de sucuk tüketiminin kişi başına 100 gram olduğunu anlatan Genel Müdür Demirpalta, bu rakamın 2013’te 79 grama kadar düşebileceğini söyledi. Hükümetin sağladığı destekler sayesinde Türkiye’de yapılan organize besicilik oranında ciddi bir artış yaşandığını da anlatan Demirpalta, besicilik yapılmayacak alanların kent merkezlerinin 30 km kadar uzaklara taşıyan kanunî düzenlemenin küçük ve orta ölçekteki işletmelere büyük bir darbe vurduğunu ileri sürdü.
“15 MİLYON DOLARLIK 
YENİ YATIRIM YAPIYORUZ”
Şahin Sucukları’nın Kayseri Karpuztutan bölgesinde kurulmasının üzerinden 4 kuşak geçtiğini anlatan Genel Müdür Mustafa Demirpalta, grubun üretimine ilişkin şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin en eski sanayi bölgelerinin biri olan Kayseri Karpuztutan’da 10 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapıyorduk. Bizim günlük üretim kapasitemiz 40 tondur. Ancak 30 milyon liralık bir yeni yatırım yapıyoruz. 60 bin metre karelik bir alan üzerinde 40 bin metrekarelik kapalı alanda üretim önümüzdeki yıl üretim yapmayı planlıyoruz. Yeni tesisimizin devreye girmesiyle üretim kapasitemizi yüzde 30 arttırmayı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl 92 milyon lira olan ciro hedefimizi de bu yıl için 150 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. İlk yarıdaki rakamlar bizim bu hedefimize rahatlıkla ulaşacağımı gösteriyor.”
“YUNANİSTAN VE 
ERMENİSTAN’IN DAMAK 
TADI BİZE UYUYOR AMA…”
Ürünlerinin üretiminde bölgesel damak tatlarına dikkat ettiklerini de anlatan Genel Müdür Demirpalta, şunları kaydetti: “Güneydoğuyu acılı, Akdenizli ise acısız ister. Buna dikkat etmek zorundayız. Yurtdışında ise bizim damak tadımıza en yakın pazarlar olarak Yunanistan ve Ermenistan olarak dikkat çekiyor. Ancak bu tarihi hakikate rağmen Yunanistan’a AB mevzuatı nedeniyle, Ermenistan’a ise siyasi nedenlerden dolayı ürün satamıyoruz.”
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23