• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Dershane binasında okulculuk olmaz

Yeniakit Publisher
2014-01-20 21:11:11 - 2014-01-21 09:43:43
Dershane binasında okulculuk olmaz

Birikim Okulları Genel Müdürü Cemil Keskin, hükümetin dershaneleri kapatarak özel okulların önünü açması düşüncesini yüzde 100 desteklediklerini belirterek, “Dershane binalarında okulculuk yapmak istemeyiz. Bunun için arsa ve sigorta primi desteği istiyoruz. Birikim Grubu olarak önümüzdeki 5 yılda 81 ilin 81’inde okul açmak istiyoruz” dedi.

İBRAHİM ACAR / İSTANBUL - Üzerinde fırtınalar kopartılan ve hükümeti hedef alma planına bile alet edildiği anlaşılan dershanelerin kapatılması sürecinde gözler Milli Eğitim Bakanlığı’nda. İşin siyasi mücadelesini bir kenara bırakırsak, sayıları binlerle ifade edilen dershanelerle birlikte okulları da olan kurumsallaşmış yapılar var. Hem dershanesi hem okulu olan Birikim Grubu’nun Genel Müdürü Cemil Keskin ile “dönüşüm” sürecini konuştuk. Dershane binalarının ideal bir okula dönüşmesinin mümkün olmadığını anlatan Genel Müdür Keskin, bunun için hükümetten arsa ve sigorta primi desteği istiyor. İşte Keskin’in anlattıkları:

Birikim Grubu’nu bir de sizden dinleyebilir miyiz?

Birikim okulları, 1996 yılında kuruldu. Şahıs malı değillerdir... Türkiye genelinde 8 okulumuz ve 12 tane de dershanemiz var. Okullarımızın tamamı İstanbul’dadır ancak Anadolu’nun değişik kentlerinde dershanelerimiz var. Okullarımızda toplam 2 bin civarında öğrenci var. Dershanelerimize devam eden öğrenci sayısı ise yaklaşık 4 bin 500 kişidir.  Okullarımızda Arapça, Siyer ve Kur’an-ı Kerim derslerini seçmeli olarak veriyoruz. Biz öğrencilerimizi temel manevi kaynakların farkında, bu kaynaklara ulaşma yolunu öğrenmiş ve Müslüman kimliğini kazandırmış bireyler olarak mezun etme hedefiyle çalışırız.

MÜFREDAT ÜLKENİN İHTİYAÇLARINA GÖRE ŞEKİLLENMELİ

Eğitimi politikası bakımından Türkiye’nin son yıllarda yaptığı dönüşümler eğitim sistemini nasıl etkiliyor?

Uzunca bir dönemdir maalesef Türkiye’de ortalama 4-5 yılda bir sistem veya müfredat değişikliği oluyor. Her değişiklik umulan faydaların yanında bazı olumsuzluklara da neden olur. Öğretmenlerinizi mevcut sisteme göre yetiştiriyorsunuz ama bakıyorsunuz 5 yılda bir müfredat değişiyor. Yeni sisteme alışması zaman aldığından dolayı bu durum verimsizliğe neden oluyor. İhtiyaçlar sürekli değişince müfredat da değişiyor. Ama ortada bir gerçek vardır ki kötüye gidiş yok. Özel okullar değişimin lokomotifi olurken, maalesef devlet okullar bu değişime ayak uyduramıyor.

Dershanelerin okullara dönüşümü planlanıyor. Sizin 12 dershanenizin kaçı özel okula dönüştürülebilecek durumdadır?

Biz dershane binalarının okula dönüştürülmesinin mümkün olmadığını düşünüyoruz. Çünkü çocuk koşabileceği, oynayabileceği, spor yapabileceği ve sohbet edebileceği mekanlar ister. Bakanlık dar mekanlarda, daracık sınıflarda eğitim öğretim yapılmasını istemiyor.  Okulların amacı sadece bilgi sunmak değil ki. Okul; kişinin ruh sağlığını geliştirmeyi ve sosyal ilişki kurmasını sağlamaya çalışan bir kurumdur.

DERSHANE BİNASINDA OKULCULUK OLMAZ

Bakanlık dershane binalarının sadece yüzde 20’sinin okul olabilecek vasıfta olduğunu açıkladı…

Bahsi geçen binaların yüzde 20’si tam teşekküllü okul olamaz. Milli Eğitim Bakanlığı da bu konuya da geçici bir gözle bakıyor. Buralarda okulculuk olmaz.

Dershaneleri dönüştürecek taslakta bu yönde bir düzenleme var mı?

İlgili taslak henüz netleşmedi. Fakat benim söylediğime benzer birçok öneri var. Bunların hepsi Milli Eğitim’e sunuldu. Aslında bu 10 yıl önce de söylendi ve bu yöndü bir düzenleme yapıldı. Hüseyin Çelik’in bakanlığı döneminde yapıldı ancak mahkeme iptal etmişti. Türkiye’nin bu konuda açmazları var. En doğru yolun hangisi olduğunu siyasiler de biliyor ancak bunun sonuçlarından endişe ediyorlar. Yapılması gereken yatırımlar da var. Öğretmen alımlarına teşvik verilmesi de gündemde var. Derslik açığını azaltıp sınıf mevcutlarının 30’un altına indirilmesi gerekir. Evet dershaneleri kapatalım. Buna bir itirazımız yok.

ARSA VE SİGORTA PRİMİ TEŞVİKİ İSTİYORUZ

Dershanelerin kapatılması süreci var. Sizin planınız nedir? Birikim Grubu nasıl bir dönüşüm yapacak?

Dershane sayımızca; büyükşehirlerde MEB eğitim alanı olarak ayrılmış alanlarda ortalama 4-6 bin metrekare arası büyüklükte arsa verilmesini istiyoruz. Devletin ödenek yetersizliğinden dolayı okul yapamadığı bu alanlar tahsis edilirse biz okul yaparız.  Anaokulu, ilk, orta okul ve her türlü liseyi açarız. Binayı biz kendimiz yaparız. Arsa tahsisinden başka bir şey istemeyiz. Özel okullara öğrenci başına para istemiyoruz. Özelde çalışan öğretmenler eğer devlette çalışsalardı devletten maaş alacaklardı ve sigorta primlerini devlet ödeyecekti. Yeni teşvik olarak öğretmenlerin sigorta primlerini devlet ödesin.

Arsa ve öğretmenlerin sigorta primi teşviki yeterli olur mu?

Evet bu iki kalemde destek sağlansın gerisini biz yaparız. Bu teşviklerle birlikte maliyetlerimiz düşeceği için okulların veliden alacağı ücret de düşer. Devlet okuluna giden bir öğrencinin velisine ortalama maliyeti 2 bin lira civarındadır. Bugün özel okullar eğer ücretlerini ortalama 8 bin liraya kadar düşürebilirlerse dershaneye olan ihtiyaç da azalacaktır.

5 YILDA “81 İLDE 81 OKUL” HEDEFİMİZ VAR

8 okulun yanına 12 yeni okul açmakla yetinmeyeceksiniz gibi anlıyorum.

Hedefimiz 5 yıllık bir sürede alım gücü yüksek olan büyükşehirlerden başlayarak 81 ilde 81 okul açmaktır. Masanın üzerindeki örtü uygulaması özel okullarda başladı, devlet okulları da bunu örnek aldı. Bilgisayar ve dil laboratuvarları, spor etkinlik alanları da önce özelde başladı. Çünkü şahsi teşebbüsler inovasyoncu ve keşfedicidir.


x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23