• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Facebook 'gömülü yayıncılığa' başlıyor

Yeniakit Publisher
2015-06-26 22:36:00 -
Facebook 'gömülü yayıncılığa' başlıyor

Facebook, 'nitelik yoğun' haberciliği destekleyecek önemli adımlardan bir diğerini daha atıyor.

Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde paylaştığımız Facebook bizi artık 'doğrudan' izleyecek haberimizde sosyal ağlar özelinde internetin en önemli sorunu olan nitelik-nicelik' konusuna değinmiş ve eklemiştik:

Bir kütüphane düşünün; binlerce kitap var ama hepsi de incecik. Dahası açıp baktığınız on kitaptan sekiz tanesi tıpatıp aynı şeyleri yazıyor. Yazarları farklı, kapakları farklı ama içerik aynı. Siz bu kütüphaneye ikinci kez gider miydiniz? İşte kaliteli yayın ile kalitesiz yayın yapan sitelerin arasındaki fark bu.

Yine Facebook cephesinden gelen şimdiki haberimiz de benzer şekilde nitelik yoğun haberciliği destekleyecek önemli adımlardan bir diğeri.

Bildiğimiz gibi dev sosyal ağ her gün küresel çapta milyonlarca akışa ve binlerce habere ev sahipliği yapıyor. Hatta artık öyle bir geldi ki durum, insanlar sevdikleri kaynakları doğrudan Facebook beğenileri arasına ekliyor ve her birine ayrı ayrı tıklamaktansa hepsine Facebook havuzu içerisinden erişebiliyorlar. Ama işte tam da bu noktada karşımıza düzgün ölçeklendirilememe, sayfa sorunları, kaynağın kendisinde yaşanan erişim problemleri veya yavaş bağlantı hızı gibi engeller çıkabiliyor. İşte Facebook'un son hamlesi tam olarak bu sorunu gidermeye yönelik bir adım.

Şöyle ki, küresel çapta anlaşılan bazı yayınlar Facebook'a bundan böyle doğrudan gömülü içerik sunacaklar. Yani Facebook'taki bağlantıya tıklamamızla birlikte yönlendirilmek yerine direkt olarak içeriğe erişeceğiz. En güzeli ise bu içeriğin orijinal içerikle zaten aynı oluşundan ötürü, kaynaktaki tüm ayrıntılara da (örneğin animasyonlu görüntüler, videolar, baskın içerikler vb.) aynısıyla erişebilecek oluşumuz. İlk etapta anlaşılan yayınlar arasında National Geographic, Guardian, New York Times, Atlantic, BuzzFeed ve NBC News gibi köklü isimlerin oluşu da Facebook'un bu işin üzerine oldukça ciddi bir şekilde eğildiğinin göstergesi olarak değerlendirilebilir.

Velhasıl yukarıda da belirttiğimiz gibi oldukça önemli bir gelişme olarak değerlendirmemiz gereken bir yenilik. Umalım ki yakın gelecek de ülkemizde de benzer adımlar atılmaya başlansın.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23