• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Katar’ın dev “Altın Hat” ihalesi çılgın Türklerin

Yeniakit Publisher
2014-05-07 08:40:00 - 2014-05-07 10:22:15
Katar’ın dev "Altın Hat" ihalesi çılgın Türklerin

STFA ve Yapı Merkezi güçlerini birleştirerek, Türk müteahitlerinin yurtdışında aldığı en büyük bedelli metro ihalesini aldı. Dünya devleriyle yarışan konsorsiyum, Katar’ın başkenti Doha’da 4.4 milyar dolarlık “Gold Line-Altın Hat” projesini hayata geçirecek.

EKONOMİ SERVİSİYurtiçi ve yurtdışında önemli ve prestijli inşaat projelerine imza atan STFA ve Yapı Merkezi, Katar Doha Metrosu kapsamında en büyük hat olan “Gold Line” ihalesini kazandı. Gold Line ihalesi, 2022 Dünya Kupası’na hazırlık olarak yapılan yatırımlar arasında, 4.4 milyar dolar bedel ile Katar’da yapılan en büyük projesi olma özelliği taşıyor.

Katar’da yapılan imza töreniyle STFA ve Yapı Merkezi Türk müteahhitlerinin yurtdışında aldığı en büyük bedelli ihaleye de imza atmış oldular.

290 FİRMAYLA YARIŞTILAR

2022 yılında Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olan Körfez ülkesi Katar’da metro, yeraltı istasyonları, demiryolu, stadyumlar, AVM’ler, oteller, otoyolu, köprüler, batırma tünel, rezervuarlar gibi yatırımlar için Türkiye ve dünyadan pek çok şirket Katar’daki işlere talip oldu. Bunların en önemlilerinden birisi olan Doha Metrosu ihalesi için yaklaşık 700 firma ilgi gösterirken, 290 firmanın oluşturduğu 70 ortak girişim yeterlilik dosyası sunabildi. Projenin işvereni, Katar Demiryolları Şirketi (QRail), yaptığı elemeyle ortak girişim sayısını önce 32’ye, daha sonra da 18’e düşürdü. Elemelerden geçen ortak girişimleri davet eden QRail, 4 ana hattan oluşan Doha Metrosu’nun Gold Line ihalesini STFA ve Yapı Merkezi’ne vermeyi kararlaştırdı.

DEV İHALE 2 YIL SÜRDÜ

Yapı Merkezi ve STFA’nın teklif verdiği Gold Line ihalesi yaklaşık 2 yıl sürdü. En son aşamaya gelindiğinde STFA ve Yapı Merkezi’nin içinde bulunduğu ortak girişim, Impregilo (İtalya)-SK (Kore) Ortak Girişimi, Hochtief (Almanya) - CCC (Yunanistan/Filistin) Ortak Girşimi ve BAM (Hollanda)-Sixco (Belçika)- Midmac (Katar) OG’sine karşı yarıştı. Projenin son aşamasında Hochtief’in liderliğini yaptığı Ortak Girişim ile baş başa kalan STFA ve Yapı Merkezi işin sonunda imzayı atan taraf oldu.

HAT 4.5 YILDA BİTECEK

STFA İnşaat Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Alp Taşkent (solda) ile Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Başar Arıoğlu, 120 yıl dayanıklı malzeme kullanacaklarını söylediler.

Metro hattı inşaatı 54 ayda bitirilip, Ağustos 2018’de teslim edilecek. Konsorsiyum aynı anda 6 adet tünel delme makinesi (köstebek) ile çalışacak. Makineler 32 kilometre uzunluğunda ve 7.15 metre kazı çapında tünel açacak. Hatta 128 bin adet tünel segmenti kullanılacak. 13’ü yeraltında olacak istasyonların yapımında 2.5 milyon m3 kazı yapılacak.

 

Yeni Akit

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23