• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Boydak İstikbal’de hedef büyüttü

Yeniakit Publisher
2013-06-28 21:22:00 - 2013-06-28 21:23:45
Boydak İstikbal’de hedef büyüttü

Boydak Holding mobilyada 2023 hedefini belirledi. Boydak Mobilya Grubu’nun köklü markası İstikbal, yeni logosuyla küresel ligde ilk üç üreticiden biri olmayı hedefliyor. İstikbal’in yeni logosunun tanıtım toplantısında konuşan Boydak Holding CEO ve İstikb

İBRAHİM ACAR
İSA ÖZGÜLLER / İSTANBUL
5.6 milyar TL’lik toplam cirosunun yaklaşık yüzde 57’sini mobilyadan elde eden Boydak Holding, mobilya grubundaki köklü markası İstikbal’de hedef büyüttü. Halen yurtdışında 60 ülkedeki 300 münhasır mağaza ve tüm Türkiye’ye yayılmış 750’yi aşkın mağazası ile tüketiciye ulaşan İstikbal, dün İstanbul’da düzenlediği bir basın toplantısıyla grubun Cumhuriyet’in 100. yılı hedefleri doğrultusunda yeni dönem stratejisini ve programını İstanbul’da kamuoyuna duyurdu.
Çırağan Sarayı’nda düzenlenen toplantıya Boydak Holding CEO’su ve İstikbal Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, Boydak Holding Yönetim Kurulu üyesi Bekir Boydak ve Boydak Holding Mobilya Grubu Pazarlama Koordinatörü Bilal Uyanık katıldı. 57 yıllık geçmişi olan İstikbal’in Boydak Holding Mobilya Grubu içinde lokomotif bir marka olduğunu belirten Boydak Holding CEO’su ve İstikbal Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, “Lokomotif sektörümüz olarak tanımladığımız mobilyanın yanı sıra tekstil, kimya, pazarlama, demir-çelik, lojistik, enerji ve bilişim olmak üzere toplam 8 sektörde 41 şirketle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. 2012 yılını 5.6 milyar TL’lik toplam ciro ile tamamladık. Yurt geneline yayılan 2 bini aşkın bayimiz, 13 bini aşkın çalışanımızla sanayi ve yatırım yolculuğuna devam ediyoruz. Boydak Holding, bir yandan yeni girdiği her sektörde yepyeni başarılara koşarken, diğer yandan en tecrübeli olduğu mobilya alanında oluşturduğu lider markalarla her yıl milyonlarca tüketiciye ulaşmanın gururunu yaşıyor” diye konuştu. Boydak Holding’in istikrarlı büyümesini sürdüren bir yapıya sahip olduğunu, İstikbal’in de bu büyük yapı içinde daima önde koşarak bugün artık dünyanın en büyük 10 mobilya üreticisinden biri haline geldiğini belirten Memduh Boydak, İstikbal’in yaklaşık 1 milyon metrekarelik üretim alanı ile dünyanın en büyük entegre tesislerinden birine sahip olduğunu vurgulayarak, “İstikbal, Türkiye’de kendi sektöründe yaklaşık yüzde 30’luk pazar payıyla açık ara lider konumunda. Dünyanın en büyük 10 mobilya üreticisinden biri olan İstikbal, 2012 yılında 150 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştı. İstikbal, Türkiye’nin toplam bitmiş ev mobilyası ihracatının dörtte birini tek başına gerçekleştiriyor” diye konuştu.
HEDEF 2023’TE DÜNYANIN
İLK ÜÇÜ ARASINA GİRMEK
İstikbal’in mobilya sektöründeki başarılarının ve açık ara liderliğinin arkasındaki en önemli unsurlardan birinin yenilikçi yapısı olduğunu vurgulayan Memduh Boydak, “Sadece 2012 yılında 416 tescilli ürün geliştirdik, yenilikçilik en büyük gücümüz. Hedefimiz 2023 yılında dünyanın en büyük ilk 3 mobilya üreticisinden biri olmak. Sanayi Bakanlığı tahmini verilerine göre; 2023 yılında Türkiye’de mobilya sektörünün 18.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Şu anda yüzde 30 düzeyinde olan toplam pazar payımızı, 2023’te daha yukarı seviyelere taşıyarak toplam ihracatımızı 400 milyon dolara çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Küresel marka liginde hedefledikleri yere yeni logoları ile ilerleyeceklerini söyleyen Memduh Boydak, İstikbal’in yeni logosundaki üç dalga boyunun bir yandan ergonomi, estetik ve erişilebilirliği simgelerken diğer yandan da İstikbal’in ilk 3 hedefini çalışanlara, iş ortaklarına ve mağazadan içeri giren her tüketiciye yani tüm paydaşlara hatırlatacağını belirtti.
Lansmanın ardından gazetecilerin sorularını cevaplandıran Boydak Holding CEO ve İstikbal Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, Türkiye mobilya sektörünün hâlâ alması gereken çok yol olduğunu belirterek, “Türkiye mobilya sektörü geçen yıl ülke ekonomisinin iki katı kadar yani yüzde 6 oranında büyüdü. Sektörümüz daha çok büyüyebilir. Ekonomik olarak ve yeni tasarımlar yaparak daha hızlı yol alabiliriz. Güven ve İstikrar ortamı da tüketimi tetikliyor” dedi.
BEKİR BOYDAK: HES KABLO’YU HALKA ARZ
EDECEĞİZ

Boydak Holding Yönetim Kurulu üyesi Bekir Boydak da, soru cevap bölümünde halka arz ile ilgili konuştu. Boydok Holding’in öz sermaye fazlasıyla çalışan bir grup olduğuna dikkat çeken Bekir Boydak, “Son yıllardaki halka arzların genellikle piyasadan kaynak toplamak ve öz sermaye artışına gitmek için kullanıldığını görüyoruz. Bizim grubun böyle bir sıkıntısı yok. Biz zaten öz sermaye fazlasıyla çalışıyoruz. Dolayısıyla halka arzlarda çekincemiz yok, ancak patronları ikna edemedik. Fakat Hes Kablo’yu halka arz etmeyi düşünüyoruz. Çünkü Hes Kablo’nun kendine özgü bir büyüme tarzı var” dedi.
BİLAL UYANIK: DEĞİŞİM İÇİN BÜTÇEMİZ
50 MİLYON TL
Toplantıda İstikbal’in yeni logosunun tasarım ve uygulama süreçleri hakkında bilgi veren Boydak Holding Mobilya Grubu Pazarlama Koordinatörü Bilal Uyanık ise; tüketicinin ihtiyaçlarına en iyi ve en doğru şekilde cevap verebilmek için sürekli bir değişim içinde olduklarını ifade etti. ‘Her ev güzeldir’ sloganı ile markanın yeni büyüme hedefleri paralelinde yepyeni bir logo ve kurumsal kimlik oluşturduklarını söyleyen Uyanık, yeni logonun tasarlanması ve sahadaki tüm uygulaması için yaklaşık 50 milyon TL’lik bütçe ayırdıklarını belirtti. Uyanık, “Eylül ayı sonuna kadar ana arterlerdeki büyük metrekareli tüm mağazalarımızı yenilemeyi hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar toplam 400 mağazada mağaza içi dekorasyon değişiklikleri de dahil olmak üzere yeni kurumsal kimlik çalışmalarının tamamlanmasını planlıyoruz” dedi.
 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23