• İSTANBUL

Bize ensar olmayı bahşettiniz

Yeniakit Publisher
2014-10-08 08:12:00 - 2014-10-07 21:46:19

Cumhurbaşkanlığı görevini devraldıktan sonra ilk yurtiçi ziyaretini Gaziantep’teki Çadırkent’te konaklayan Suriyeli sığınmacılara gerçekleştiren Erdoğan, “Sizler bize asla yük değilsiniz. Sizler muhacir, bizler de size ensar olduk” diyerek kardeşlik mesajı verdi.

HABER MERKEZİ - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, cumhurbaşkanlığı görevine başlamasının ardından ilk yurtiçi ziyaretini, Kurban Bayramı’nın dördüncü gününde, Gaziantep’in İslahiye ilçesine yaparak, buradaki Çadırkent Konaklama Tesisleri’nde kalan Suriyeli sığınmacılarla görüştü.
Çadırkent ziyaretinde Cumhurbaşkanı Erdoğan’a eşi Emine Erdoğan, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, İçişleri Bakanı Efkan Ala, eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AK Partili Gaziantep ve çevre illerin milletvekilleri, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin eşlik etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve beraberindekiler daha sonra çadırkentte bulunan anaokulu ile bazı çadırları ziyaret ederek, Suriyelilerle bayramlaştı ve sohbet etti. Suriyelilere hitap eden Erdoğan; “Şu anda Ayn El-Arab da diğer adıyla Kobani de düştü, düşüyor. Üç şey istedik. Bir; uçuşa yasak bölge ilan edilmesi lazım. İki; o bölgenin paralel güvenli bölge ilan edilmesi lazım. Üç; eğit - donat anlayışıyla Suriye ve Irak’ta, oradaki ılımlı muhalif kesimin hem eğitilmesi, hem de donatılması lazım” dedim.

“SİZLER MUHACİR OLDUNUZ, BİZLER DE ENSAR OLDUK”

Suriyeli mültecilerin evlerinden, yurtlarından, sevdiklerinden uzak bayramlar geçirdiğini belirterek, gelecek bayramları evlerinde, yurtlarında geçirmeleri için dua eden Erdoğan, “Bizler Türkiye olarak yaklaşık 4 yıldır sizleri burada misafir etmenin memnuniyeti, sevinci ve haklı gururu içindeyiz. Sizler muhacir oldunuz, mecburiyet içerisinde yurtlarınızı terk ettiniz. Bizler de ensar olduk, sizin için tüm imkânlarımızı seferber ettik. Kim ne derse desin sizler bize asla yük değilsiniz” dedi.

Erdoğan, “Şu ana kadar sadece topraklarımızdaki misafirlerimiz için -edep ediyorum ama biliniz diye söylüyorum- 4 milyar doları aşkın kaynak kullandık. Topraklarımızın dışında Suriye ve Irak’a gönderdiğimiz yardımlar yarım milyar doları aştı. Suriye ve Irak içinde Arap kardeşlerimize, Türkmen kardeşlerimize, Kürt kardeşlerimize, Ezidi, Süryanilere kadar ulaşıyor, etnik köken, din, mezhep ayrımı yapmadan herkesin yardımına ulaşıyoruz. Bizim dinimizde ayrım yok. ‘Hayrun nas, men yenfeun nas’ ölçü bu. Dikkatinizi çekiyorum Avrupa şu ana kadar sadece 130 bin Suriyeli mülteci kabul etti ve şimdi de kapılarını kapattı. Ama biz 1,5 milyondan fazla kardeşimizi misafir ediyoruz. Dünyadan bize gelen destek ne yazık ki 200 milyon doları bile bulmadı. Hemen hemen bütün yardımları kendi kaynaklarımızla sizler için kullanıyoruz” diye konuştu.

“BM MÜLTECİLER KOMİSYONU SEYİRCİ”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türk - İslam kültüründe, medeniyetinde, geleneklerinde misafirin bereket, şeref olarak görüldüğünü vurgulayarak, şöyle devam etti: “Bu kadar büyük kitleyi arzu ettiğimiz şekilde, en iyi şekilde ağırlamak takdir ederseniz ki mümkün olmuyor. Elimizden geleni azami ölçüde yaptık, yapıyoruz ve yapacağız. Batı ne yazık ki buna seyirci. Birleşmiş Milletler Mülteciler Komisyonu bu işe seyirci. Sadece konuşuyorlar, iş üretmeye gelince netice yok.”

“AYN EL ARAB DA DİĞER ADIYLA KOBANİ DE DÜŞTÜ, DÜŞÜYOR

Erdoğan, İngiltere’nin Cardiff kentinde düzenlenen NATO Zirvesi’nde batılı devletlerin başkanlarına “Sadece havadan bombalamak suretiyle bu terörü sona erdiremezsiniz. Bununla ilgili olarak yerde kara harekâtında bu görevi ifa edenlerle işbirliği kurulmadıkça hava harekatıyla bu iş bitmez” düşüncelerini ilettiğini belirterek, şöyle devam etti:

“İşte aylar geçti herhangi bir netice yok. Şu anda Ayn El Arab da diğer adıyla Kobani de düştü, düşüyor. Üç şey istedik. Bir; uçuşa yasak bölge ilan edilmesi lazım. İki; o bölgeye paralel güvenli bölge ilan edilmesi lazım. Üç; eğit - donat anlayışıyla Suriye ve Irak’ta, oradaki ılımlı muhalif kesimin hem eğitilmesi, hem de donatılması lazım.”

“SÜLEYMAN ŞAH SAYGI KARAKOLU'NA TEHDİDE, ANINDA KARŞILIK VERECEĞİZ”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin hiçbir ülkenin toprağında gözü olmadığını ve kendisine yönelik her türlü tehdit karşısında hazırlıklı olduğunu belirterek, “Özellikle, Suriye içindeki toprağımız olan Süleyman Şah Saygı Karakolu’na yönelik bir tehdide, anında karşılık vereceğimizden kimsenin şüphesi olmasın” dedi.

“TÜRKİYE, IŞİD’E DE, PKK’YA DA KARŞIDIR”

“Sınırımızın yanı başındaki gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz. Kobani olmak üzere Kürt kardeşlerimizin yaşadığı kasaba ve şehirlere yönelik saldırıları da dikkatle ve endişeyle takip ediyoruz” diyen Erdoğan; “Değerli kardeşlerim, şu anda ne yazık ki bakıyoruz Kobani ile ilgili konuşanlar, bir yandan tezkereye karşı çıkıyor, hem de Kobani’yi Türkiye’nin iç siyaset malzemesi, çözüm sürecinin de şantajı haline getirmeye çalışıyorlar. Şunu da İslahiye’den söylemek istiyorum. Türkiye, IŞİD terör örgütüne karşı olduğu kadar, aynı şekilde PKK terör örgütüne de karşıdır” diye konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve beraberindekiler daha sonra çadırkentte bulunan anaokulu ile bazı çadırları ziyaret ederek, Suriyelilerle bayramlaştı ve sohbet etti.