• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hintli Bajaj motorla Avrupa’ya açılacak

Yeniakit Publisher
2014-05-29 08:20:00 - 2014-05-30 09:12:40
Hintli Bajaj motorla Avrupa’ya açılacak

Türkiye motosiklet pazarının en köklü kuruluşlarından biri olan Kuralkan Grup, geçtiğimiz aylarda Hintli firma Bajaj ile başlattığı ortaklığın ardından Avrupa’ya açılmaya hazırlanıyor.

İBRAHİM ACAR / İSTANBUL - 1952 yılında kurulan ve 1987 yılında motosiklet sektöründe faaliyet göstermeye başlayan Kuralkan Grup, Avrupalı MZ’nin fabrikasını satın aldıktan sonra 1994 yılında Türkiye’de üretime başladı ve 25’den fazla ülkeye ihracat yaptı.

MZ adını değiştirerek yerli ürettiği motosikletleri KANUNİ markası ile üretmeye devam eden Kuralkan Grup, şimdiye kadar 500 bin adede yakın motosiklet üreterek 26 yıllık motosiklet deneyimi ile Türkiye’nin en köklü firmalarından biri haline geldi. 2006’da 25 milyon dolarlık yatırım ile Türkiye’nin en donanımlı motosiklet fabrikasını Tuzla’da kuran Kuralkan, Güney Koreli Hyosung’un ardından geçtiğimiz Ocak ayında Hindistan’ın motosiklet devi Bajaj ile önemli bir ortaklığa imza attı.

ATA: BAJAJ İLE AVRUPA’YA AÇILACAĞIZ

Hintli firma Bajaj yaptıkları ortaklığın ardından 3 aydır Bajaj üretmeye başladıklarını belirten Kuralkan Grup Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, grubun faaliyetlerini, Avrupa’ya açılım planlarını ve sektörün sorunlarını Akit’e anlattı.

Kanuni ve Hyosung markalarının ardından İstanbul’daki fabrikasında Bajaj’ı da üretmeye başladıklarını söyleyen Kuralkan Grup Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, 2015’de çizgi üstü segmentiyle Avrupa pazarına girmeyi planladıklarını söyledi.

TÜRKİYE BAJAJ’IN 55. ÜLKESİ OLDU

Bajaj ile 2 yıl süren bir görüşme sürecinin ardından geçtiğimiz Ocak ayında anlaşmaya vardıklarını anlatan Ekrem Ata, “Bajaj oto Hindistan’ın ikinci dünyanın ise üçüncü büyük global motosiklet firmasıdır. Londra Borsası’nda 7 milyar Euroluk değeri olan bir firma. 55. Ülke olarak Türkiye’ye girdi. Girdiği ülkelerin 17’sinde açık ara birinci. Diğerlerinde ise ya ikinci ya üçüncü durumundadır. Türkiye’deki bütün markaları gezdiler. Geçtiğimiz yıl Eylül ayında bizimle ile bir ortaklık anlaşması imzaladılar. Mart itibariyle de ortak üretime başladık” dedi.

2015’TE SÜRPRİZ YAPABİLİRİZ

Kuralkan Grup olarak şimdiye kadar önemli miktarda ihracat yaptıklarına dikkat çeken Ata, şunları kaydetti: Ama şu aralar ağırlıklı olarak iç pazara yönelik satış yapıyoruz. Bajaj ile birlikte yeniden dışarıya açılacağız ve Avrupa pazarına gireceğiz. Bu çok iyi bir katma değer olacak. 2015 yılında bu konuda bir sürpriz yapabiliriz.”

Uzakdoğu, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa’dakinin aksine Türkiye’de motosiklet ile ilgili farklı bir bakış açısı olduğuna dikkat çeken Ata, şu önemli hususlara dikkat çekti: “Motosiklet ne güçtür ne adrenalindir. Motosiklet keyif veren bir ulaşım aracıdır. Bu algı yerleşirse devlet de büyük bir mali külfetten kurtulur. Çünkü trafikteki motosiklet sayısının yüzde 10 artması otomobilde yüzde 40’lık bir rahatlamayı beraberinde getirir. İstanbul’un hali ortada. Motosiklete yönelik olumsuz algıyı değişik çalışmalarla değiştirmemiz gerekir” ifadesini kullandı.

3 YILDA PAZAR LİDERLİĞİ HEDEFLİYORUZ

Dünyadaki rakipleri itibariyle hep çizgi üstü pazarlardaki mücadelesiyle dikkat çeken Bajaj’ın Türkiye’de 3 yıl içinde kendi segmentinde Pazar lideri olmayı hedeflediğini belirten Müdür Ekrem Ata, “3 yıl içinde lider firma olmak kolay değil. Bunun için çalışacağız ve yorulacağız. Bajaj ile Hyosung’un bizim toplam üretimiz içindeki payı yüzde 80’i buluyor. Kanuni bizim yerel markamız. Bajaj ise hızlıca giriş yaptığımız bir marka. Hızlı üretim yapıyor. Bajaj 2020’e kadar Türkiye’deki toplam yıllık üretimin 1 milyon adede kadar çıkarabileceği tahmininde bulunuyor” diye konuştu.

SEKTÖRÜN SIKINTILARI NELERDİR?

Kuralkan Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, motosiklet sektörünün karşı karşıya kaldığı problemleri ve önerdikleri çözümleri şöyle sıraladı: Köprü ve otoyol geçiş ücretleri otomobil ile aynı olduğu için çok yüksek. Bu düşürülmeli. Motosikletin tehlikeli ve ölümcül olduğu algısı yanlış bunu değiştirmeliyiz. Enerji tasarrufu ve trafik problemine katkısı nedeniyle sektör devletçe desteklenmeli. Motosiklet trafikte geçiş önceliği olan bir araç sayılmalı. Avrupa’da olduğu gibi sadece KDV alınmalı, ÖTV alınmamalı. B sınıf ehliyetlilerin motosiklet kullanmasına izin verilmeli.

TAYVAN’DA 53 BİZDE 3,5

Türkiye’deki kayıtlı araç sayısının 18 milyon civarında olduğunu ve bunun yüzde 15’inin motosiklet olduğunun bilgisini veren  Ata, “Türkiye’de 100 kişiye düşen motosiklet sayısı 3.50’lerde. Bu rakam Japonya’da 11, İtalya’da 17, Tayland’da 24 ve Tayvand’da 53’tür. Kuralkan olarak bizim Pazar payımız ise yüzde 7-8 civarında seyrediyor” dedi.

Yeni Akit

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23