• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Kölelik dönemi bitmeli

Yeniakit Publisher
2014-05-24 08:01:00 - 2014-05-23 23:33:54
Kölelik dönemi bitmeli

Başbakan Yardımcısı Babacan, ekonomide hedefleri gösterirken, efendiliği, “Kendi markanızı, kendi ürününüzü, kendi teknolojinizi, kendi katma değerinizi yansıttığınız ürünleri üretiyor olmak” olarak açıkladı.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türkiye için artık ihracatta, üretimde “kölelik döneminin” bitmesi, “efendilik döneminin” başlaması gerektiğini belirterek, “Efendilik nedir? Kendi markanızı, kendi ürününüzü, kendi teknolojinizi, kendi katma değerinizi yansıttığınız ürünleri üretiyor olmak. İşte bu dönüşü sağladığımız anda Türkiye’nin ihracatının niteliği de ürettiği katma değeri de artacaktır” dedi.

RAKAM DEĞİL NİTELİK

Babacan, Hazine Müsteşarlığı ile Dünya Bankası’nca, Ankara Ramada Otel’de düzenlenen “Yüksek Gelir Statüsüne Geçişte Dış Ticaretin Rolü” Türkiye Ülke Ekonomik Raporu’nun tanıtım toplantısında ekonomideki hedeflerle ilgili tespitlerde bulundu.

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, Türkiye’de son 12 yılda ihracattaki artışın çok kayda değer olduğunu belirterek, ihracatın sadece rakamı değil, niteliğinin de önemli olduğunu söyledi. İhracatta inovasyon, markalaşma ve Ar-Ge’nin olmazsa olmaz konular olduğunun altını çizen Babacan, “Türkiye için de aslında artık ihracatta, üretimde kölelik dönemi bitmeli, artık efendilik dönemi başlamalı. Kölelik dönemiyle neyi ifade ediyoruz? Kölelik dönemi dediğimiz, başkasının reçetesiyle başkasının ürünün çok ciddi bir rekabet ortamında üretip, ihraç etmeye çalışmak. Yani fason üretim, başkasının malını sizin üretiyor olmanız. Efendilik nedir? Kendi markanızı, kendi ürününüzü, kendi teknolojinizi, kendi katma değerinizi yansıttığınız ürünleri üretiyor olmak. İşte bu dönüşü sağladığımız anda Türkiye’nin ihracatının niteliği de ürettiği katma değeri de artacaktır ve Türkiye’nin en önemli makroekonomik sorunlarından biri olan cari açıkla ilgili sorunlarımız da azalacaktır” dedi. Bunu sağlamak için de çok önemli çalışmalar yapmak gerektiğinin altını çizen Babacan, hem Kalkınma Planı’nın hem de Orta Vadeli Program’ın odak noktasının da bu konular olduğunu kaydetti.

İHRACATLA BÜYÜYECEĞİZ

Babacan, önümüzdeki dönemin, Türkiye’nin üretim, yatırım ve ihracatla büyüyeceği bir dönem olacağını vurgulayarak, ithalata dayalı tüketimin ise Türkiye ekonomisi için en büyük risk olduğunu söyledi.

Geçen yıl alınan tedbirlerin sonuçlarını gördüklerini aktaran Babacan, “Bu yıl büyümemiz iyi olsun, yüzde 4’lük hedefimize ulaşalım istiyoruz ama nasıl ulaşalım diyoruz? ‘İhracatla ulaşalım’ diyoruz. Yani bu yüzde 4’lük hedefimizi tutturacaksak, ihracatımızın gerçekten çok yüksek bir performans göstermesi gerekiyor. Aksi halde iç tüketimle olan büyümeye sırtımızı dayadığımız anda karşımıza büyük bir cari açık çıkıyor” değerlendirmesinde bulundu. Üretip ihraç etmedikçe, içeride tüketip hazır yeme gibi bir modelle büyümeyi önümüzdeki dönemde istemediklerini belirten Babacan, “Dolayısıyla bir tüketim, bir israf ekonomisi değil; bir verim, üretim, ihracat ekonomisi olmak zorundayız” dedi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23