• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

A101’in istihdam hedefi 10 bin kişi

Yeniakit Publisher
2013-04-16 19:59:00 - 2013-04-16 20:00:34
A101’in istihdam hedefi 10 bin kişi

A101, yıl sonuna kadar 450 market daha açarak, 2013 yılını 2 bin 450 market ile bitirecek. A101 CEO’su Erhan Bostan, “A101 olarak 2012 yılını 2 milyar 113 milyon lira ciro ile kapattık. 2013 yıl sonu ciro hedefimiz ise yüzde 55 büyüme ile 3 milyar 280 mil

ŞUAYİP ALABAY / İSTANBUL
A101 İndirim Marketleri Zinciri’nin CEO’su Erhan Bostan, düzenlenen basın toplantısı ile perakende sektöründe ulaşmayı hedeflediği rekor market sayısını, uzun vadedeki hedeflerini ve pazardaki son gelişmeleri paylaştı. Bunun yanı sıra, ünlü oyuncu Asuman Dabak’ın rol aldığı A101’in yeni reklam filmi de, ilk kez kamuoyuna tanıtıldı.
BOSTAN: “EN HIZLI BÜYÜYEN
MARKETLER ZİNCİRİ A101 OLDU”
Türkiye’nin en hızlı büyüyen perakende zinciri A101’in CEO’su Erhan Bostan, perakende sektöründeki gelişmelerden ve hedeflerinden bahsetmeden önce 2013 yılsonu ciro hedeflerini açıkladı. Bostan, “A101 İndirim Marketleri Zinciri, 5 yılda rekor markete ulaşarak, şu anda 2 bin market ve 10 bin çalışanı ile hızlı büyümesini sürdürüyor. A101 olarak 2012 yılını 2 milyar 113 milyon lira ciro ile kapattık. 2013 yıl sonu ciro hedefimiz ise yüzde 55 büyüme ile 3 milyar 280 milyon lira. Yılın kalan 8 ayındaki hedefimiz, 7 bölgede, 81 ilde 2450 market ve 2 bin ek istihdam sayısına ulaşarak en hızla büyüyen perakende zinciri olup indirim marketleri alanında liderliğe yaklaşmaktır. Biz mevcut 10 bin çalışanımıza önümüzdeki 5 yıl içerisinde her yıl 500 mağaza açarak ve her mağazaya 4 kişiyi istihdam ederek 10 bin kişi daha ekleyeceğiz.”
“YILDA 325 MİLYON FİŞ KESİYORUZ”
Bostan, A101’in 2008 yılından itibaren müşterilerine düşük fiyatlarla kaliteli gıda ve tüketim malzemeleri sunduğunu vurgulayarak, “Hard discount” konseptinde işletilen zincir mağazalarıyla A101’in kısa zamanda Türk halkının hesaplı alışveriş noktası haline geldiğini, Türkiye’nin “en yaygın”, “tazeci”, “marka satan” konsept marketi olduğunu söyledi.
Bostan, A101’in müşteri trafiği açısından iki, satış olarak da Türkiye’nin üç perakende zincirinden biri olduğunu sözlerine ekledi. Bostan, “Bugün itibariyle 2023 mağazamız var. Müşteri sayımız 325 milyon. Bunu kesilen fiş ile bağdaştırıyorum. Türkiye’nin rakibimiz BİM’den sonra en fazla fiş kesen kuruluşuz. İnşallah bu senede 90 milyon lira yatırımla 2 bin 450 mağaza hedefimize ulaşacağız” açıklamasında bulundu.  
A101’İN DOĞU VE GÜNEYDOĞU ATAĞI
5 yılda hem A101’in hem de perakende sektörünün gelişimini anlattığı konuşmasında Bostan, öncelikle Türkiye’nin yalnızca büyük şehirlerinin değil, her bir noktasının sosyal hayatında ve profesyonel hayatda duruşunun değişimi ile A101’in büyümesinin paralelliğini anlattı. Organize perakendenin yaygınlaştığı her ülkede başarı sağladığını belirten Bostan, “Özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu şehirlerinin gelişimi ile A101 İndirim Marketleri Zinciri’nin büyümesinin paralel olarak ilerlediğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki günlerde Tunceli ve Hakkari’de de yeni marketlerimizi açarak 81 ili de kucaklamış olacağız” şeklinde konuştu.  
Sürekli olarak büyüyen, başarılarıyla adından söz ettiren marketler zinciri olmaktan dolayı çok mutlu olduklarını vurgulayan Bostan, “Sektörde 5 yıl içinde rekor sayıya ulaşan A101 marketleri olarak, başarımızın sırrı her şeyden önce Turgut Aydın Holding’in sektör tecrübesinden destek almamızdır. Bu desteğin gücüyle, gelecek hedefimizi 2015 yılı sonrası için yurtdışına açılmak olarak belirledik” diyerek hedeflerinde çıtayı yükselttiklerinin altını çizdi.
PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN BÜYÜKLÜĞÜ 140 MİLYAR LİRA
Türkiye’de organize gıda perakende sektörünün 2012 yılı sonundaki büyüklüğünün 70 milyar lira, toplam gıda perakende sektörünün ise 140 milyar lira olduğunu belirten Bostan sözlerine şöyle devam etti: “İnsana yatırım ve hizmet içi eğitime büyük önem veriyoruz. Hali hazırdaki yöneticilerimizin büyük çoğunluğu A101 içerisinde yetişmiştir. 2009’da “Türkiye’de En Fazla Marka Tescili’ne Sahip Ulusal Firma” ödülünü aldık. Biz “private label” (market markalı) ürünlerimizi çok önemsiyoruz. A101 mağazalarında toplam 850 ürün bulunuyor. Şu anda A101 marketlerinde private label ürünler, toplam ürünlerin yüzde 35’ini oluşturuyor. Hedefimiz bu oranı yükseltmek. A101 marketler zinciri olarak bugünkü duruşumuzu kazanmamızdaki en büyük etkenlerden biri de, kullandığımız bütün kaynakların dönüşülebilir olmasına ve çevreye en az zararı vermesidir. ”

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23