• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Banka mağdurları oraya başvursun

Yeniakit Publisher
2014-02-10 21:39:39 - 2014-02-11 09:59:15
Banka mağdurları oraya başvursun

Bankalara yönelik şikayetleri ele alan Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu, bankalarla ilgili daha önceki yargı kararlarını örnek göstererek, şikayetçi vatandaşlara Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine başvurabileceklerini ifade etti.

HASAN ÖNAL / TBMM BÜROSU - Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Dilekçe Komisyonu, bankalardan çektikleri krediler için çeşitli adlar altında alınan dosya ücretlerinden yakınan vatandaşlara, Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmalarını önerdi.   Komisyon, son olarak bankanın kredi alırken aldığı dosya ücretlerini talep eden vatandaşların dilekçelerini Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’ndan alınan görüşle karara bağladı.

Kararda, “Kredi işlemleri için tahsil olunacak masraflara ilişkin düzenleme getirilmiş olup, bankaların kredi işlemlerine ilişkin olarak alınacak masraflar ve kredi faiz oranları hususunda serbest bırakıldı” denildi.

TEK TARAFLI SÖZLEŞMELER GEÇERSİZ

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sözleşmelere/eki Haksız Şartlar” başlıklı değişik 6’ncı maddesi uyarınca sözleşmeye, tüketici ile müzakere edilmeden tek taraflı olarak konulan, tarafların hak ve yükümlülüklerinde tüketici aleyhine bir dengesizlik oluşturan ve iyi niyet kurallarına aykırı olan sözleşme şartlarının haksız olarak değerlendirildiği ve hukuken geçersiz sayıldığına dikkat çekilen kararda, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin 15.12.2011 tarihli 2011/9823 esas ve 2011/19204 sayılı kararla  konut kredilerinde yeniden yapılandırmada ücret talep edilemeyeceğine dikkat çekildi.

Kararda ayrıca  konut kredisinde müşterinin toplam borç tutarı belirtilmesine rağmen dosya masrafı adı altında tüketiciden herhangi bir masraf alınacağına dair hüküm bulunmaması nedeniyle bu ad altında bir para talep edemeyeceği ifade edildi.

Hakkınızı arayın

Şikayetlerin ayrı ayrı değerlendirilmesi gerektiği hatırlatılan kararda, “Kredi kartı sözleşmesinde kart aidatı alınabileceğine veya kart ücretinin miktarına dair bir hüküm yok ise kart aidatı ücretinin ve bankaca yeniden yapılandırma yapıldığında tüketiciden alınan erken kapama ücreti, dosya masrafı ve komisyon ücretlerinin iade edilmesi konusunda tüketicinin sözleşme örneği, dekont ve diğer gerekli belgeleri ile birlikte ikametgahının bulunduğu ilçe kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine, Tüketici Mahkemesi bulunmaması halinde Tüketici Mahkemesi sıfatıyla görev yapan Asliye Hukuk Mahkemesine başvurması gerekecek” denildi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23