• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Kayıp kaçak bedeli için EPDK’ya çağrı

Yeniakit Publisher
2014-12-26 08:04:00 - 2014-12-26 08:01:28
Kayıp kaçak bedeli için EPDK’ya çağrı

Tüketiciler Derneği Başkanı Küçük, Yargıtay’ın elektrik abonesinden kayıp-kaçak parası alınamayacağına dair kararının büyük yankı uyandırdığını, ancak bu durumun müracaat merkezlerinin iş yapamaz hale getireceğini, EPDK’nın geriye dönük 10 yıllık kesintilerin geri alınması için mutlaka düzenleme yapması gerektiğini söyledi

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, Yargıtay’ın “elektrik abonesinden kayıp-kaçak parası alınamayacağına” dair verdiği kararın kamuoyunda büyük yankı uyandırdığını, hak sahiplerinin tüketici hakem heyetlerine ve tüketici mahkemelerine başvurmadan geriye dönük 10 yıllık kesintilerini geri almaları için EPDK’nın düzenleme yapması gerektiğini söyledi.

MAHKEMELER KİLİTLENİR

Çıkan kararın aboneler için emsal niteliğinde olduğunu bildiren Küçük, bu karara dayanarak elektrik abonelerinin geriye dönük 10 yıllık kayıp kaçak kesintilerini geri alma hakkına kavuştuğunu ifade etti.

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun kararı bağlayıcı olmasına rağmen her bir tüketicinin kendisinden yapılan kesintiyi geri alması için ya mahkemeye ya da tüketici hakem heyetlerine başvurması gerektiğini bildiren Levent Küçük, 36 milyona yaklaşan abonenin “iade” talebiyle tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerine başvurması halinde oluşacak iş yoğunluğuna dikkati çekti.

Bankaların dosya masraflarından yaptığı kesintileri geri alma başvuruları sebebiyle tüketici hakem heyetleri ve mahkemelerin iş yükünün bir hayli fazla olduğunu, bu kurumların yoğunluk sebebiyle çalışamaz hale geldiğini vurgulayan Küçük, “Zaten tıkanan bu kurumlar, yeni bir yoğunluğu kaldıramaz” dedi.

MAHSUPLAŞMA EN KOLAY YOLU

EPDK’nın elektrik faturalarındaki kayıp-kaçak bedelini kaldırmasını, ayrıca her bir abonenin geriye doğru 10 yıllık hakkını almasına sağlayacak düzenlemenin yapılması gerektiğini ifade eden Küçük, geri ödemenin elektrik aboneliği devam tüketicilerde “mahsuplaşma” şeklinde olabileceğini belirtti.  

FATURADA YAZMIYOR

Küçük, son dönemde yapılan itirazların ardından faturalarda kayıp-kaçak ücret bilgisinin yazılmadığını, bu yüzden tüketicinin kayıp-kaçak bedelini geri isterken sorun yaşayabileceğine dikkati çekti. Tüketicilerin bu ücreti almak için yapacakları müracaatta “hukuki haklarını kullanma” olacağından kesintiyi yapan şirketlerin gerekli belgeleri verme zorunluluğunun bulunduğunu vurgulayan Küçük, “Kesinti miktarını geri almak için temel sorun ispat yükümlülüğü olacak” şeklinde konuştu.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23