14
NASA’nın Mars’taki keşfi meraklandırdı! Daha önce böyle bir şey görülmedi

2024-06-24 15:57:43
NASA’nın Mars’taki keşfi meraklandırdı! Daha önce böyle bir şey görülmedi

NASA, Perseverance keşif aracının Mars'taki bir krateri keşfederken, bilim insanlarına bir zamanlar orada var olmuş olabilecek yaşam hakkında fikir verebileceğini ve benzeri görülmemiş bir keşif yaptığını açıkladı.​

#1
Foto - NASA’nın Mars’taki keşfi meraklandırdı! Daha önce böyle bir şey görülmedi

BEYAZ AÇIK TONLU BİR KAYA BULUNDU Özellikle antik Jezero kraterini araştırmak üzere 2021 yılında Kızıl Gezegen'e inen keşif aracı, bu ayın başlarında Mars topraklarında türünün ilk örneği olan gizemli, açık tonlu bir kaya parçası buldu.

#2

NASA, Perseverance'ın bu kaya parçasıyla, milyarlarca yıl önce kratere akan kurumuş bir nehir deltası olan Neretva Vallis'ten geçerken, Mars'ın tarihine ışık tutabilecek tortular için kayalık çıkıntıların incelendiği jantın içindeki bir alana giderken karşılaştığını söyledi.

#3

Engebeli araziden kaçınmak için rotasını değiştiren keşif aracı, kumul bir alandan geçerek bilim insanlarının Washburn Dağı adını verdikleri bir tepeye ulaştı.

#4

DAHA ÖNCE HİÇ GÖRÜLMEMİŞ BİR TÜR Tepe, NASA'nın bazılarını "Mars'ta daha önce hiç gözlemlenmemiş bir türe" ait olarak tanımladığı kayalarla kaplıydı.

#5

Küçük bir kaya parçası, Perseverance from Earth ile çalışan bilim insanlarının özellikle ilgisini çekti. Yaklaşık 18 inç eninde ve 14 inç boyunda olan benekli ve dikkat çekici açık tonlu kaya, tepedeki daha koyu renkli kayaların arasında görüldü.

#6

TÜM KAYALAR İÇERİSİNDEKİ EN FARKLI KAYA Mevcut Perseverance görevinin eş başkanlığını yürüten Western Washington Üniversitesi'nden Brad Garczynski yaptığı açıklamada, "Washburn Dağı'ndaki doku ve bileşim çeşitliliği ekip için heyecan verici bir keşifti, çünkü bu kayalar krater kenarından ve potansiyel olarak ötesinden getirilen jeolojik hediyelerin bir çantasını temsil ediyor. Ancak tüm bu farklı kayalar arasında gerçekten dikkatimizi çeken bir tanesi vardı."

#7

Garczynski ve ekibi gizemli kayaya Atoko Noktası adını verdi ve gezginin araçlarını kullanarak kayanın daha derinlemesine incelenmesi, piroksen ve feldispat minerallerinden oluştuğunu gösterdi.

#8

ŞEKLİ GENEL DÜZENİ DE GİZEMİNİ KORUYOR NASA, Atoko Noktası'ndaki minerallerin boyutu, şekli ve genel düzeninin yanı sıra kayanın kimyasal düzeydeki potansiyel bileşiminin, kayayı Mars tortusu açısından, en azından bilim adamları tarafından zaten bilinenler arasında "kendi ligine" koyduğunu söyledi.

#9

#10

ABD Jeolojik Araştırmalar Kurumu ve NASA'ya göre piroksen ve feldispat Dünya'nın kabuğunda ve Ay'da da bulunan minerallerdir. Uzay ajansı, Perseverance ekibindeki bazı bilim insanlarının Atoko Noktası'nda tespit edilen minerallerin Mars yüzeyinin altında ortaya çıkan ve zamanla erozyon nedeniyle Jezero kraterinin kenarında açığa çıkan magmadan gelmiş olabileceğini tahmin ettiklerini söyledi.

#11

MARS'IN GEÇMİŞİNDE ANTİK BİR NEHİR OLABİLİR Ekibin diğer üyeleri, kaya parçasının gerçekten gezegenin farklı bir yerinde üretilmiş ve antik nehir kanalıyla birlikte kenardaki bugünkü konumuna taşınmış olması halinde Washburn Tepesi'nde yersiz görünmüş olabileceğini öne sürdü.

#12

AYNI TÜRDEN DAHA FAZLA KAYAYLA KARŞILAŞILMASI DÜŞÜNÜLÜYOR Ancak NASA, Perseverance bilim adamlarının tümünün Mars'ın başka yerlerinde benzer bileşime sahip daha fazla kayanın bulunması gerektiğine inandıklarını söyledi.

#13