• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
67
 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

2016-02-01 22:37:24
10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Boeing’e 2006 yılında siparişi verilen ‘Chinook -CH 47F’ ağır nakliye helikopterleri bu yıl TSK’nın envanterine giriyor.

#1
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Özel Kuvvetler Komutanlığı’nın ağır nakliye helikopteri ihtiyacını karşılamak için 2006 yılında Boeing firmasına siparişi verilen Chinook helikopterlerinden TSK envanterine girecek ilkinin görüntüsü ortaya çıktı.

#2
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Özel Kuvvetlere tahsis edilmek üzere kamuflajlı olarak hazırlanan envantere girecek ilk Chinook’un önümüzdeki günlerde Türkiye’ye teslim edileceği öğrenildi.

#3
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Daha önce 6 adet sipariş edilen CH-47F tipi ağır nakliye helikopteri için geçtiğimiz günlerde Başbakan Ahmet Davutoğlu başkanlığında toplanan Savunma Sanayi İcra Komitesi’nde 5 adet daha sipariş verilmesi için karar alınmıştı.

#4
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Vatan'ın haberine göre toplantıda çıkan kararda, yeni sipariş taleplerinden 4’ü Genelkurmay Başkanlığı’na ait. Siparişlerden biri ise Milli Savunma Bakanlığı’nın.

#5
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Bakanlığın, helikopteri devlet büyüklerinin faaliyetlerinde kullanması bekleniyor. VİP olarak sipariş verilen helikopterin zırhlı olarak askeri formatından farklı olarak üretilmesi bekleniyor.

#6
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Bu helikopterin Cumhurbaşkanlığı’na tahsis edileceği de iddia edilmişti.

#7
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Helikopterler tam teçhizatlı 55 asker taşıyabiliyor.

#8
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Adını ABD’deki bir yerli kabilesinden alan Chinook helikopterlerinin TSK envanterine girmesi ile birlikte, istenilen her alana, her türlü hava koşulunda top, ZPT ve buna benzer silah sistemleri ve personel nakliyesi yapılabilecek.

#9
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Helikopter gerektiği hallerde mobil ileri mühimmat veya yakıt ikmal noktası olarak da hizmet verecek.

#10
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

#11
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

İŞTE TAMAMI YERLİ MİLLİ SİLAHLARIMIZ! - 1996 yılında evladını bir trafik kazası sonucu kaybeden baba, oğlunun henüz öğrenciyken projesini çizdiği yarım kalan projeye sahip çıkarak Türkiye'nin tamamı milli ve radara yakalanmayan dünyanın en hızlı hücum botunu üretti. Deniz savaşlarında ezberleri bozacak hücum bot kara hızı ölçüsüyle 120 kilometre hıza çıkabiliyor. Hücumbotun üreticisi Yonca Onuk şirketi milli geminin üzerine 110 metrelik savaş gemilerinin donanımları yerleştirecek.

#12
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Su üzerinde ulaştığı 120 km/saat (70 knot) hızla 'dünyanın en hızlısı' olarak gösterilen 'Kaan' sınıfı hücumbot, yakın geleceğin deniz savaşlarında bilinen tüm kuralları altüst edeceğe benziyor. Gemi teknolojisinde sınırları zorlayan milli şirket Yonca Onuk, 'MRTP 44' adı verilen 47 metrelik yüksek hızlı hücumbota 110 metrelik askeri gemilerin silah sistemlerini sığdıracak. Jet hücumbot, menzili 8 km'den 16'ya çıkarıldığı söylenen ve dünyada 'delemeyeceği zırh bulunmayan' ROKETSAN üretimi tanksavar füzesi Mızrak-U'lardan en az 4'er tane taşıyacak.

#13
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Botun üretiminde, içinde karbon, kevlar ve cam lifleri bulunan özel kompozit bir malzeme kullanılıyor. Türkiye'nin kıyı güvenliği ve SAT komandolarının en kısa sürede intikali için Deniz Kuvvetleri bu hücumbotlardan 60'ın üzerinde satın aldı.

#14
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

SOM Füzesi - Pil bataryasına kadar tamamını TÜBİTAK tarafından geliştirilen SOM füzesinin menzili 200 kilometreye ulaşıyor. Uçaktan, karadan ve denizden atış imkânına sahip olan SOM füzesi hedefi, GPS ile uydudan ve yer haritası ile buluyor. Testleri tamamlarak seri üretime geçen füzeler Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanterine girdi. SOM füzesinin menzilinin 500 kilometreye çıkarılması için de çalışmalar devam ediyor.

#15
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ROKETSAN UMTAS - TANKSAVAR FÜZE SİSTEMİ - UMTAS öncelikli olarak taarruz helikopterlerinden kullanım için geliştirilen bir tanksavar füze sistemidir. Üzerinde barındırdığı yüksek teknoloji ile modern savaş alanındaki tüm zırhlı tehditlere karşı etkilidir.

#16
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Taktik Özellikler : -Gündüz-gece ve tüm hava koşullarında görev yapabilme özelliği -At-Unut ve At-Güncelle kullanım modları -Hedef güncelleme yeteneğinin sunduğu esneklik ile; Sutre arkasından atış Sutre arkasından gizlenmiş hedeflere atış Hassas vuruş noktası ayarlayabilme Vuruş etkinliği değerlendirme imkanı -Sabit ve hareketli hedeflere karşı kullanım -Geniş açısal fırlatma zarfı ile platform doğrultusu dışındaki hedeflere etkinlik -Sıvı yakıt yangını ve kurşun çarpmasına duyarsız mühimmat özelliği UMTAS helikopter platformlarının yanısıra diğer hava,kara ve deniz platformlarından kullanıma uygun özellikte bir sistemdir.

#17
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

T129 ATAK HELİKOPTERİ - AgustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan T129, halen dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma ünvanını elinde tutmaktadır. TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk T129 A prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmiştir. İtalya'da üç adet ve Türkiye'de iki adet prototip ile devam eden test ve kalifikasyon faaliyetleri kapsamında kalifikasyon tamamlanana kadar toplam 750 saate yakın uçuş gerçekleştirilmesi planlamıştır.

#18
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ATAK Pilotlarının harbe hazır hale gelmesi için hayati önem taşıyan Entegre Eğitim Sistemi Projesi de TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek. Böylelikle, T129 Helikopterlerinin envantere girmesiyle beraber, pilot eğitimleri daha maliyet etkin şekilde verilebilecek. TUSAŞ'ın Ana Yüklenici olarak belirlenmesi, ATAK Programı'nda yalnızca TUSAŞ'ın oluşturduğu bazı kritik bilgilerin doğrudan simülatörlerde kullanılmasını mümkün kılıyor. Bu durum kritik bilgilerin gizliliğinin korunması açısından önemli bir avantaj sağlıyor.

#19
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

BORA-12 - BORA-12 (JNG-90) Keskin Nişancı Tüfeği, Jandarma Genel Komutanlığı ve MKE'nin ortaklığıyla geliştirilmiş yüzde 100 Türk yapımı bir keskin nişancı silahıdır. MKE'nin Kırıkkale tesislerinde tasarımı ve üretimi gerçekleşen Bora-12 7,62mm çapında 1200 metre etki mesafesine sahip bir keskin nişancı tüfeğidir.

#20
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Uluslararası keskin nişancı tüfeği yarışmasında gündüz ve gece atışlarında tam başarı sağlayarak rakiplerini açık ara farkla geride bırakmıştır.

#21
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

T-155 FIRTINA OBÜSÜ - Türkiye'nin kendi ürettiği ilk topçu sistemi olan T-155 Fırtına obüsü, F-16 savaş uçaklarından sonra en etkili silahların başında geliyor. Fırtına, hareket halindeyken 30 saniye içinde atış görevine hazır olabiliyor. 1 dakika içinde 6 top atışı gerçekleştirebilen Fırtına, atış görevinin tamamlanmasının ardından 30 saniye içinde mevzi değiştirebiliyor ve böylece düşmanın karşı ateşine maruz kalma riskini minimum düzeye indiriyor.

#22
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Fırtına'nın ASELSAN tarafından geliştirilen özgün atış kontrol sisteminin en önemli özelliği, 8-25 kilometre arası mesafelere yapılan atışlarda farklı namlu açılarından ardarda atılan üç merminin, hedefe aynı anda ulaşması ile üç obüsün atış gücünü tek başına karşılayabilmesidir.

#23
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ALTAY MİLLİ TANK - Koç Grubu'na bağlı Otokar'ın ana yüklenicisi olduğu projeye 2007 yılında başlandı. Üçüncü nesil ana muharebe tankı olarak geliştirilen Altay, ismini Kurtuluş Savaşı'nda 5. Süvari Kolordusu'nu komuta eden Fahrettin Altay'dan almıştır. Altay projesinin teknik destek sağlayıcısı Güney Kore'nin Rotem firmasıdır. "Altay" olarak adlandırılan tankın tasarım, geliştirme, prototip imalatı, test ve sertifikasyon aşamalarının tamamlanması için 500 milyon dolar mali kaynak ayrılmıştır.

#24
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

AKYA MİLLİ TORPİDO - Türk Deniz Kuvvetleri Araştırma Merkezi Komutanlığı (ARMERKOM) sorumluğunda Güney Kore desteğiyle AKYA adı verilen 553 mm standart çaplı yeni tip ağır torpido üretildi. Projede torpidonun harp başlığı hususunda ROKETSAN, TÜBİTAK ise sonar bölümlerinde sorumluluk aldı.

#25
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

MİLGEM MİLLİ GEMİ - "Milli" ve "Gemi" kelimelerinin kısaltılmasından türetilen Milgem projesiyle milli imkânlarla modern muharip gemi üretilmesi amaçlandı. Geminin tamamen özgün ön dizaynı 2004 yılında tamamlandı ve geminin ilk kaynağı 26 Temmuz 2005 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında atılarak geminin inşa sürecine geçildi. 27 Eylül 2008'de Preveze Deniz Muharebesinin 470nci yıldönümü ve Deniz Kuvvetleri Gününde ilk yerli gemimiz olan Heybeliada (F-511) denize indirildi.

#26
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

02 Kasım 2010 tarihinden itibaren deniz seyirlerine başlanarak performans kontrolleri yapıldı. Milgem projesinin ikinci gemisi olan Büyükada (F-512)'nın tekne inşası da İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda devam etmektedir. 99 metre boyundaki geminin, azami genişliği ise 14.40 metreyi buluyor.

#27
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ANKA İNSANSIZ HAVA ARACI - Adını efsanevi masal kuşu Zümrüd-ü Anka kuşundan alan insansız hava aracı Türk havacılık şirleti TAI (Turkish Aerospace Industries) tarafından üretildi. Test uçuşundan da başarıyla çıkan Anka, 17,3 metre kanat açıklığı, 8 metre boy ve bin 600 kilo kalkış ağırlığıyla kendi sınıfının en üst kapasiteli uçakları arasında yer alıyor.

#28
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Anka, 155 beygirlik dizel motor ile 24 saat havada kalacak ve benzerlerinden daha fazla yük taşıyacak. Gündüz ve gece keşif, gözetleme ve hedef tespiti yeteneklerinin en gelişmişlerine sahip uçak otomatik olarak inip kalkabilecek.

#29
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

7 bine yakın parçadan oluşan ve büyük oranda karbon kompozit malzemeden imal edilen uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olmasına özen gösterildi. Anka'nın 23 bin feet irtifaya çıkıp 18 saat havada kalması hedefleniyor.

#30
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ATMACA MİLLİ GEMİSAVAR - Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı için geliştirilen gemisavar füze sisteminin ismi Atmaca olarak belirlendi. 8o milyon euro değerindeki sözleşmenin imzalanması ile prototip geliştirme çalışmalarına başlandı. Roketsan ana yükleniciliğinde sürdürülen projede füzelerde kullanılacak RF arayıcı başlık Aselsan sorumluluğunda geliştiriliyor.

#31
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

ARMA ZIRHLI MUHARABE ARACI - Otokar'ın ürettiği Arma 8x8 isimli zırhlı muharebe aracı karanlıkta, siste, dumanda hiçbir ışık yakmadan termal kamera ile yolu ve etrafı görme ve ilerleme imkanı sağlayacak. Aracın Amfibi kit sayesinde hiçbir ön hazırlık yapmadan suda yüzebilmesi ve suda saatte 8 kilometre hız yapabilecek. Sürücü ve komutan dahil 12 personel ve 24 ton azami yük taşıyabilen araç, 450 beygir gücünde motora ve 7 ileri 1 geri vitese sahip bulunuyor. Araç, 1 depo yakıtla 750 kilometre yol alabilecek.

#32
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

BMC KİRPİ - BMC tarafından Kirpi ismiyle üretilen mayına karşı korumalı 2,5, 5 ve 10 tonluk taktik tekerlekli araçlar yüzde 70'i yerli imkanlarla üretildi. Zırhlı araçlar bir depo benzinle 800 kilometre yol katederken lastikleri patlasa bile tekrar şişerek 40 kilometre gidebiliyor. Kirpi'nin Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine katılmasıyla birlikte terör örgütünün mayınlı saldırılarından güvenlik güçleri kurtarıldı. PKK'nın kabusu olan araçlar, askerlerin güvenli bir şekilde sevk edilmesine imkan sağladı.

#33
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

COBRA - ZIRHLI TEKERLEKLİ ARAÇ - Otokar Cobra, Otokar'ın araştırma ve geliştirme ekibi tarafından silahlı kuvvetlerin zırhlı tekerlekli araç (ACV) ihtiyacı doğrultusunda geliştirildi. 9 personel taşıma kapasiteli lastik tekerlekli 4x4 Cobra Zırhlı Aracı değişik tiplerde üretilmektedir. Aracın aynı zamanda amfibik versiyonu da bulunmaktadır.

#34
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU - Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, özellikle Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu'da askeri istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü alınmasını sağlayacak. Uydu, Türkiye'nin terörle mücadelede elini güçlendirecek. Uydu için 2009 yılında İtalyan Telespazio şirketiyle sözleşme imzalandı. İtalyan şirket, Fransız savunma şirketi Thales'le birlikte projeyi yürütüyor. Projenin Türk ortakları ise Aselsan, TÜBİTAK, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü.

#35
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

GÖKTÜRK MİLLİ KEŞİF UYDUSU - Göktürk keşif ve gözetleme uydusu, özellikle Avrupa, Kafkaslar ve Ortadoğu'da askeri istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü alınmasını sağlayacak. Uydu, Türkiye'nin terörle mücadelede elini güçlendirecek. Uydu için 2009 yılında İtalyan Telespazio şirketiyle sözleşme imzalandı. İtalyan şirket, Fransız savunma şirketi Thales'le birlikte projeyi yürütüyor. Projenin Türk ortakları ise Aselsan, TÜBİTAK, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü.

#36
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

HÜRKUŞ EĞİTİM UÇAĞI - TAI tarafından tasarımı yapılan yerli uçağımız Hürkuş, orta-seviye eğitim için hava kuvvetlerinde kullanılacak. Yurtdışına da satılması hedeflenen ve isminin ünlü havacımız Vecihi Hürkuş'tan alan uçak, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olacak.

#37
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

İDA(İNSANSIZ DENİZ ARACI) - Global Teknik A.Ş. mühendisleri, TÜBİTAK'ın da desteğiyle yaklaşık 3 milyon dolara 30 knot hız yapabilen, uydu vasıtasıyla dünyanın her tarafından sevk ve idare edilebilecek, üzerine radar, sonar, su altı kamerası, robot kolları, hafif makineli tüfek sistemleri gibi cihazların monte edilebileceği insansız deniz aracı (İDA) ortaya çıkardılar. 4 metre uzunluğundaki İDA, Dünyada ABD ve İsrail'in öne çıktığı alanda Türkiye'nin iddialı bir şekilde yer almasına imkan sağlayacak.

#38
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

KASIRGA TR-300 FÜZE - WS-1 roket sistemi Üzerine şekillenen 302mm çapındaki Kasırga roketi; fren halkası takılı olarak 80km, fren halkası takılı olmadan 100km menzile ulaşabilmektedir.

#39
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

MPT - 3 ayrı ekipte 40 uzmanın 2 yıllık çalışması sonucunda, TSK'nin istediği özellikleri taşıyan, yurtdışında da pazar bulabilecek modern bir tüfek üretildi. Modern Piyade Tüfeği'nde de M-16 mekanizmasından türetilerek özgünleştirilen bir sistem kullanılıyor. 4.3 kilogram ağırlığında, mermi çapı 7.62 mm, boyu 88 cm, şarjörü 20 mermi kapasiteli MPT'nin etkili atış menzili 400 metreyi buluyor.

#40
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

PARS ZIRHLI MUHAREBE ARACI - Pars 8x8 ismi verilen yeni nesil tekerlekli zırhlı aracın Pars 6x6 modeli de üretildi. Aracın motoru ön yerine ortaya yerleştirilerek yük dağılımı konusunda büyük avantaj sağlandı. Ön ve arkasında kameraların yer aldığı aracın görüş açısı benzer araçlara göre oldukça geniş tutuldu.

#41
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

TÜBİTAK AKILLI BOMBA - çaktan atılan bombalara güdüm yeteneği kazandıran (HGK) geliştirilerek 2000 lb Mk-84 genel maksat bombalarını akıllı bombalara dönüştürüyor.

#42
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

F-16 - lk Türk yapımı F-16C uçağının Ekim 1987'de teslim edildiği Hava Kuvvetleri Komutanlığında yapılan planlamaya uygun olarak 4'üncü, 6'ncı, 9'uncu,8'inci ve 5'inci ana jet üs komutanlıklarının F-16 uçakları ile modernizasyonu gerçekleştiriliyor.

#43
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Komutanlık envanterinde yaklaşık 240 adet F-16C/D uçak bulunuyor.

#44
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

F-4E/2020 - "Barış Elması" projesi kapsamında ilk siparişi gerçekleştirilen ve envantere 30 Ağustos 1974'de giren F-4E/2020 uçağından 47 adet yer alıyor.

#45
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Bu uçaklar, 2020 yılına kadar peyder pey envanterden çıkartılacak.

#46
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

F/RF-4E - Keşif görevlerinde kullanılan F/RF-4E uçağından 8 adet bulunuyor. Bu uçaklar da Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk'ün Malatya'da yapacağı duyurulan "jübile uçuşu" ile tarihteki yerini alacak.

#47
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

NF-5A 2000 - Hava Kuvvetleri Komutanlığında ayrıca 10 adet NF-5A 2000 ve 6 adet NF-5B 2000 uçağı görev yapıyor.

#48
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

NF-5 2000 - Türk Yıldızları akrobasi timi ise 2010'dan itibaren modernize edilen NF-5 2000 uçakları ile gösterilerini gerçekleştiriyor.

#49
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

T-41D - Hava Kuvvetleri Komutanlığında 25 adet T-41D bulunuyor.

#50
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

T-38 ARI - Hava Kuvvetleri Komutanlığında jet motorlu eğitim uçağı olan T-38 ARI uçağından 68 adet bulunuyor.

#51
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

SF-260D - Başlangıç uçuş eğitim uçağı olan SF-260D'den 35 adet yer alıyor.

#52
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Temel eğitim uçuşlarında kullanılan KT-1T'den 40 adet bulunuyor.

#53
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

C-160 - Hava Kuvvetleri'nde C-160 uçaklarından 11 adet var.

#54
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

C130/B - Hava Kuvvetleri'nde "Herkül" lakaplı C-130E/B nakliye uçağından 19 adet görev alıyor.

#55
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

C-130/E - Hava Kuvvetleri'nde "Herkül" lakaplı C-130E/B nakliye uçağından 19 adet görev alıyor.

#56
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

CN-235 - Kargo, yolcu, ve ambulans uçağı maksatlı kullanılan CN-235'ten 50 adet bulunuyor.

#57
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Citation 2 - Elekronik kalibrasyon uçağı Citation 2'den 2, Cication 7 tipi uçaktan da 2 adet yer alıyor.

#58
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Cication 7 - Elekronik kalibrasyon uçağı Citation 2'den 2, Cication 7 tipi uçaktan da 2 adet yer alıyor.

#59
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

G550 - Türk Hava Kuvvetlerinde Gulfstream 4, G550 tipi uçaklar da bulunuyor.

#60
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor.

#61
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor.

#62
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

KC-135R - Türk Hava Kuvvetlerinde, 7 adet KC-135R tanker uçağı görev yapıyor

#63
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Cougar - 20 adet Cougar helikopter bulunuyor.

#64
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Hava Kuvvetleri'nde 11 adet UH-1H tipi helikopter de yer alıyor.

#65
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

A-400M - Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterine yeni giren uçakların arasında ise havadan ihbar ve kontrol uçağı ile A-400M Atlas uçağı yer alıyor.

#66
Foto - 10 yıl sonra ilki yüzünü gösterdi!

Boeing 737 AEW&C - Boeing firması tarafından üretilen Boeing 737 AEW&C uçağı, elektronik taramalı, dost-düşman ayrımı yapabilen radar içeren havadan ihbar ve kontrol uçağından, Barış Kartalı projesi kapsamında 3 adet envantere girdi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23