• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Avrupa pazarına göz diken ayakkabı sektörü, küresel oyuncu olmak istiyor

Yeniakit Publisher
2013-03-16 20:22:00 - 2013-03-16 20:22:50
Avrupa pazarına göz diken ayakkabı sektörü, küresel oyuncu olmak istiyor

Ayakkabı sektörü, Avrupa’da yaşanan boşluğu kaliteli üretimi ile doldurmak istiyor. Eskiden “Made-in Turkey” etiketini görmek istemeyen tedarikçilerin şimdi alım için Türkiye’nin etiketini arar olduğunu belirten sektör temsilcileri, küresel aktör olmak i

ANKARA - Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, Avrupa’da ayakkabı üretiminin giderek yavaşladığını belirterek, “Türk ayakkabı sektörü olarak bu boşluğu doldurmaya adayız” dedi. Çetin, yaptığı açıklamada, geçen yıl ayakkabı ihracatının 546 milyon dolara ulaştığını kaydederek, 2015 yılı sonunda 1 milyar dolarlık ihracat hedefini aşacaklarını tahmin ettiklerini dile getirdi. 1990’lı yıllara kadar ayakkabı imalatının küçük atölye tipi işletmelerde yapıldığını ifade eden Çetin, “Günümüzde ise dünya pazarlarına ayakkabı satan fabrikalarımız var. Bugün dünyada üretim merkezi kabul edilen pek çok ülkedeki üreticilerle kıyaslandığında Türk ayakkabı sektörü çok daha modern ve gelişmiş bir üretim teknolojisine sahip. Eskiden  ‘Made in Turkey’i görmek istemeyen tedarikçiler, şimdi alım için bizim etiketimize daha çok önem veriyor” diye konuştu.
AVRUPA’DAKİ BOŞLUĞU
DOLDURMAYA ADAYIZ
Avrupa’da ayakkabı üretiminin giderek yavaşladığını ve Türk ayakkabı sektörü olarak bu boşluğu doldurmaya aday olduklarını kaydeden Çetin, şu anda bunu kısmen yaptıklarını, çünkü artık moda ve marka ayakkabı üretmeye başladıklarını söyledi.  Türk üreticisinin imal ettiği ayakkabıların Uzak Doğu ülkelerinde üretilenlerden çok farklı olduğuna işaret eden Çetin, “Kayıt dışı ekonomi içinde ucuz üretilen ve ayak sağlığını hiçe sayan ayakkabıların rakibimiz olması mümkün değil. Satışlarımız da bunun göstergesi. Moda ve marka üzerine yoğunlaşarak Avrupa’da düşen imalatların Uzak Doğu’ya değil Türkiye’ye kaymasını istiyoruz” dedi.
2023 hedefi olan 500 milyar dolar ihracat içinde ayakkabı sektörüne biçilen 1,5 milyar dolarlık hedefi aşacaklarına inandığını anlatan Çetin, “Amacımız küresel oyuncu olmak” diye konuştu.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23