• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Havelsan’ın hedefi ABD’ye ürün satmak

Yeniakit Publisher
2014-06-22 08:08:00 - 2014-06-21 22:18:26
Havelsan’ın hedefi ABD’ye ürün satmak

Körfez, Orta Asya, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerini yeni pazar olarak gören Havelsan, gelişmiş ülkelere de ürün satmak için kolları sıvadı. Havelsan Genel Müdürü Yamaç, ihracatı en iyi seviyeye çıkarmak için çalıştıklarını söyledi.

Havelsan Genel Müdürü Sadık Yamaç, ‘’Hedefimiz kesinlikle ihracatı arttırmak. Özellikle Körfez, Orta Asya, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerinin bizim pazarlarımız olduğuna inanıyoruz” dedi.

Yamaç, Havelsan’ın özellikle yazılım alanında büyük başarılara imza attığını ifade ederek, bu konudaki çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini söyledi.

POTANSİYEL PAZARLARIMIZ

Yazılım sektörünün en kritik sektörler arasında yer aldığını ifade eden Yamaç, “Yazılımlara ne kadar hakimseniz, sistemlere de o kadar sahipsiniz demektir. Yoksa sistemin size hizmet etmekten ziyade, yapanlara hizmet ettiğini görüyorsunuz” değerlendirmesinde bulundu.

Havelsan olarak önümüzdeki dönemde füzyon, big data (büyük veriler), bulut ve siber teknoloji alanlarında yeni teknolojik açılımlar yapacaklarını bildiren Yamaç, “Bizim esas hedefimiz sadece Türkiye’de değil, Amerika’ya dahi ürün satmak. Bu hedeflerimiz içinde. İhracat noktasında bölgeye baktığımızda Türkiye dünyaya açılan bir pencere. Bu pencereyi iyi kullanmak gerekiyor. Hedefimiz kesinlikle ihracatı arttırmak. Özellikle Körfez, Orta Asya, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerinin bizim pazarlarımız olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.

KÂRLILIK SÜREKLİ ARTIYOR

Başta Türk savunma sanayi ve bilişim alanlarında olmak üzere birçok sektörde ürün geliştiren Havelsan, kârlılığını arttırmaya devam ediyor.

Şirketin 2008’deki faaliyet kârı sadece 3,5 milyon lira iken, söz konusu rakam 2009’da 25,5 milyon liraya yükseldi. Yeni savunma sanayi ve bilişim ürünlerini piyasaya süren Havelsan’ın 2013’teki faaliyet kârı ise 2008’e göre yaklaşık 30 kat artarak 101,55 milyon liraya ulaştı. Aynı dönemde net kâr ise 11,3 milyon liradan 86,5 milyon liraya yükseldi.

YURT DIŞI İŞ HACMİ ARTIYOR

Şirketin müşteri portföyü 2013 sonu itibarıyla askeri ve sivil sektörleri kapsayacak şekilde yurt içi ve yurt dışı pazarda geniş bir yelpazeye yayıldı. Bu çerçevede Havelsan’ın toplam iş hacminin yüzde 31’i yurt dışı projelerden oluşurken, yüzde 69’u yurt içi kaynaklı gerçekleşti.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23