• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

4.5G'de fatura çok gelirse ne yapmalıyız?

Yeniakit Publisher
2016-04-03 10:43:00 - 2016-04-03 10:50:07
4.5G'de fatura çok gelirse ne yapmalıyız?

GSM operatörleri 1 Nisan itibariyle kullanıcılarına 4.5G hizmetini sunmaya başladı. 3G’ye nazaran 10 kat daha hızlı bağlantı imkanı sağlayacak olan 4.5G’nin faturalara nasıl yansıyacağı ise tartışılıyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tüketicilere “faturaya dikkat” derken, tüketicilere bir uyarı da hukukçulardan geldi.

Bu tür geçiş dönemlerinde kullanım detayları ve fatura bedellerinde karışıklıkların, taraflar arasında anlaşmazlıkların olabildiğinin altını çizen Avukat Cevat Kazma, tüketicilere faturalarını, özellikle de data kullanımlarını detaylı incelenmelerini önerdi.

Operatörlerin, mobil uygulamaları ve online işlem merkezleri üzerinden data kullanımlarını tüm detaylarıyla paylaşmasının yasal zorunluluk olduğunu vurgulayan Avukat Cevat Kazma, tüketicilerin bu detayları döküm olarak da talep edebileceğini açıkladı.

KOTA AŞIMI OLMADAN TÜKETİCİYE HABER VERMEK YASAL ZORUNLULUK!

Teknolojioku sitesinde yer alan habere göre, kullanılan paketlerde kota aşımı söz konusu ise operatörün tüketiciye haber vermek zorunda olduğunu ifade eden Cevat Kazma, tüketicilerin faturada sürprizle karşılaşmaması adına fatura limitlerini belirleyebileceğini belirtti.

FATURADA HATA VARSA NE YAPILMALI?

Faturalarda hatalı bir durum görülürse önce operatör ile iletişime geçilmeli” diyen Avukat Cevat Kazma, çözüm alınamazsa Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurulması gerektiğini söyledi.

4.5G’ye geçiş yapmak zorunlu değil. Dileyen tüketiciler mobil cihazlarında 3G hizmeti almaya devam edebilecekler.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23