• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hazır giyimde “Türk malı”na talep artıyor

Yeniakit Publisher
2013-09-05 21:52:52 - 2013-09-05 21:53:02
Hazır giyimde "Türk malı"na talep artıyor

KALİTELİ, TASARIM AĞIRLIKLI ÜRÜNLER REKABET GÜCÜNÜ ARTIRIYOR

ESKİŞEHİR - Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Türk markalarına talebin yurt içi ve dışı pazarda giderek arttığını bildirdi. Negrin, yaptığı açıklamada, 1990 yılında 3,3 milyar dolar, 2000 yılında 6,6 milyar dolar, 2010 yılında 14,6 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı gerçekleştiğini belirterek, “Ülkemizde hazır giyim, bugün 17 milyar dolar ihracatı, 25 milyar dolarlık iç pazar üretimi ile büyüme yaşıyor” dedi.
Türk hazır giyimine olan talebi değerlendiren Negrin, “Yabancı markalar için üretilen ürünlerde, kalite, tasarım, hızlı teslimat, esnek sipariş ve üretim yeteneği talep yaratmaktadır. Kısaca dünyanın bütün markalarına mal üreten bir kalitemiz var” diye konuştu. Negrin, Türk hazır giyim sektörünün ağırlıklı olarak Asya ülkeleriyle fiyat-maliyet alanında, Avrupa’daki ülkelerle de marka-fiyat alanında rekabet ettiğini açıklayarak, şunları kaydetti:
“Daha çok Çin, Bangladeş, Vietnam, Pakistan, Sri Lanka, Hindistan, Kamboçya gibi Asya ülkeleri ile rekabet yaşanmaktadır. Bu ülkelerde düşük işçilik maliyetlerine bağlı çok ucuz üretim yapılmaktadır. Türkiye, Asya ülkeleriyle rekabette kaliteli, tasarım ağırlıklı ve hızlı teslim ettiği üretimi ve gelişen markaları ile yanıt vermektedir.”
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23