• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Marmaray, Pekin ile Londra’yı bağlayacak

Yeniakit Publisher
2013-04-25 22:18:00 - 2013-04-25 19:19:56
Marmaray, Pekin ile Londra’yı bağlayacak

Marmaray’ın Londra’dan Pekin’e kadar kesintisiz demiryolu ulaşımını mümkün kılmasının yanı sıra İstanbul’un şehiriçi toplu taşımacılığına çok büyük yararlar sağlayacağını belirten TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Demiryolu sektörünün güçlendiği bir Tü

İSTANBUL - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryolu sektörünün güçlendiği bir Türkiye’nin, enerji kaynaklarının kalbi olan Ortadoğu, Orta Asya ve Uzak Doğu’ya önemli bir ulaşım alternatifi sunacağını belirterek, demiryolu ulaşım koridorunun, Marmaray Projesi ile Pekin ve Londra’yı bağlayacağını kaydetti.
Son dönemdeki demiryolu sektöründeki gelişmeler hakkında değerlendirmelerde bulunan Karaman, son 10 yılda demiryollarına 26 milyar lira yatırım yapıldığını ve ana hedefler doğrultusunda çalışmaların sürdüğünü anlattı.
Türkiye YHT hattına sahip dünyada 8, Avrupa’da 6. ülke olduğunu hatırlatan Karaman, Eskişehir-İstanbul YHT hattının Asya ile Avrupa kıtalarını denizin 60 metre altından demir ağlarla birleştiren Marmaray’la birlikte 30 Eylül 2013’de işletmeye açılmasının hedeflendiğini, böylece İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresinin 3 saate ineceğini dile getirdi.
Karaman, bunların yanı sıra, Ankara-Sivas, Ankara-Bursa ve Ankara-İzmir’in hatlarının inşasının devam ettiğini ve 2023’e kadar her 150 kilometrede de bir YHT hattına ulaşma hedefiyle 10 bin kilometre YHT hattının planlandığını belirtti.
Marmaray’ın Londra’dan Pekin’e kadar kesintisiz demiryolu ulaşımını mümkün kılmasının yanı sıra İstanbul’un kent içi toplu taşımacılığına çok büyük yararlar sağlayacağını ve diğer ulaşım ağlarıyla entegre olacağını belirten Karaman, Marmaray’ın inşası devam eden Ankara-İstanbul Hızlı Tren, Kars-Tiflis-Bakü Projeleri devreye girdiğinde Avrupa’dan Asya’ya, hızlı, ekonomik bir demiryolu bağlantısı sağlayacağını ifade etti.
“DEMİRYOLU SEKTÖRÜNDE
EN İYİ 10 ÜLKE ARASINDA
OLMAK İSTİYORUZ”
Karaman, şunları kaydetti:
“Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan işbirliğiyle tarihi İpek Yolu’nu Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesiyle yeniden hayata geçirilmesiyle, deyim yerinde ise ‘Demir İpek Yolu’ tesis edilecektir. Bu proje ile Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu hattının tesisi ile Orta Asya ve Çin’e erişim sağlanacaktır. Avrupa ile Asya arasında önemli bir demiryolu koridoru olacak olan Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesiyle ilk etapta yıllık 6,5  milyon ton yük taşınması hedeflenmiştir.
Kore ile Adapazarı Hızlı Tren Fabrikası, Almanya ile Erzincan Ray Bağlantı Fabrikası, Türk özel sektörünün köklü kuruluşlarından birisi olan Kardemir’de ray üretimi, Avusturya ile Çankırı Hızlı Tren Makas Fabrikası, Amerika ile TÜLOMSAŞ’da lokomotif üretimi de işbirliğimizin en güzel örneklerinden sadece birkaçı. En son elektrik lokomotifini, Hyundai Rotem işbirliğinde bağlı ortaklıkları TÜLOMSAŞ’da üretiyoruz. Dünyanın demiryolu sektöründe en iyi 10 ülkesi arasına girmeyi hedefliyoruz.
Demiryolu sektörünün güçlendiği bir Türkiye, sadece ulaşım sisteminde bir devrim gerçekleştirmeyecek, bunun yanı sıra dünya ekonomisinin ve enerji kaynaklarının adeta kalbi olan Orta Doğu, Orta Asya ve Uzak Doğu’ya önemli bir ulaşım alternatifi sunacak. 2014’e kadar tamamlanacak demiryolu hattı Filibe üzerinden Sofya ve Kuzeybatı Avrupa’ya gidecek, Türkiye üzerinden Edirne’den Kars’a, Tiflis’e, oradan Bakü’ye ve Orta Asya’ya uzanacaktır. Demiryolu ulaşım koridoru, Marmaray Projesi ile birlikte, Pekin ile Londra’yı birbirine bağlayacak.”

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23