• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Nokia’dan bile beter! Alman devine kara haber

Yeniakit Publisher
2023-08-01 11:57:00 -
Nokia’dan bile beter! Alman devine kara haber

The Economist, Alman otomotiv devi Volkswagen'ın, Nokia ile aynı kaderi paylaşabileceğini söyledi. Sebep ise Çin'in yükselişi...

Alman sanayisi cirosunun beşte birini tek başına otomotiv sektörü sırtlıyor. Otomotiv endüstrisi Almanya'nın sadece ekonomisini değil, aynı zamanda diplomasisini de kuvvetlendiriyor. Dış ticaret anlaşmaları, diplomatik girişimler ve yatırımlar, Alman sanayisinin lokomotifi araba sektörü üzerinden gerçekleşiyor. Fakat Çin'in yükselişi ile Almanya'nın bu konumu sallantıda.

ÇİN'İN YÜKSELİŞİ DARBE VURDU

The Economist'te yer alan analize göre Alman otomotiv devi Volkswagen'ın sonu, Nokia gibi olabilir.

Telefon devi Nokia, bir anda batmış ve Microsoft tarafından satın alınmıştı. Günümüzde Nokia, telefon üretmiyor.

Volkswagen şu anda dünyanın en çok ciro yapan otomotiv şirketi. 2023'ün ilk 6 ayında satışları yüzde 17 oranında arttı. Fakat yükselen Çin otomotiv sektörü ve ABD ile Çin arasındaki jeopolitik gerilim, Volkswagen'ı olumsuz etkiledi.

Volkswagen sadece Çin pazarında değil, dünya pazarında da ilk defa Çinli şirketlerin gerisine düştü.

Almanya 2,6 milyon otomobil ihraç ederken, Çin şirketleri 3 milyon ihraç etti.

Çin'in pazardaki payının büyümesi, yapay zekanın gelişmesi ve üretimi arttırması, halihazırda yalnızca 900 bin çalışanı bulunan Volkswagen'ı olumsuz etkileyebilir.

ANİ BİR ÇÖKÜŞ BEKLENMİYOR AMA RİSKLER ORTADA

Alman uzmanların The Economist'e aktardığına göre Volkswagen için ani bir çöküş öngörülmüyor fakat bütün riskler ortada.

Volkswagen'ın üretimde 600 bin, dağıtım ve hizmet birimlerinde 300 bin kişi çalışıyor.

Eskiden Çin'de yüksek oranda üretim yapan Volkswagen'ın yerini Çin otomotiv şirketleri aldı.

Almanya'da yalnızca 900 bin çalışan ile üretimi sınırlı sayıda olacak olan Volkswagen, Çin ile yaşanan gerilim sebebiyle rakip konumuna düştü. Rekabet etmek için çeşitli yöntemleri irdeleyen Volkswagen yetkilileri, ihracat başarısızlığı sebebiyle sorumlu yetkiliyi görevden aldı.

OTOMOTİV SEKTÖRÜ BİTERSE ALMANYA YANDI

Volkswagen merkezli otomotiv sektörü tartışmaları Almanya'da alevlendi.

Eğer Almanya'da araba üretimi düşer ve sektör küçülürse, ciddi bir ekonomik kriz yaşanacağı ve bunu takiben sosyal sorunların da başlayacağı öngörülüyor.

Adeta Almanya'nın akıbetinin otomotiv sektörüne bağlı olduğu belirtilirken, sendikalar da işlerini kaybetmek istemediklerinin altını çiziyor.

Olası bir grevin zaten hassas olan dengeleri tamamen altüst edebileceğinden korkuluyor. The Economist'e göre Volkswagen yöneticileri, jeopolitik dengeleri de göz önünde bulundurarak bir çıkış kapısı arıyor ve Nokia ile aynı kaderi paylaşmamak için şimdiden önlemler almayı planlıyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

miralay

Sadece bir markayla temayüz etmiş değil ki Almanya! Öyle olsaydı risk büyük olurdu. Dünya pazarında söz sahibi asğari üç beş tane marka olsun ki hem risk azalsın hem de alternatifli olsun. Ki alâkalı az çok herkesin bildiği birkaçını söylersek; BMW, Audi, Opel, Mercedes, vd. Bence Orada öyle işliyor.

Süleyman

Her her tepenin bir inişi vardır, En sonunda bize muhtaç olacaksınız ...
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23