ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Orakçıoğlu, Türkiye’nin potansiyeline güvenerek süreçleri hasarsız atlattıklarını belirterek, 2020’nin Türk markalarının yılı olacağını, Türkiye’deki siyasi istikrarın hedeflere ulaşmada ekonominin önünü açacağını söyledi.
CEVAT KIŞLALI İSTANBUL - Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Türkiye’nin tekstilde önemli bir başarı yakaladığına dikkat çekerken marka olarak sektörel yatırımlara devam edeceklerini belirtti.
HEDEFİ TUTTURDUK
2014 yılının kendileri için mücadeleci bir yıl olduğunu hatırlatan Orakçıoğlu, “Ocak ve Şubat ayları zor bir başlangıçtı. Yıl içerisinde ekonomik ve siyasi tedirginlikler yaşansa da iyi bir siyasi yönetimle bu zorluklar aşıldı. Seçim dönemlerinde yalpalanma yaşandı ama son çeyrekte büyüme oranlarının daha iyi olacağını söyleyebiliriz. Biz ise yılı hedeflerimize yakın tamamlayacağız” yorumunu yaptı.
235 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ
Yurtdışında mağaza sayısını 43’ten 55’e çıkarttıklarını, uluslararası alanda önemli yatırımlar gerçekleştirdiklerini söyleyen Orakçıoğlu yurtiçinde 254 mağaza açtıklarını, Aralık’ta açılacak 4 mağaza ile 2014 yılını 235 mağaza ile kapatacaklarının altını çizdi.
Performans ve verimliliğe odaklı faaliyet gösterdiklerine atıf yapan Orakçıoğlu, “Romanya’da pazar lideriyiz. Rusya’da ise yatırıma yoğunlaştık. İspanya, Almanya, Kazakistan, Azerbaycan ve Güney Afrika radarımızdaki ülkelerden. Avustralya’da ise mağaza atılımı içerisindeyiz” dedi.
İKİNCİ FABRİKA YOLDA
Yaşanan daralmayı alternatif pazarlara ulaşarak kapattıklarını ve bölgesel çeşitliliğe odaklandıklarını belirten ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “2014 yılında sektörde üretime en büyük yatırımı yapan şirketiz. Giresun’da organize sanayide ikinci fabrikayı 15 milyon liralık yatırımla bir ay içerisinde devreye alacağız. Hazır giyim sektöründe bu büyüklükte bir yatırım yok. 2015 Ocak ayında devreye girecek yeni yatırımımız sektör için de önemli bir adım teşkil ediyor” dedi.
TÜRK MARKALARININ YILI Türkiye’de yaşanan dönemsel krizlerde mücadeleden vazgeçmediklerini, bu süreçte güncel kırılganlıklarla uğraşmaktan ziyade vizyon planlarına yoğunlaştıklarını belirten Süleyman Orakçıoğlu , “Ülke olarak kolay süreçten geçmedik ama biz kendi markamızı daha da sahiplenerek zorlukların üstesinden geldik” dedi. 2023 vizyonundan ziyade 2020 yılında dahi Türk markalarının uluslararası alanda adından söz ettiren bir konuma yükseleceğinin altını çizen Orakçıoğlu, fayda-maliyet analizi yapılıp kaliteye odaklandıkça başarının kaçınılmaz olacağını vurguladı.
375 MİLYONA ODAKLANDI
Grup olarak 2014 yılını 300 milyon lira ciro ile kapatacaklarını söyleyen ORKA Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “2015’te yüzde 25’lik büyümeyi hedefliyoruz. Bu büyüme de yaklaşık 375 milyon lira ciro sağlamış olacak” dedi ve “İstihdamda 2 bin 50 kişiye sahibiz. İkinci fabrika ile birlikte 300 kişi eklendiğinde 2350 rakamına ulaşacağız. Yıl sonu itibariyle istihdamımız ise 2 bin 500’e yükselecek” dedi. Üretim sürecinde enerji maliyetlerinin yüksekliğinin sektörü negatif etkilediğini , maliyetlerin düşmesinin doping etkisi yapacağını ve Cari açık milli gelir oranının yüzde 8’lerden 4’lere düşmesiyle de sektörün yatırıma yöneleceğini kaydeden Orakçıoğlu şunlara vurgu yaptı: “2015 yılının ilk 6 ayı sektörel açıdan yakından takip edilmeli. Ekonominin gidişatı ekseninde yurtdışı ekiplerimizle altyapı çalışmamıza ivme verdik. 2.5 kat büyüme halinde de bu gelişmeyi karşılayacak donanımına sahibiz” dedi.
YABANCILARLA YARIŞIYORUZ
Orakçıoğlu, “Leke tutmayan gömlekte iyi yol aldık. İnovatif çalışmalar devam etmekte. Bakır ipliğinden pantolonlarımız manyetik etkisini ortadan kaldırıyor. Fit, Normal ve Magic’ten oluşan 3 kalıplı ürünlerimize güveniyoruz. 2 yıldır üzerinde çalıştığımız sihirli kalıplar bizi sektörde farklılaştırıyor” dedi.