• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Marka üreterek Türkiye’nin katma değerini artıralım

Yeniakit Publisher
2014-12-24 08:09:00 - 2014-12-23 22:08:48
Marka üreterek Türkiye’nin katma değerini artıralım

2. Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı Finalinin açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye’nin ithal mala karşı çok fazla ilgisi olmasından yakındı. “İthal malın cazibesi var” diyen Büyükekşi, Türkiye’nin geleceğine önemli katkı sağlamak için markalaşmalı ve Türkiye’nin katma değerini artırmalıyız” dedi.

MERSİN - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Türkiye'de maalesef ithal mala karşı çok fazla bir ilgi var. İthal malın bir cazibesi var. Bu mobilyada da çok göze çarpıyor" dedi. Büyükekşi, TİM öncülüğünde Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) binasında düzenlenen 2. Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı (MAPP) finalinin açılışında yaptığı konuşmada, Mersin'in ülkenin en büyük limanına sahip olduğunu, lojistik, tarım ve turizm alanında önemli mesafeler kat ettiğini söyledi. Kentin geçen yıl 1,5 milyar dolar olan ihracatının bu yılın ilk 11 ayında yüzde 23 artışla 1,6 milyar dolara ulaştığını aktaran Büyükekşi, Suriye'de ve Irak'ta yaşanan problemlere rağmen bu artışın önemli olduğunu söyledi. Büyükekşi, mobilya sektörünün son 10 yılda büyük mesafeler aldığını anlatarak, sektörün 2023 yılı için 10 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduğunu anımsattı.

SORUNUMUZ MARKALAŞMA

Türkiye'nin mobilyada kilo başı ihracat değerinin 3,7 dolar olduğunu bildiren Büyükekşi, "Dünyaya baktığımızda 30 dolarlar mertebesinde en yüksek ihracat ederi. Bizim hedefimiz öncelikle bunu 8 dolara yükseltmek, daha sonra 16 dolara yükseltmek" dedi.

Büyükekşi, miktarın yanında katma değerin de artırılması gerektiğinin altını çizerek, şöyle devam etti: "O yüzden de katma değeri artırmanın Türkiye'de inovasyon, Ar-Ge, tasarım ve markayla olduğunu tespit ederek ihracatçı birliklerimize 'Bütün birliklerimiz mutlaka tasarım ve mutlaka Ar-Ge Proje Pazarı yarışması düzenleyecek' dedik. Böylelikle bu yıl 21 farklı sektörde tasarım, 7 farklı sektörde de Ar-Ge Proje Pazarı yarışması düzenlendi. Aslında burada bunları yapmak Türkiye'nin geleceğine çok önemli katkılar sağlamak demek. Markalaşma konusunda da bizim mutlaka önemli adımlar atmamız lazım. Marka, Türkiye'nin katma değerini artırmasında çok önemli bir etken."

TÜRK MALI DİYEBİLMELİYİZ

Büyükekşi, markalaşmanın sabır isteyen zorlu bir süreç olduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi: "Türkiye'de maalesef ithal mala karşı çok fazla bir ilgi var. İthal malın bir cazibesi var. Bu mobilyada da çok göze çarpıyor. Örneğin bir mobilyacıya gidiyorsunuz bir takım soruyorsunuz. 3-5 bin lira diyor, diğerine 40 bin lira diyor. Niye 40 bin lira olduğunu sorduğunuzda 'O İtalyan malı' diyor. Bakın marka söylemiyor. İtalyan malı diyor. Biz ne zaman ki kendi ürettiğimiz ürünlerde, mobilyada 'Bu 5 bin lira olan Çin malı, bu 20 bin lira Türk malı' dediğimiz zaman işimiz tamamlanmış, hedefe ulaşmışız demektir. O da nasıl olacak? Ar-Ge, tasarım ve yaptığımız marka çalışmasıyla olacak."

Türkiye'nin bundan sonraki hedefinin yüksek katma değer olduğunu ifade eden Büyükekşi, "Bundan sonraki ihracatlarımızda konteynerlerimizi yükte hafif pahada ağır mallarla doldurmamız gerekiyor" diye konuştu. Büyükekşi, bu tarz yarışmalarda seçilen projelerin tanıtımı için ellerinden geleni yaptıklarını anlatarak, bugün seçilecek projelerin Türkiye İnovasyon Haftası'nda da sergileneceğini sözlerine ekledi.

MAPP Yürütme Kurulu Başkanı Bülent Aymen de 500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefinde yolların biraz meşakkatli olduğunu belirterek, katma değerli ürün ihracatına katkı sağlayacak proje geliştirmek gerektiğini söyledi. Katma değerli ürün ihracatına yönelik çalışmalar yaptıklarını aktaran Aymen, bu yarışmayla şirketlerle proje sahiplerini buluşturmayı amaçladıklarını ifade etti.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23