• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

BDDK yetkililerinin dikkatine

Yeniakit Publisher
2014-06-11 10:53:00 -
BDDK yetkililerinin dikkatine

Yargıtay 10. Hukuk Dairesi’nin bankaların haksız kazançta bulunduğu dosya masraflarının, işletim ücretlerinin ve kredi kartlarının aidatlarının geri iadesinde vermiş olduğu kararlar neticesinde bankalar, iade işlemlerinde vatandaşa çok sıkıntı veriyorlar. Adeta bir yıldırma, uzatma, usandırma politikası uyguluyorlar.

Herhangi bir bankaya gidiyorsun, problemini anlatıyorsun, müşteri hizmetlerinin telefonunu veriyorlar. Bankada hiçbir işlem yapmıyorlar, bankada herhangi bir banka çalışanını bu işle görevlendirmiyorlar. Müşteri hizmetlerine ulaşmak için telefon trafiğini gayet iyi bilen tahsilli biri olmak gerekiyor, çünkü ulaşmak o kadar zor ki! Başbakan’a ulaşırsın ama müşteri hizmetlerine ulaşamazsın. Mesela müşteri hizmetlerine tesadüf ulaştın, sana bilgi almak adına kabir sualleri soruyorlar. Soruyu soran kişi başka bir birime yöneltiyor, biraz bekliyorsun, nihayet çıkıyor, bir kabir suali de o soruyor. O da başka bir yetkiliye yönlendiriyor, o da ayrı bir sınav sorusu gibi bir sürü soru soruyor. Nihayet derdini anlatıyorsun, bu arada bir birimden ötekine geçerken yine arada bekliyorsun, ne olduğu belli olmayan müzikler dinletiyorlar. Bu arada bankanın reklamını bir değil birkaç defa zorla dinletiyorlar. Son yetkiliye de ulaşınca o da “Size email göndereceğiz, üç beş gün sonra internete düşer, oradan alın” diyorlar. Söyledikleri süre bittikten sonra internet kafeye gidiyorsun, her bir dekont ve belge karşılığında 1 TL ödüyorsun, bu arada banka da bu dekontlar karşılığında müşteriden 15, 30, 45 TL gibi bir ücret alıyor.

Yoğunluk bununla da bitmiyor. Email geldiğinde bankaya gidiyorsun, banka görevlisi “Şimdi genel müdürlüğümüzden ret gelecek, bu dekontları tüketici hakem heyetine götür, onlardan bankaya gönderilmek üzere ihtarname al bankaya getir...” Daha bitmedi. Bütün bu işlemler bittikten sonra banka ne zaman keyfi isterse paranı iade ediyor.

Şimdi soruyorum sayın BDDK yetkililerine. Bu hızlı ve güç işlemi herkes yapabilir mi? Cahil bir vatandaş pes edip vazgeçiyor. Sayın BDDK yetkilileri, bankalar bu şekilde sinsi bir yıldırma politikası izliyorlar. Evet durum bu vaziyette sayın BDDK yetkilileri. Ya durup seyredersiniz ya da bu çileye el koyarsınız. Takdir sizin.

• Aydemir Hüdai / Akit Gazetesi (Okur Postası)

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23