• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
27
Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

2015-12-09 22:55:19
Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

İki kişilik Bleriot XI-b uçağından Osmanlı Ordusunda iki adet kullanılmış, birincisini Serasker Rıza Paşa hediye etmiş ve 1912’de hizmete girmiştir.

#1
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Türk Hava Kuvvetlerinin elindeki iki Avro 504K’dan biri, yakit yetersizliği nedeniyle mecburi iniş nedeniyle Çine’ye inince ele geçirilen Yunan uçağıdır.

#2
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Albatros D.Va’lar 1918 yılında D.V’lerle birlikte Osmanlı İmparatorluğu’ndaki Alman Birlikleri’nde görev yapmak üzere getirilmişlerdi.

#3
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Bir vatansever olan Erzurumlu is adamı Nafiz (Kotan) Bey 1920 yılında İtalyanlardan 4 adet FIAT R.2 satın alır ve iki uçak satın alınması için Hükümete bağışta bulunur.

#4
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Aviatik B.1 1914 yılında Alman Automobil und Aviatikwerke AG tarafından yapılan ve ayni yıl hizmete giren bir keşif uçağıdır. Bir adet Aviatik B.1 Antalya’daki İtalyan tüccarlardan satın alınmıştır.

#5
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

1923 yılında da İtalya’dan Fiat motorlu 5 adet Aviatik daha satın alınmıştır ancak bu motorlarda sık sık yangın çıkması nedeniyle Mercedes motorlarla değiştirilmiştir.

#6
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Alman yapımı Albatros C-15, Albatros C-12’nin geliştirilmiş bir modelidir. İlk uçuşunu 1917’de yapmış, 1918’de Alman Silahlı Kuvvetleri’nde görev almaya başlamıştır.

#7
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Büyük Taarruz sonrası çekilen Yunan Kuvvetleri Alsancak Garı’ndaki vagonlar içinde büyük sayıda uçak parçaları ve demonte uçaklar bıraktılar. Bunların içinde Caudron G.3 parçaları da vardı.

#8
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

1924-25 arası İzmir ve İstanbul halkının topladığı paralarla iki adet deniz uçağı Danimarka’da faaliyet gösteren Alman Rohrbach firmasına verildi ve uçaklar 1926 yılında ülkemize geldi.

#9
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Uçaklara 1201 ve 1202 seri numaraları ile “İstanbul” ve “İzmir” isimleri verildi. Başlangıçta 1. ve 3. Dz. Ty.Bl.’lerde hizmet veren uçaklar 1928’de 31. Dz.Ty.Bl.’ne transfer edildi. 1934’de görev dışı bırakıldı.

#10
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Consolidated Aircraft Corp. şirketinin temsilcisi 17 Temmuz 1933 tarihinde Ankara’da bir hava gösterisi düzenlemiştir. Gösteride uçaklar çok beğenilmiş, özellikle hava akrobasisinde kullanılmak ve akrobasi pilotu yetiştirmek üzere 12 adet satın alınmıştır.

#11
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Morane Saulnier MS.406C1’ler İngiltere ve Fransa ile imzalanan antlaşma gereği Fransa tarafından verilmesi vaat edilen 40 uçaktır.

#12
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Türkiye’ye toplam 14 adet “Kittyhawk-1” 1943’in ilk yarısında geldi. İlk 3 uçak 31.03.1943’de bakiye ise 01.05.1943’de geldi.

#13
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Türk Hava Kuvvetleri’nde çok motorlu eğitim uçağı ihtiyacını karşılamak üzere 50 adet yeni Oxford Mk-1 satın alinmiş ve Mısır üzerinden Türkiye’ye getirilmiştir.

#14
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

THK 3 adet bombardıman alayını donatmak üzere de Havilland “Mosquito”ları seçmiş ve bu uçakları İngiliz Fairey Aviation’a sipariş etmiştir.

#15
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

AT-11 ABD’li Beechcraft firmasının 1935’de geliştirdiği Model-18’in bir varyasyonudur ve ABD’de gelişmiş eğitim uçağı (advanced trainer) ve bombardıman eğitim uçağı olarak kullanılmıştır.

#16
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

P-47’ler 2.Dünya Savaşı’nın en meşhur uçaklarındandır. İlk uçuşunu 6 Mayıs 1941’de yapmış, toplam 15677 adet üretilmiştir.

#17
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

T-6 “Telan” ileri eğitim uçağı havacılık tarihinde en çok kullanılan uçaklardan biridir.

#18
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

THK’nde toplam 479 adet F-84G görev yapmıştır. Bu uçaklardan 358’i doğrudan USAF’ tan ülkemize gelmiş, bakiye 121 uçak ise değişik NATO ülkelerinden ülkemize transfer edilmiştir.

#19
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Amerikan North American Aviation firması yapımı F-86’lar, F-15’lerin doğusuna kadar USAF tarafından kullanılmış ilk ve tek hava üstünlük savaşçı, hava muharebe uçağıdır.

#20
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

THK’nde toplam 83(*) adet RF-84F “Thunderflash” görev yapmıştır. Bu uçaklar değişik zamanlarda değişik ülkelerden gelmiştir.

#21
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

F-104G USAF tarafından sınırlı sayılarda gündüz muharebe uçağı olarak kullanılan F-104C’ nin Avrupa’da üretilen versiyonudur.Türkiye MAP programı dahilinde F-104G’leri alan ilk ülkelerden biridir.

#22
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Temel jet eğitimi vermek amacıyla toplam 50 adet T-37C MAP dahilinde ABD’den alınmıştır.

#23
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Northrop firması tarafından tasarlanan ve üretilen F-5 ABD havacılık endüstrisinin en basarili ihraç ürünlerinden biridir.1965 yılından itibaren THK, MAP programı dahilinde 75 adet F-5A, 20 adet RF-5A ve 13 adet F-5B aldı.

#24
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

Türk Hava Kuvvetleri 1970’li yıllarda önemli “Phantom” kullanıcılarından biri olmuştur. THvKK’lıgı bir kısmı yeni sipariş, bir kısmı da diğer NATO ülkelerinden transfer olarak toplam 236 “Phantom”a sahip olmuştur.

#25
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

F-16 Fighting Falcon (Türkçe: Savaşan Şahin)

#26
Foto - Hava kuvvetlerimizin gelişimi!

F-16 çok amaçlı bir av-bombardıman uçağıdır. Silahlarını hava ve kara hedeflerine çok yüksek hassasiyetle sevk edebilir. Güçlü radarı sayesinde alçaktan uçan uçakları bile tespit edebilir. Manevra kabiliyeti çok yüksek ve atiktir.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23