• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

BİM gözünü dünya liderliğine dikti

Yeniakit Publisher
2013-03-06 21:04:00 - 2013-03-06 21:05:00
BİM gözünü dünya liderliğine dikti

BİM 2012 yılında yüzde 21 büyüme ile 9.9 milyar TL net satışa imza atarak sektördeki liderliğini pekiştirdi. Dünyanın en hızlı büyüyen perakendecilik şirketleri arasında 10’uncu sırada yer alan BİM, mağaza sayısını da 3.655’e çıkardı.

EKONOMİ SERVİSİ
İndirimli perakende modelini Türkiye’ye getiren öncü şirket ve Türkiye perakende sektörünün lideri BİM’in 2012 yılı mali sonuçları dün İstanbul’da düzenlenen bir basın toplantısı ile açıklandı. Toplantıya  BİM İcra Kurulu Üyeleri Galip Aykaç ve Haluk Dortluoğlu katıldı.
BİM, 2012 yılında da güçlü bir performans gösterdi. Satış gelirlerini yüzde 21 artışla 9.9 milyar TL düzeyine çıkartan BİM’in net kârı da 11 artış göstererek 331,3 milyon TL oldu. BİM geçen yıl 1.870 yeni istihdam imkanı oluştururken, toplam çalışan sayısını da 20.724’e çıkardı. Geçen yıl hizmete soktuğu 366 mağazayla 2012 sonu itibariyle toplam mağaza sayısı 3.655 olan BİM, bu alandaki birinciliğini de korudu.
AKÇAY: 2023’DE DÜNYA
İKİNCİSİ OLABİLİRİZ
Toplantıda perakende sektörünü değerlendirerek BİM Yönetim Kurulu Üyesi Galip Akçay, “Perakende sektöründe konsolidasyon sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Bugün ülkemizde organize perakendenin toplam perakende içindeki payı yüzde 42 düzeyindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerdeki payın hayli altındadır. Bu açıdan ülkemizde organize perakendenin önünün açık olduğunu söyleyebiliriz. Organize perakende, 2012 yılında da özellikle istihdamın artması başta olmak üzere, kayıt dışı ekonominin azalmasında ve rekabetçi yapısı sayesinde kaliteli ürün ve hizmetlerin yoğun bir şekilde tüketiciyle buluşmasında önemli rol oynadı” dedi.
Türkiye’nin 2023 hedeflerine ve perakende sektörünün bu süreçteki rolüne değinen Galip Aykaç, şunları kaydetti: “Türkiye’nin 2023’te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmesi ve 2 trilyon dolar milli gelir elde etmesi hedefleniyor. Perakende sektörü ülkemizin bu hedeflere ulaşmasında lokomotif görevini üstlenebilir. Perakende sektörümüz sadece Türkiye’de yaşayan 75 milyon insanımıza değil, ülkemize uçakla üç saat mesafedeki ülkelerde yaşayan 950 milyon kişiye hizmet verme vizyonuna sahiptir. 2023’te Türkiye’nin 10 uluslararası markaya sahip olacağı, bunlardan ikisinin perakende sektöründen çıkacağı öngörülüyor. Bu iki markadan biri BİM olacaktır.”
ÖNCELİĞİMİZ MİLYONLARCA
MÜŞTERİMİZE KALİTELİ HİZMET SUNMAK
Daha sonra söz alan BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu ise BİM’in 2012’deki performansı hakkında bilgi verdi. Yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatla sunarak büyümeye devam ettiklerini kaydeden Dortluoğlu, “Geçen yıl yüzde 21 büyüme ile sektördeki liderliğimizi sürdürdük. Büyümemiz kârlı olmakla birlikte düşük fiyatlarımızı koruyabilmek için kâr marjımızı düşük tutuyoruz. Çünkü bizim için milyonlarca tüketiciye en iyi hizmeti ve en kaliteli ürünleri sunmak önceliklidir” dedi. Haluk Dortluoğlu geçen yıl BİMCELL ile girdikleri mobil iletişim sektöründe de tüketicilerden büyük ilgi gördüklerini belirtti. Haluk Dortluoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “BİMCELL güçlü pazarlama ağı ve marka itibarı ile abone sayısını her geçen gün artırıyor. Halen 440.000 abonesi bulunan BİMCELL, mobil iletişim sektöründeki yükselişine devam ediyor.”

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23