Çiçeklerden doğa için kötü haber, adeta kıyamet alameti patladı: Araştırmacılar hayretler içerisinde! Şok iddiası

2024-01-15 18:37:00 - 2024-01-15 18:47:07

Doğa hakkında kötü haberler 1 1 gelmeye devam ediyor. Şok iddia: Çiçeklere bakan araştırmacılar kıyamet koparacak cinsten bir kötü haberi açıkladılar. Dünyaya bir kötü haber daha...

Doğada son dönemde yaşanan gelişmeler, araştırmacılar tarafından insanlara duyuruluyor. Ancak maalesef yaşanan bu gelişmeler hiç de iyi değil. Çiçeklere bakan araştırmacılar tarafından dünyaya bir kötü haber daha verildi. Ne böyle kötü haberler 1 1 geliyor.

FRANSIZ BİLİM İNSANLARI ARAŞTIRDI

Fransa'da bilim insanları çiçeklerin "daha az çiftleşecek şekilde" evrim geçirdiğini belirledi.

Montpellier Üniversitesi'nden bilim insanlarının düzenlediği araştırmada, insanların bitkilerin çiftleşme dengesini değiştirdiği ortaya çıktı.

NÜFUSLARI GİDEREK AZALIYOR

Bilimsel dergi New Phytologist Foundation'da yayımlanan çalışmaya göre, zehirli böcek ilaçları ve yaşam alanlarının yok olması nedeniyle arıların ve "tozlayıcı" diye adlandırılan polen taşıyıcı diğer canlıların nüfusu azalıyor. Bu sebeple bazı çiçekler de diğer bitkilerinkiler yerine kendi tohumlarını daha sık dölleyecek şekilde evrimleşiyor.

"BU ÇOK HIZLI BİR EVRİMLEŞME"

Tarla menekşelerine odaklanan araştırmayı yöneten Pierre-Olivier Cheptou, bu değişimin sadece 20 nesil içinde gerçekleştiğine dikkat çekerek "Bu çok hızlı bir evrimleşme" dedi.

KENDİ POLENLERİNİ KULLANABİLİYORLAR

Tarla menekşeleri çoğalmak için genellikle bombus arılarından faydalanıyor. Fakat tohumlarını döllemek için kendi polenlerini de kullanabiliyorlar. Bilim insanlarına göre, bu kendi kendine üreme yöntemi mevcut durumda arıları beklemek zorunda kalmadıkları için çiçekler açısından daha elverişli hale geldi.

Araştırmacılar, devlete ait botanik seralarında 1990'lar ve 2000'lerde toplanan tarla menekşesi tohumlarıyla yeni olanları karşılaştırdı. Benzer şartlarda laboratuvarda yan yana yetiştirilen tohumlardan filizlenen çiçekler incelendiğinde, yeni tarla menekşelerinin kendi kendine üreme oranlarında yüzde 27 artış görüldüğü bildirildi.

Ayrıca üremeyi sağlayan organları taşıyan çiçek kısmının yüzde 10 küçüldüğü ve yüzde 20 daha az nektar ürettiği aktarıldı. Cheptou, arı ve diğer tozlayıcıların sayısındaki düşüşe dikkat çekerek, başka bitkilerde de benzer yönde evrimleşmeler görülebileceğini söyledi.

Bilim insanı ayrıca kendi kendini dölleme yeteneğinin genetik anlamda sınırlı olduğunu hatırlatarak, bu durumun bir noktadan sonra adaptasyon sağlayamayan bitkilerin soyunun tükenmesine yol açabileceğine işaret etti.

İbrahim

Ey Yeni Akit bize Peygamber efendimiz Sallallahu aleyhi vessellem in kıyamet alametleri hakkındaki hadisleri yeter. Evrim saçmalıklarını insanların kafasına sokma. Kendi haline bak zaten ahir zamanın dibine doğru gittiğimizi anlarsın.

h.erdem

Hani evrim yoktu? Evrim ve kıyamet alameti gibi zıt iki kelimeyi bir arada kullanıyorsunuz ama ne kıyamet alametine ne de evrime açıklık getirebiliyorsunuz. İyice felaket tellalı oldunuz.